Polly Ester Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Vi har en nydelig katt på ett år... Vi fikk henne igjen i går etter at hun hadde vært på vandring en ukes tid... og trodde faktisk at hun skulle holde seg litt inne nå etter å ha vært ute så lenge. Hun spiste masse mat i går ettermiddag og kveld og var kjælen som hun pleier og slikt og slo seg til ro i natt også (selv om hun sto og kikket litt ut av verandavinduet akkurat som hun ville ut i går kveld) I dag tidlig var hun som vanlig igjen også - og hoppet opp i badekaret for å drikke vann, spiste litt mat og koste litt og sånn vanlig. Og så ville hun ut. Jeg tenkte det ville være greit siden det var morgen - jeg kan vel ikke holde henne inne hele tiden heller, og boligfeltet hun hadde rotet seg borti denne uka er et stykke unna her og vi hentet henne tilbake i bil, så jeg tror ikke hun kjenner igjen veien dit hun var. Og ikke var det noen der som hadde tatt henne inn heller eller gitt henne mat, for de skjønte at det var en rømling fra et hjem og ikke villkatt... Men, jeg lurer på hvor vanlig det er at katter forsvinner sånn igjen. Hun har vært borte en gang tidligere, da hadde hun fulgt noen turgåere opp i skogen og hjem til dem. Da var hun veldig liten og husket ikke veien hjem. Nå er hun året gammel. Pleier hunnkatter og bare gå sin vei og bli borte lenge av gangen? Hun er sterilisert.
Gjest miau Skrevet 11. mars 2005 #2 Skrevet 11. mars 2005 Min steriliserte hunnkatt pleier innemellom å være borte i opptil 3netter av gangen, kanskje 4. Og spesielt når det blir varmere ute og bedre å sove ute sikkert.. Og jeg er like bekymra hver gang..
Gjest Catwoman Skrevet 12. mars 2005 #3 Skrevet 12. mars 2005 En hunnkatt jeg hadde tidligere pleide å ta seg lange turer på egen hånd. Mest om sommeren. Husker ikke hvor gammel hun var da hun begynte, men det startet med noen dager, så en uke, og så en måned om gangen. Trodde jo selvfølgelig ikke jeg vile se katten mer, men så kom hun tuslende hjem en måned senere. Dette skjedde flere ganger. Hun var ikke sterislisert, og fikk selvfølgelig et par kattungekull. Så en dag kom hun ikke hjem, etter det har jeg ikke sett henne. Men det er fortsatt et mysterium for meg hvor den katten var hele måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå