AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Hei! jeg har et sminkeproblem, og lurer på om det er noen der ute som har noen nyttige tips. Jeg bruker flytende foundation til vanlig. Noen ganger ønsker jeg å dekke litt ekstra, og da vil en concealer vanligvis være et godt valg for de fleste. «Problemet» mitt, er at dette gjør det bare vondt verre på meg virker det som. Det er som om concealeren fungerer som en vaskeklut som tørker av både foundationen under og seg selv. Resultatet blir røde flekker av bar hud (eventuelt kvise) til spott og spe for omverdenen. Jeg har prøvd ulike typer concealer, ulike typer påføringsmetoder og redskaper, men akk uten hell. Jeg kan ikke helt forstå det heller når det fungerer så godt for andre … Er det noen som har det samme problemet, eller som har noen forslag til hva dette kan skyldes -og hva jeg eventuelt kan gjøre med det? Anonymkode: ae6fa...5ea
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Concealer skal «trykkes» på huden, ikke smøres. Bruker du krem og primer under? Høres ut som både concealeren og foundationen er for tørr. Anonymkode: 09ae5...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Som AB over meg nevner, er det viktig at concealeren trykkes på. Hvis ikke vil du mest sannsynlig skrape bort det som er under, som du nevner. Jeg bruker en beautyblender, fuktet selvsagt, og har aldri noe problemer med det. Bruk tuppen og press på der du ønsker å bruke det, hvis det er snakk om kviser og lignende. Hvis du skal dekke større områder for å gjøre det generelt lysere og dekke over f.eks. mørke ringer under øynene kan du bruke siden av beautyblenderen, på samme måte som en påfører foundation med en beautyblender. Eventuelt kan du prøve å bruke concealer først. Noen sverger til det, så det er kanskje verdt et forsøk. Anonymkode: ecd8f...d24
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Man tar selvfølgelig på Consealer før foundation. På ren hud. Anonymkode: 83c72...6c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå