Solskinnsbolle Skrevet 12. august 2018 #1 Skrevet 12. august 2018 Vi passer en tispe, hun har vært hos oss siden April 2017. Det var meningen at hun kun skulle være til jul, så ble det Januar og så ble det sommeren 2018, og eier vet ikke når hun får hentet henne, da hun sliter med å finne bolig som sier ja til hund. Uansett denne hunde øker i bjeffing, det er konstant vokting. Hun virker usikker på folk, spesielt fremmede, og til tross for dette fungerer hun knall med oss i familien og ed andre hunder. Når jeg spør eier om hun kommer snart å henter henne så er svaret at hun vet ikke enda. Og jeg kjenner at nå begynner jeg å merke at det er mye bjeffing på henne. Alle bjeffer hun på. Jeg har prøvd en hel del av diverse treninger, pt men folk men det blir ikke noen edring. Nå skal vi flytte og da er det lite hyggelig å få sinte naboer pga dette. Noen tips
Tabris Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Det første først: Dere er kjempesnille som har passet henne så lenge, og om det føler at dere ikke ønsker å passe lenger, så er det lov å si ifra. Dere kan si til eier at nå har dere ikke mulighet til å passe henne lenger, og at hun må hente henne innen utgangen av august, f.eks. Det er kjipt å ikke finne leilighet hvor man kan ha hund, men hunden er likevel eiers ansvar, ikke deres. Så over til problemet med bjeffing. Bjeffer hun på tur når dere passerer folk? Eller på lyder/synet av passerende folk utenfor vinduet når hunden er inne? Uansett hva det er, hver gang hun ser/hører noen, si "bra!" og gi en godbit. Gjenta "bra" og godbit helt til hun har glemt det hun så/hørte og bare fokuserer på dere og godbiten. Gjør dette med hver eneste person hun ser/hører som hun kan tenke seg å bjeffe på. Vær konsekvent, ha godbiter lett tilgjengelig både inne og ute. For hver gang hun får bjeffet uten at dere trener på det, så blir hun litt bedre på nettopp det og dere ramler litt tilbake i treningen. Ute må dere gjerne stoppe og trekke ut av veien for å få avstand nok til at hunden klarer å jobbe med dere og ikke bare henger i båndet og bjeffer. Gjør hun det, så er dere for nær. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå