Gå til innhold

Avskilte MC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig størrelse man kan levere inn MC skiltet i f eks oktober,og dermed ikke betale forsikring og veiavgift før de taes ut igjen på våren ?

Anonymkode: 7cba5...ad7

Skrevet

Æææ,ok. Dette ble feil. Autokorrektur på mobilen... Skulle stå "Er det riktig at man kan ....."

Skrevet

Det var noen forsikringselskaper som tilbød lavere forsikring, om man lot mc stå stille mellom gitte datoer. Men, om du tok den ut før 1-mai var det ikke mye å spare. Sparte mest ved å vent til etter den datoen, og ikke brukte den etter ca midten av september. Det var ikke snakk om å levere inn skiltet, så årsavgiften sparte man ikke noe på. Du må nesten bare spørre hos det forsikringselkapet du bruker.

Skrevet

Nå som årsavgiften betales månedlig gjennom forsikringen, vil det gå an å spare penger på å avskilte kjøretøy.

Anonymkode: 59691...167

Skrevet

Trafikkstasjonen oppbevarer skiltene i 6 mnd. 

Anonymkode: 5edee...50d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trafikkstasjonen oppbevarer skiltene i 6 mnd. 

12mnd

Skrevet
3 minutter siden, Gent82 skrev:

12mnd

Hvilken trafikkstasjon jobber du på?

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken trafikkstasjon jobber du på?

Jobber på? Er dette en trafikkstasjonansatt-tråd jeg er inne på??

Leverte bare et mc skilt for ca 3 mnd siden, så tenkte det var lov å svare. Beklager om jeg bevegde meg inn på restriktert tråd.

Endret av Gent82
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Jobber på? Er dette en trafikkstasjonansatt-tråd jeg er inne på??

Leverte bare noen skilter for 2-3 mnd siden, så tenkte det var lov å svare. Beklager om jeg bevegde meg inn på restriktert tråd.

Siden du svarte så bastant på svaret mitt tenkte jeg at du måtte jobbe i systemet, leverte skilter selv og var inne på hjemmeside og leste dette. Regner med det er forskjeller ute å går. 

Ønsker du å avregistrere kjøretøyet må du levere inn skiltene til en trafikkstasjon. Skiltene oppbevares gratis på trafikkstasjonen i seks måneder. Etter seks måneder vil skiltene bli makulert. Vognkortet beholder du selv.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden du svarte så bastant på svaret mitt tenkte jeg at du måtte jobbe i systemet, leverte skilter selv og var inne på hjemmeside og leste dette. Regner med det er forskjeller ute å går. 

Ønsker du å avregistrere kjøretøyet må du levere inn skiltene til en trafikkstasjon. Skiltene oppbevares gratis på trafikkstasjonen i seks måneder. Etter seks måneder vil skiltene bli makulert. Vognkortet beholder du selv.

Hm da kan det være forskjeller ja. Skal se om jeg finner igjen min kvittering og muligens legge ut bilde av den. Men ikke hold pusten, for hvor den er....jaja kommer tilbake til saken :-)

Skrevet

Fy faen jeg fant den! Hold on snart kommer bilde

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAH! Hør på en gammel rev. Her er kvitteringen. (Sladdet siffrene i regnr for min egen sikkerhet)

image.jpeg

Skrevet

Men hva gjør dere med forsikringen? Sykkelen må jo stå lagret et sted,og kan da i teorien bli stjålet.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør dere med forsikringen? Sykkelen må jo stå lagret et sted,og kan da i teorien bli stjålet.

Har ikke peiling på hvordan det fungerer. Jeg solgte et gammelt vrak og leverte inn skiltet for den nye eieren. Har en veteran med skilt nå og da er det ikke noen vits i å halvårsavregistrere uansett. Jeg kan se det er interessant for de som betaler mye i forsikring ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...