AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Jeg var gravid i uke 10 og i går begynte jeg å blø. Fikk komme på sykehus for UL og det ble konstantert en MA. embryoet hadde stoppet opp i uke 8. Jeg skal tilbake for medisinsk abort på tirsdag. Jeg tar dette tungt og mange tanker surrer rundt i hodet mitt. Har lest litt på ulike forum og det virker som nesten samtlige som opplever MA eller SA, opplever det flere ganger:/ Vi vil jo prøve igjen så fort det passer. Men tror det blir en bismak å stå med ny positiv test. Jeg kommer til å ha så angst for at det skjer igjen:( jeg er 32 og har en nydelig gutt fra før. Han er en god trøst akkurat nå. dere som har opplevd MA eller SA? Hvordan gikk det videre? Tusen takk til dere som vil dele! Anonymkode: b96bb...fc9
milco Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Hei! Trist å høre hva som har skjedd💔 Jeg opplevde det samme tidligere i år, skulle på ul i uke 13 og da hadde det vært dødt siden uke 9. Utrolig tung beskjed å få! Spesielt når det var et prøverørsbarn og vi hadde prøvd i over 5 år å bli gravid. Nå er jeg gravid på ny i uke 8 og er livredd! Jeg har SÅ angst for at det skal skje igjen, men vi må bare håpe at det går bra❤️ Jeg har også lest mange skrekkhistorier om de som har hatt MA/SA mange ganger på rad, men så er det også de som "bare" opplever det en gang. Vi får håpe vi er en av de Lykke til på tirsdag!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Takk for at du deler. Det hjelper å ikke føle seg så alene. Trist å høre hva du har opplevd, men så bra at du er gravid igjen❤️ Håper det går fint denne gangen! Skjønner godt at det var ekstra tungt å miste etter at dere har jobbet så hardt for å bli gravid! Dere fortjener virkelig at det går bra nå! klem TS Anonymkode: b96bb...fc9 1
frk.Sanna Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Jeg har hatt en MA i uke 13 i 20 årene og opplevde en SA i juni i år. Nå er jeg 38 år da men. Det er veldig vanlig å miste et par ganger, men det er også vanlig å ikke miste mer enn en gang. 🤞🏻 for at vi har brukt opp våre sjangser for å miste!!❤️
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Jeg hadde en MA i desember, oppdaget i uke 12 ikke liv siden uke 9. Tok det svært tungt, men det gikk overraskende fort mye bedre. Nullstilte meg og var klar for å prøve igjen. Skal sier at min gutt på 2 var gull verdt oppi det hele 💙👶🏻 Ble gravid igjen 4 pp i mai, men dette endte dessverre også i SA i uke 5. Ble veldig glad av positiv test, men hadde litt mer forbehold om at det kunne gå galt. Jeg tok det også mye bedre denne gang, da jeg heller ikke var så langt på vei. Etter denne siste SA rakk jeg ikke å få mensen igjen, og er når gravid på ny i uke 6 😁 selvsagt litt urolig for at ting kan gå galt, men klarer likevel nyte graviditeten. Jeg har slått meg til ro meg at det er kroppen min som styrer dette, og det er ikke noe jeg kan gjøre fra og til. Masse lykke til videre ❤️ Ikke gi opp! Anonymkode: c371e...ab9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en MA i desember, oppdaget i uke 12 ikke liv siden uke 9. Tok det svært tungt, men det gikk overraskende fort mye bedre. Nullstilte meg og var klar for å prøve igjen. Skal sier at min gutt på 2 var gull verdt oppi det hele 💙👶🏻 Ble gravid igjen 4 pp i mai, men dette endte dessverre også i SA i uke 5. Ble veldig glad av positiv test, men hadde litt mer forbehold om at det kunne gå galt. Jeg tok det også mye bedre denne gang, da jeg heller ikke var så langt på vei. Etter denne siste SA rakk jeg ikke å få mensen igjen, og er når gravid på ny i uke 6 😁 selvsagt litt urolig for at ting kan gå galt, men klarer likevel nyte graviditeten. Jeg har slått meg til ro meg at det er kroppen min som styrer dette, og det er ikke noe jeg kan gjøre fra og til. Masse lykke til videre ❤️ Ikke gi opp! Anonymkode: c371e...ab9 Håper spiren sitter for deg denne gangen☺️ Gjør veldig vondt å miste og ser dessverre at det er mange som opplever det. Tror man blir ekstra engstelig når det har skjedd tidligere og man blir gravid igjen. Er tullete å ta sorgene på forskudd da..men det virker som nesten alle som har opplevd det en gang, opplever det igjen. Orker ikke det igjen! Samtidig så klarer jeg nesten ikke å vente med å prøve å bli gravid igjen. Ønsker oss så sterkt et barn til og et søsken til gutten vår💙 Anonymkode: b96bb...fc9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Skrevet 12. august 2018 Det er utrolig tøft å miste ❤ og er vel ikke for ingen grunn at de kaller det den usynlige sorgen. Jeg hadde en SA i uke 6, gikk 9 mnd før jeg ble gravid igjen og hadde en ny SA i uke 4-5. Litt usikker. Anonymkode: 464c1...51d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Skrevet 12. august 2018 Føler med deg, og det er ikke lett ❤️ Jeg hadde en MA i januar i fjor (begynte å blø i uke 10, og fosteret hadde dødd i uke 6), og merket ingenting før jeg begynte å blø. Vi begynte å prøve igjen med en gang etter blødningen stoppet opp, men jeg ble ikke gravid igjen før oktober, men mistet igjen i uke 5/6. Ble heldigvis gravid igjen i desember, og nå venter jeg ei lita jente om tre uker. Det gikk heldigvis den tredje gangen, så her var alle gode ting tre. Dette er våres første baby, så vi var ganske stressa på om det i det hele tatt ville gå vår vei. Lykke til videre ❤️ Anonymkode: e2a66...187 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #9 Skrevet 12. august 2018 Takk for at dere deler:) Det hjelper så mye å høre om andre som har opplevd noe lignende. For det føles så ensomt akkurat nå. Det er vondt, men man må bare akseptere det. Krysser fingrene for dere som fortsatt prøver/er redd for å miste igjen❤️ Også er jeg veldig glad for dem som har lykkes allerede:) Anonymkode: b96bb...fc9
Chara Skrevet 12. august 2018 #10 Skrevet 12. august 2018 Jeg er 36 år, og vi hadde en SA i desember og en MA nå i april. Var på ultralyd i uke 10 og den viste at hjertet hadde sluttet å slå et par uker tidligere. Måtte ha utskrapning og da klarte de å punktere livmoren min samtidig. Så da ble det antibiotika intravenøst på sykehuset og noen forferdelige smerter. Men alt gikk over med tiden. Nå fikk vi endelig positiv graviditetstest igjen i går, og vi er fra oss av lykke. ❤ Samtidig er vi redde for at noe skal skje også denne gangen. Men det gjelder å tenke positivt. Vi får tett oppfølging av lege og gyno pga alt som har skjedd tidligere og det gjør at jeg senker skuldrene noe i hvert fall. Det sies jo at alle gode ting er tre, så får vi håpe det er tilfellet også for oss. Jeg sender deg mange varme tanker og styrke til å komme deg gjennom de neste dagene. Tillat deg selv å sørge, og husk å ta vare på hverandre. Plutselig så sitter'n igjen. Masse lykke til! ❤
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #11 Skrevet 13. august 2018 Jeg går gjennom en SA nå. Gråter og gråter. Jeg kom ikke til 5 uker engang, men hadde begynt å planlegge i hodet mitt og gledet meg mye. Hadde prøvd 6 mnd før den endelig satt. Nå må vi starte på nytt. Anonymkode: 8c460...94f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går gjennom en SA nå. Gråter og gråter. Jeg kom ikke til 5 uker engang, men hadde begynt å planlegge i hodet mitt og gledet meg mye. Hadde prøvd 6 mnd før den endelig satt. Nå må vi starte på nytt. Anonymkode: 8c460...94f Kjære deg. Jeg skjønner skuffelsen din så godt! Selv hvor «vanlig» de sier det er å miste på tidlig stadie, så gjør det veldig vondt! Man gleder seg og ser for seg så mye bra også blir alt brått borte. Føler veldig med deg og veldig leit å høre💔 Om det er en liten trøst, så er vi to akkurat nå. Jeg skulle på sykehuset i morgen for medisinsk abort pga MA. Det startet av seg selv i dag..smerter og har blødd mye. Føler meg helt tom og trist, selv om jeg har visst i noen dager at der ikke var liv igjen. Krysser fingrene for at vi blir fort gravid igjen begge to og at det går bra neste gang. Sender deg en stoooor klem. Håper du har noen sammen med deg som støtter deg❤️ Anonymkode: b96bb...fc9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg. Jeg skjønner skuffelsen din så godt! Selv hvor «vanlig» de sier det er å miste på tidlig stadie, så gjør det veldig vondt! Man gleder seg og ser for seg så mye bra også blir alt brått borte. Føler veldig med deg og veldig leit å høre💔 Om det er en liten trøst, så er vi to akkurat nå. Jeg skulle på sykehuset i morgen for medisinsk abort pga MA. Det startet av seg selv i dag..smerter og har blødd mye. Føler meg helt tom og trist, selv om jeg har visst i noen dager at der ikke var liv igjen. Krysser fingrene for at vi blir fort gravid igjen begge to og at det går bra neste gang. Sender deg en stoooor klem. Håper du har noen sammen med deg som støtter deg❤️ Anonymkode: b96bb...fc9 Klem til deg også. Trist å lese hva du går gjennom nå. Er du på jobb? Jeg dro på jobb idag og endte opp gråtende foran en kollega. Det har vært noen utmattende dager. Men det er godt å snakke om det til andre synes jeg. Jeg finner også mye trøst i forum. Idag blødde jeg ganske mye, så håper jeg har fått ut det meste nå. Anonymkode: 8c460...94f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg også. Trist å lese hva du går gjennom nå. Er du på jobb? Jeg dro på jobb idag og endte opp gråtende foran en kollega. Det har vært noen utmattende dager. Men det er godt å snakke om det til andre synes jeg. Jeg finner også mye trøst i forum. Idag blødde jeg ganske mye, så håper jeg har fått ut det meste nå. Anonymkode: 8c460...94f Det hjelper ofte å være åpen om det og prate med andre. Jeg har ikke vært på jobb i dag, og må på sykehuset i morgen for å se om alt har kommet ut. Så hvis det ser bra ut og smertene ikke er så ille, drar jeg på jobb på onsdag. Valgte å si det til nærmeste kollegaer jeg også. Du skal se det går bedre neste gang🤞🏻 Anonymkode: b96bb...fc9
Hollymolly Skrevet 13. august 2018 #15 Skrevet 13. august 2018 Først vil jeg gi deg en god klem. Jeg mistet selv i mai, men fant ut i uke 10 at den hadde sluttet å utvikle seg i uke 8 . Det var helt forferdelig og lurte selv hvordan jeg skulle komme meg videre etter dette. Det ble utskraping på meg og etter noen uker så var jeg faktisk ikke så lei meg og jeg klarte å se fremover. Vi ble igjen gravide etter første mensen som kom i juli. Men så mistet jeg igjen i uke 5. Det var også igjen helt forferdelig. Særlig når jeg hadde lest at det ikke er helt vanlig å miste 2 ganger etter hverandre. Men joda, det er fult mulig tydeligvis. Forhåpentligvis så er alle gode ting 3 og vi alle sammen lykkes neste gang❤️ Det er vanskelig å se fremover når man er opp i det, man må gi av selv litt tid og kanskje føle sorgen før det blir bedre. En ting kan jeg garantere, og at det blir lettere når alt av hormoner er ut av kroppen og dere kan starte igjen med neste forsøk❤️
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Skrevet 14. august 2018 12 timer siden, Hollymolly skrev: Først vil jeg gi deg en god klem. Jeg mistet selv i mai, men fant ut i uke 10 at den hadde sluttet å utvikle seg i uke 8 . Det var helt forferdelig og lurte selv hvordan jeg skulle komme meg videre etter dette. Det ble utskraping på meg og etter noen uker så var jeg faktisk ikke så lei meg og jeg klarte å se fremover. Vi ble igjen gravide etter første mensen som kom i juli. Men så mistet jeg igjen i uke 5. Det var også igjen helt forferdelig. Særlig når jeg hadde lest at det ikke er helt vanlig å miste 2 ganger etter hverandre. Men joda, det er fult mulig tydeligvis. Forhåpentligvis så er alle gode ting 3 og vi alle sammen lykkes neste gang❤️ Det er vanskelig å se fremover når man er opp i det, man må gi av selv litt tid og kanskje føle sorgen før det blir bedre. En ting kan jeg garantere, og at det blir lettere når alt av hormoner er ut av kroppen og dere kan starte igjen med neste forsøk❤️ Takk for at du deler. Det hjelper å høre fra andre som har vært i lignende situasjoner, selv om jeg ikke unner noen dette her. Rart at de sier det ikke er så vanlig at det skjer flere ganger. Jeg synes alle som skriver/forteller om det, sier det skjedde flere ganger etter hverandre. Det skremmer meg veldig! For håpet er at det skal gå bra neste gang. Orker ikke dette her en gang til. 😩 Masse lykke til til deg! Anonymkode: b96bb...fc9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #17 Skrevet 14. august 2018 Jeg hadde en MA i 2016 (oppdaget i uke 11) og to SA i 2017 (hhv. uke 6 og 8). Er nå gravid igjen med termin om 5 uker. Vært et par tunge år, men det er nesten glemt nå. Lykke til! Anonymkode: 2cc59...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #18 Skrevet 14. august 2018 Hvordan går det med deg TS? Jeg blør endel og har smerter fortsatt, men tenker det kanskje er en god ting og at kroppen rydder raskt opp. Tenkte å ta en graviditetstest imorgen tidlig for å sjekke at all HCG er borte nå. Anonymkode: 8c460...94f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #19 Skrevet 14. august 2018 Er i uke 2 etter MA, og har hatt svingende humør. Har vært heldig (håper jeg) og kroppen ryddet opp innen noen timer. Kjente godt at det lille på 6-7 ulker forsvant ut av meg, da knakk jeg helt sammen inne på badet.. Fysisk har jeg hatt veldig lite plager, lite blødninger etterpå og brukt smertestillende kun 1 dag. Skal ha kontroll om vel en uke, men skal be om å fremskynde den fordi jeg heller vil vite det kjapt om det er noe igjen enn å gå rundt sånn her en uke til og tro alt er fint og ferdig. Gråt mye samme dag, litt her og der i to dager etterpå, så ingenting de 5 neste dagene. Så smalt det litt i går, men føler meg fin igjen nå. Vi prøver å tenke fremover, men kjenner trangen for å bli gravid raskt har meldt seg. Håper vi klarer å ikke stresse, da skjer det vel sjeldent 😅 Vit at det er mange med deg TS, selv om man føler seg alene og utrolig uheldig der og da. Klem 😊🌼 Anonymkode: 0283c...0ad
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #20 Skrevet 14. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med deg TS? Jeg blør endel og har smerter fortsatt, men tenker det kanskje er en god ting og at kroppen rydder raskt opp. Tenkte å ta en graviditetstest imorgen tidlig for å sjekke at all HCG er borte nå. Anonymkode: 8c460...94f Jeg kom hjem fra sykehuset kl to i dag. Fikk noen vaginale piller for å få ut resten. Var litt smertefullt (som svake rier), men ikke så ille som mange beskriver det. Synes det var verre at det kom så mye ut😓 Men nå er det over og jeg føler meg bare litt «øm» nederst i magen. Jeg skal komme meg gjennom dette. Det jeg tror blir vanskelig fremover er at jeg kommer til å være så redd for at det skal skje igjen. Håper smertene går over for deg også snart. Så får vi prøve å se fremover❤️ Anonymkode: b96bb...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå