Gjest Klara Ku Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Går det ann å spise til magesekken sprekker?
Gjest Moonshadow Skrevet 11. mars 2005 #2 Skrevet 11. mars 2005 Vil tro du kommer til å spy før det skjer.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #3 Skrevet 11. mars 2005 Min mage kjennes ut som den vil sprekke hver gang jeg spiser. Kom inn fra lunsj nå, og jeg ser ut som jeg er gravid i 7 mnd! Jeg vet jeg jeg tåler og ikke tåler, så jeg er flink til å spise riktig. Men noen ganger går det skeis, og da "eksploderer" jeg som nå... Det er vondt, og jeg føler meg tung..
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #4 Skrevet 11. mars 2005 Nei, jeg tviler på at du kan SPISE til den sprekker, men JA, MAGESEKKEN KAN SPREKKE! Det vet jeg fordi min mor sprakk magesekken sin for 12 år siden. Den sprakk grunnet langvarig bruk av sterke medisiner som tæret på den, ikke fordi hun spiste for mye altså. Det er en meget smertefull opplevelse, da magesyre kommer ut i bukhulen, og hun måtte selvsagt på sykehuset og lå der en stund. Den dag i dag kan hun ikke spise noe som er krydret med noe som helst (Nei, ikke "det er jo bare pepper" eller "jammen, det er urtekrydder" heller) eller hardt stekt, må være forsiktig med melkevarer og generelt være forsiktig og obs på hva hun spiser. (og hun har jo selvsagt byttet medisiner, og tar en god del som stikkpiller) Men nei, du klarer neppe å spise så mye at den sprekker, da spyr du nok først ja.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #5 Skrevet 11. mars 2005 Det er visst mulig å spise til en sprekker, men det er skjelden. (Husker ikke hvor jeg leste den artikkelen om en modell som hadde spist 8 KILO mat på et par timer. Og når hun knapt hadde spist annet enn salat før revnet magesekken.)
Mathias Skrevet 11. mars 2005 #6 Skrevet 11. mars 2005 Det er visst mulig å spise til en sprekker, men det er skjelden. (Husker ikke hvor jeg leste den artikkelen om en modell som hadde spist 8 KILO mat på et par timer. Og når hun knapt hadde spist annet enn salat før revnet magesekken.) slike historier vandrer rundt ja..
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #7 Skrevet 12. mars 2005 slike historier vandrer rundt ja.. Ja, mange historier vandrer rundt, og denne vet jeg ikke om jeg tror på. Normalt ville brekningne komme før den tid. Men som sagt, mamma sprakk magesekken sin. Ikke ved spising da. Men sprekke kan den. Og det er vondt. Men jeg tviler stkert på at man spiser til den sprekker, det er et utrykk, men neppe noe annet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå