Gå til innhold

Vasking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere vasker bad, bruker dere klut og vann/spray, eller holder det med spray og dopapir? Diskusjon i heimen...

Anonymkode: 7da55...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker klorvann og klut. Vasker først vasken, så gulv og til slutt toalett. (Gulvet vaskes med mopp). Spray er bortkastede penger og i tilleg skadelig for kroppen. 

Anonymkode: 41a75...a4f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere vasker bad, bruker dere klut og vann/spray, eller holder det med spray og dopapir? Diskusjon i heimen...

Man kan ikke vaske hele badet med spray og dopapir.  Men jeg vet at mange bruker dopapir i steden for klut ved vask av wc.

Anonymkode: 1162b...bc6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker klorvann og klut. Vasker først vasken, så gulv og til slutt toalett. (Gulvet vaskes med mopp). Spray er bortkastede penger og i tilleg skadelig for kroppen. 

Klorvann på gulvet også? Hvorfor er spray bortkastede penger og skadelig? Hva vasker du speilet med? Og dusjkabinett?

Skrevet

Bruker klut og spray på speil, vask, dusj og do. Dokost nedi do og mopp på gulvet. 

Anonymkode: 1f6c8...4d0

• Liker 1
Skrevet

Bruker spray og en svamp jeg kaster. Badet mitt er såpass lite at gulvet kan jeg bare spyle med varmt vann fra dusjen. (Har fliser og føler at all dritten fester seg i fugene) 

Vasken, dusjkabinett og toalettet vasker jeg med spray og svamp, evt zalo og eddik 

Skrevet

Klorvann på gulvet også? Hvorfor er spray bortkastede penger og skadelig? Hva vasker du speilet med? Og dusjkabinett?

Natron, bakepulver, sitron og eddik kan erstatte de aller fleste vaskemidler.  Slutt å ødelegg miljøet!!!!

Anonymkode: fb2e4...5b8

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er du klar over hvor mye rart som samler seg på et badegulv? 

Vi har ikke dusjkabinett, vi har forheng. 

Speilet vaskes med vindusvask (vann med nylonvask). 

• Liker 1
Skrevet

Hva med klut vs papir?

Og er vann et must når vask og benker skal rengjøres?

Er enig i at man aller helst skulle brukt naturlige varer, men det blir ikke til at man står med bakepulveret når man kan spraye med jif. Dessverre.

Skrevet

Hva med klut vs papir?

Er enig i at man aller helst skulle brukt naturlige varer, men det blir ikke til at man står med bakepulveret når man kan spraye med jif. Dessverre.

Mikrofiberklut + vann rengjør bedre enn klut/papir + vaskemiddel...

Anonymkode: 1162b...bc6

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med klut vs papir?

Klut, den skylles opp mellom hver gang du tørker over. Såpe og vann først, så tørke over med en klut skylt ren for skitt og såpe. Å bruke papir til å smøre utover vaskemiddel er ikke ok, vann bruker du får å skylle bort såpen og få bort restene av skitt og lort. 

Anonymkode: 146f1...94b

• Liker 1
Skrevet

Bruker papir og spray når jeg vasker do, klut og såpevann ellers.

Anonymkode: 73c05...fc6

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med klut vs papir?

Mikrofiberklut rengjør bedre enn papir 

• Liker 2
Skrevet

Ser de fleste er enige med meg. Så var det å få godsnakket med min bedre, og meget stae, halvdel om saken....

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med klut vs papir?

Mulig jeg bare er sær, men jeg føler at å ikke skylle bort/tørke av vaskemiddel blir som å tørke kroppen uten å skylle av såpe/sjampo når man dusjer.

Og den bedre halvdelen her i huset hadde klikket hvis jeg brukte dopapir til å vaske badet med, da det går mye nok av det her allerede til å pusse nesen med(pga kronisk høysnue) i tillegg til sitt opprinnelige formål. 

Anonymkode: c64b1...3b4

• Liker 1
Skrevet

Bruker klut og såpevann, bruker spray til speil og finish etter vask. Mikrofiberklut til vask og speilpuss. 

Do vasker jeg i blant med dopapir men som regel med frottéklut som jeg kokvasker. 

Bruker klorin til do, og av og til klorin ellers også, men det er bare et par ganger i året. Ellers universalsåpe. (Liker Ajax). 

Anonymkode: e59c7...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...