AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Del Skrevet 11. august 2018 Hei! Det er en ting jeg har lagt merke til de siste dagene, og det er at kvinner får mye mer respons på sine innlegg når mannen har vært utro - enn når det er snakk om kvinnen som har vært utro. Da er det nesten ingen respons å se. Kan noen forklare meg hvorfor? Jeg kan bruke to eksempler som jeg har lest: På torsdag ble det lagt ut et innlegg av en mann, der eksen (kvinne) hadde vært utro. Lite respons. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1212017-utroskap-hvordan-kom-du-deg-videre/ På fredag ble det lagt ut et innlegg fra en kvinne, der mannen hadde vært utro. Mye respons. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1212254-vil-ikke-snakke-om-utroskap/ Jeg er kvinne, og jeg reagerer på dette. Jeg tror ikke noe på at vi kvinner er noe mindre utro enn menn, men det er mye mer snakk om menn som er utro. Hver gang jeg leser eller hører om menn som blir eller har blitt utsatt for utroskap blir jeg overrasket - fordi det er ikke mange historier å finne. Jeg stiller derfor spørsmålet: HVORFOR? Er det tabubelagt å være kvinne og utro? Eller hva er greia? Er jeg helt på bærtur? Anonymkode: 47e8f...0bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 11. august 2018 #2 Del Skrevet 11. august 2018 Det er jo flest kvinner her inne slik at majoriteten av brukere er vel mest interessert i temaet sett fra vinkelen hvor mannen er utro. Da blir det naturligvis en del kommentarer om at menn er forferdelige osv. Ellers er jeg enig med deg, og tror at kvinner er utro like ofte. Et argument for at menn kanskje er mer utro er at menn muligens har høyere sexlyst sånn generelt? Gir mening for meg i alle fall. Et argument for at kvinner oftere er utro er at kvinner bare har lettere tilgang på sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Del Skrevet 11. august 2018 Med de situasjonene er jo ikke like? Det er mye vanskeligere å gi noe annet enn et par generelle råd om å gå til psykolog (som han alt gjorde) og finne ny mening i livet, når det paret alt har gått fra hverandre. Så er det liksom ikke så mye å engasjere seg i? Mens den andre situasjonen var de fremdeles sammen, og prøver å berge forholdet - som jo er vanskelig når ene parten ikke vil snakke. Mange flere synspunkter og innfallsvinkler til ei slik problemstilling. Har ikke lagt merke til en slik skjevhet i engasjement, men skal ikke si at det ikke skjer heller da. Men at to tråder toucher inn mot samme tema, betyr jo ikke at en overser det ene eller annet kjønn - som oftest er mitt inntrykk at det handler mest om den aktuelle situasjonen/problemstillingen og hvordan den er presentert. Har sett det ang. div. andre tema - f.eks noe så uskyldig som ideer til hobby og ting å gjøre på fritida. Siste dagene har det vært en 3-5 tråder om det? De fleste fikk veldig lite respons, for det er noe som er vanskelig å gi råd om. Mens den ene, hvor en syk person sleit med å finne noe meningsfylt å gjøre ga veldig engasjement. Så ikke nødvendigvis noe så veldig spesielt? Anonymkode: 97e6c...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Del Skrevet 12. august 2018 Enig med kommentaren over. De to trådene du nevner kan ikke sammenlignes. Det er også et poeng som minesveiper sier at vi er på et kvinneforum og da er det naturligvis flere her som kjenner seg igjen i kvinnens situasjon , enn fra det mannlige ståstedet. Ofte tenker man at utroskap er sammenlignbart fordi utro er utro, men det kan man ikke, spesielt mellom kjønn er både årsaken til utroskapet og etterdønningene av utroskapet ganske forskjellige. Anonymkode: a7784...996 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 12. august 2018 #5 Del Skrevet 12. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med kommentaren over. De to trådene du nevner kan ikke sammenlignes. Det er også et poeng som minesveiper sier at vi er på et kvinneforum og da er det naturligvis flere her som kjenner seg igjen i kvinnens situasjon , enn fra det mannlige ståstedet. Ofte tenker man at utroskap er sammenlignbart fordi utro er utro, men det kan man ikke, spesielt mellom kjønn er både årsaken til utroskapet og etterdønningene av utroskapet ganske forskjellige. Anonymkode: a7784...996 Start med å fjerne AB. Så kan du bestemte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Del Skrevet 12. august 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Hver gang jeg leser eller hører om menn som blir eller har blitt utsatt for utroskap blir jeg overrasket - fordi det er ikke mange historier å finne. Jeg stiller derfor spørsmålet: HVORFOR? Er det tabubelagt å være kvinne og utro? Eller hva er greia? Er jeg helt på bærtur? Anonymkode: 47e8f...0bc Inntrykket jeg sitter igjen med er at hvis en mann er utro så er det fordi han er et svin, hvis en kvinne er utro så er det fordi mannen ikke ga henne nok oppmerksomhet eller andre ting som er hans feil. Altså, han drev henne til utroskap. Så en overskrift i Dagbladet+ (tror jeg det var) hvor en kvinnelig sexolog sa at begge har skyld ved utroskap. Svaret er naturligvis at folk som er utro lider av alvorlig karakterbrist enten de er menn eller kvinner. Anonymkode: f6ff9...b31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #7 Del Skrevet 12. august 2018 Helt enig. Finner det litt skummelt hvor dobbeltmoralske folk er her, ja. Kvinnen utro? Mannens feil. Mannen utro? Mannens feil. Anonymkode: abaab...d0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #8 Del Skrevet 12. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Inntrykket jeg sitter igjen med er at hvis en mann er utro så er det fordi han er et svin, hvis en kvinne er utro så er det fordi mannen ikke ga henne nok oppmerksomhet eller andre ting som er hans feil. Altså, han drev henne til utroskap. Så en overskrift i Dagbladet+ (tror jeg det var) hvor en kvinnelig sexolog sa at begge har skyld ved utroskap. Svaret er naturligvis at folk som er utro lider av alvorlig karakterbrist enten de er menn eller kvinner. Anonymkode: f6ff9...b31 Men det er jo sånn det oftest er. Menn er utro fordi de har muligheten og lar seg friste, de er sjeldent ulykkelige i parforholdet sitt men vil ha i pose og sekk, og driver oftest et manipulerende og psykisk nedbrytende spill ovenfor sin partner i et hav av åpenbare løgner, og kommer hjem fra sin elskerinne de nettopp har sagt til at de har skilt seg fra kona, legger seg i senga med kona og sier han elsker henne og gleder seg til å bli gammel med hun, og kvinnen varter opp med middag, sex og kjærlighet hver dag men mannen driter i det og er utro bare for spenningens skyld. Kvinner har på den andre siden muligheten til å være utro hele tiden, vi lar oss ikke friste av spenning. De fleste tilfeller der kvinnen er utro så er det fordi hun er dypt ulykkelig i parforholdet, for eksempel lever i et voldelig eller destruktivt forhold på andre måter som gjør at hun ikke føler seg verdsatt av mannen fordi han aldri gjør noe for henne eller husholdningen. Kvinner som er utro har som regel bestemt seg for å gå ut av forholdet, men bruker en periode på å fullføre det, de sier ikke til mannen sin at de vil bli gamle med han og lyver og manipulerer, men har allerede følelesmessig distansert seg for lengst. Disse "standardene" gjelder selvfølgelig ikke for 100% av utroe menn og 100% av utroe kvinner, men i de fleste tilfeller i følge enkel observasjon og forskning/parterapeuter. Vi ser og hører jo også oftere at menn har holdninger som at "Jeg fikk ikke sex forrige uke så nå fortjener jeg å være utro!" og "Når hun ikke vil ta den analt så får hun finne seg i at jeg går til noen andre" og menn oppfordrer hverandre til å være utro "sjekk hun dama der a, hun har lyst på deg da, ja gjør det da, kjør på, wooeyy score!" og det hører vi også er helt normalt i musikk at menn synger om masse hoes og bitches og sidebitches osv. Holdningen kvinner i mellom er ikke slik, vi fraråder venninder å være utro og prøver å hjelpe de å løse forholdets problemer, eller egne lyster og behov på måter som ikke skader partneren. Det er ikke på noen måte "status" for kvinner med flere menn, og vi sier ikke til kvinner med gode kjærester at det bare er å kjøre på å pule den kjekke eksen som dukket opp, vi sier at nå må hun huske på hva hun har hjemme og kjefter for at hun vurderte tanken å såre sin partner og ødelegge forholdet sitt på den måten for en kveld med egoisme og kåthet. Men vi kan si til kvinner som er ulykkelige i forhold at de bør bryte, og finne seg en annen. Det er liten tvil om at det er store forskjeller mellom kjønnene her, derfor kan ikke alle utroskapstilfeller med menn sammenlignes med alle utroskapstilfeller med kvinner. Anonymkode: a7784...996 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #9 Del Skrevet 12. august 2018 Forøvrig har jeg lest hovedinnlegget i den første tråden du linker til igjen. Inntrykket er at det slett ikke er en reell mann eller problemstilling - men en trolletråd, der noen som har prøvd å snu det som går igjen i mange tråder der kvinner forteller om menns utroskap, og prøver å få kvinner til å fremstå som urimelige, kravstore og slemme, mens den stakkars mannen bare prøver å gjøre at. Sånn bare for å prøve å gjøre et poeng, og liksom "avsløre" kvinner som hyklerske. SÅ mange av den typen dustetråder her på KG - at jeg er neppe eneste personen som lukter lunta og ikke gidder. Anonymkode: 97e6c...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #10 Del Skrevet 12. august 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo sånn det oftest er. Menn er utro fordi de har muligheten og lar seg friste, de er sjeldent ulykkelige i parforholdet sitt men vil ha i pose og sekk, og driver oftest et manipulerende og psykisk nedbrytende spill ovenfor sin partner i et hav av åpenbare løgner, og kommer hjem fra sin elskerinne de nettopp har sagt til at de har skilt seg fra kona, legger seg i senga med kona og sier han elsker henne og gleder seg til å bli gammel med hun, og kvinnen varter opp med middag, sex og kjærlighet hver dag men mannen driter i det og er utro bare for spenningens skyld. Kvinner har på den andre siden muligheten til å være utro hele tiden, vi lar oss ikke friste av spenning. De fleste tilfeller der kvinnen er utro så er det fordi hun er dypt ulykkelig i parforholdet, for eksempel lever i et voldelig eller destruktivt forhold på andre måter som gjør at hun ikke føler seg verdsatt av mannen fordi han aldri gjør noe for henne eller husholdningen. Kvinner som er utro har som regel bestemt seg for å gå ut av forholdet, men bruker en periode på å fullføre det, de sier ikke til mannen sin at de vil bli gamle med han og lyver og manipulerer, men har allerede følelesmessig distansert seg for lengst. Disse "standardene" gjelder selvfølgelig ikke for 100% av utroe menn og 100% av utroe kvinner, men i de fleste tilfeller i følge enkel observasjon og forskning/parterapeuter. Vi ser og hører jo også oftere at menn har holdninger som at "Jeg fikk ikke sex forrige uke så nå fortjener jeg å være utro!" og "Når hun ikke vil ta den analt så får hun finne seg i at jeg går til noen andre" og menn oppfordrer hverandre til å være utro "sjekk hun dama der a, hun har lyst på deg da, ja gjør det da, kjør på, wooeyy score!" og det hører vi også er helt normalt i musikk at menn synger om masse hoes og bitches og sidebitches osv. Holdningen kvinner i mellom er ikke slik, vi fraråder venninder å være utro og prøver å hjelpe de å løse forholdets problemer, eller egne lyster og behov på måter som ikke skader partneren. Det er ikke på noen måte "status" for kvinner med flere menn, og vi sier ikke til kvinner med gode kjærester at det bare er å kjøre på å pule den kjekke eksen som dukket opp, vi sier at nå må hun huske på hva hun har hjemme og kjefter for at hun vurderte tanken å såre sin partner og ødelegge forholdet sitt på den måten for en kveld med egoisme og kåthet. Men vi kan si til kvinner som er ulykkelige i forhold at de bør bryte, og finne seg en annen. Det er liten tvil om at det er store forskjeller mellom kjønnene her, derfor kan ikke alle utroskapstilfeller med menn sammenlignes med alle utroskapstilfeller med kvinner. Anonymkode: a7784...996 Dette her er ikke virkeligheten jeg lever i. Anonymkode: be3af...999 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #11 Del Skrevet 12. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo sånn det oftest er. Menn er utro fordi de har muligheten og lar seg friste, de er sjeldent ulykkelige i parforholdet sitt men vil ha i pose og sekk, og driver oftest et manipulerende og psykisk nedbrytende spill ovenfor sin partner i et hav av åpenbare løgner, og kommer hjem fra sin elskerinne de nettopp har sagt til at de har skilt seg fra kona, legger seg i senga med kona og sier han elsker henne og gleder seg til å bli gammel med hun, og kvinnen varter opp med middag, sex og kjærlighet hver dag men mannen driter i det og er utro bare for spenningens skyld. Kvinner har på den andre siden muligheten til å være utro hele tiden, vi lar oss ikke friste av spenning. De fleste tilfeller der kvinnen er utro så er det fordi hun er dypt ulykkelig i parforholdet, for eksempel lever i et voldelig eller destruktivt forhold på andre måter som gjør at hun ikke føler seg verdsatt av mannen fordi han aldri gjør noe for henne eller husholdningen. Kvinner som er utro har som regel bestemt seg for å gå ut av forholdet, men bruker en periode på å fullføre det, de sier ikke til mannen sin at de vil bli gamle med han og lyver og manipulerer, men har allerede følelesmessig distansert seg for lengst. Anonymkode: a7784...996 Det der var forferdelig generaliserende. Menn er voldelige og manipulerende, mens kvinner er ærlige uskyldige som er utro fordi de ikke hadde noe valg. For noe tøv. Kjenner til flere eksempler hvor det motsatte er tilfellet, hvor kvinner har vært i langvarige forhold med menn som elsker de "han elsker meg for den jeg er og er den perfekte mann" men så møter kvinnen en eller annen bad boy på treningssenteret som får henne til å føle seg ung igjen, og vips så ligger hun med han. Anonymkode: f6ff9...b31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #12 Del Skrevet 12. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette her er ikke virkeligheten jeg lever i. Anonymkode: be3af...999 Nei, vi vet at KG mennene lever i en helt egen virkelighet ja. Anonymkode: a7784...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #13 Del Skrevet 12. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det der var forferdelig generaliserende. Menn er voldelige og manipulerende, mens kvinner er ærlige uskyldige som er utro fordi de ikke hadde noe valg. For noe tøv. Kjenner til flere eksempler hvor det motsatte er tilfellet, hvor kvinner har vært i langvarige forhold med menn som elsker de "han elsker meg for den jeg er og er den perfekte mann" men så møter kvinnen en eller annen bad boy på treningssenteret som får henne til å føle seg ung igjen, og vips så ligger hun med han. Anonymkode: f6ff9...b31 Ja du har helt sikkert hørt om slike eksempler, for det er jo bare "onde damer som faller for bad boys på treningssenteret og ikke vil ha meg som er så snill og grei" som er det uerfarne (KG-) menn tror om damer. Det kan jo være greit å få litt bedre innsikt i hvordan ting egentlig er ute i samfunnet. Parterapeuter har belyst dette i kurs basert på forskning og erfaring, og i bøker i mange år, så det er ikke generaliserende når det er statestikk. Mener såklart ikke at alle menn er voldelige og alle kvinner er uskyldige, da må du lese det jeg skrev på nytt igjen! Og såklart uansett årsaken til utroskap har man jo et valg, man er aldri uskyldig om man har vært utro, uansett årsak! Det finnes ingen unnskyldning for å være utro, men nå var det årsaken og pedagogikken i årsakene mellom kjønn vi diskuterte siden tråden handler om hvorvidt man kan sammenligne de to eksemplene ts sier, og generelt utroskapssituasjoner mellom menn og kvinner som kjønn. Noe jeg påpeker at man ikke alltid kan sammenligne. Anonymkode: a7784...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 12. august 2018 #14 Del Skrevet 12. august 2018 Jeg husker en venninne av meg klagde så mye på disse mennene som bare var utro, og jeg spurte henne til slutt om jeg kunne få se bilder av dem for jeg visste utmerket godt hvilke type menn hun liker. Jah, sier jeg, men du ser jo at de er den typen. Nå var hun jo selv av den utro typen kvinne (med mindreverdighetskomplekser og søker bekreftelse alle veier) så jeg tenkte bare: jaja, her utspiller jo naturen seg selv. Personlig fatter jeg ikke hvorfor det ikke går på en lyspære som viser dem at det hjelper jo hvertfall ikke på mindreverdighetskompleksene ved å gjøre dumme ting og få "bekreftelse" av noen som kommer til å svikte dem på samme måte, og ballen bare ruller.. karma vil jo også alltid la deg få kjenne hvordan andre opplevde dine handlinger på kroppen. Jeg synes det er like bedritent samme om det er kvinne eller mann som er utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #15 Del Skrevet 12. august 2018 35 minutter siden, AnonymBruker said: Ja du har helt sikkert hørt om slike eksempler, for det er jo bare "onde damer som faller for bad boys på treningssenteret og ikke vil ha meg som er så snill og grei" som er det uerfarne (KG-) menn tror om damer. Anonymkode: a7784...996 41 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, vi vet at KG mennene lever i en helt egen virkelighet ja. Anonymkode: a7784...996 Her lukter det skadeskutt lang vei. Anonymkode: f6ff9...b31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 12. august 2018 #16 Del Skrevet 12. august 2018 Fordi menn er djevler og kvinner er engler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 12. august 2018 #17 Del Skrevet 12. august 2018 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det er en ting jeg har lagt merke til de siste dagene, og det er at kvinner får mye mer respons på sine innlegg når mannen har vært utro - enn når det er snakk om kvinnen som har vært utro. Da er det nesten ingen respons å se. Kan noen forklare meg hvorfor? Jeg kan bruke to eksempler som jeg har lest: På torsdag ble det lagt ut et innlegg av en mann, der eksen (kvinne) hadde vært utro. Lite respons. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1212017-utroskap-hvordan-kom-du-deg-videre/ På fredag ble det lagt ut et innlegg fra en kvinne, der mannen hadde vært utro. Mye respons. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1212254-vil-ikke-snakke-om-utroskap/ Jeg er kvinne, og jeg reagerer på dette. Jeg tror ikke noe på at vi kvinner er noe mindre utro enn menn, men det er mye mer snakk om menn som er utro. Hver gang jeg leser eller hører om menn som blir eller har blitt utsatt for utroskap blir jeg overrasket - fordi det er ikke mange historier å finne. Jeg stiller derfor spørsmålet: HVORFOR? Er det tabubelagt å være kvinne og utro? Eller hva er greia? Er jeg helt på bærtur? Anonymkode: 47e8f...0bc Nå er det utvilsamt en overvekt av kvinner som leser og følger med på KG og responsen blir der etter. Nei, du er ikkje på bærtur, og kan bare avskaffe myten om at kvinner er mindre utro enn menn. Har utvilsamt skjedd en holdningsendring hos mange kvinnfolk de senere årene,og mange kvinnfolka tar selv intitiativet til å spre bena for de rette mannfolka. Dette har nok samanheng med at kvinner føler seg langt mer frigjordt en tidligere ,og tar mer ansvar for egen sexualitet en tidligere. Kvinner som føler at de ikkje blir godt nok ivaretatt i samlivsform er veien kort til utrokap, og de får selvsagt mange støtteærklæring her på KG . Endret 12. august 2018 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #18 Del Skrevet 12. august 2018 Det er også interessant hvordan slike tråder som ikke engang tar motsatt side av hva som er typisk på KG, men bare prøver å jevne ut balansen som er objektiv, plutselig ender på 2-siden, også. Gjør det vondt å bli avslørt, jenter? Anonymkode: abaab...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #19 Del Skrevet 12. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også interessant hvordan slike tråder som ikke engang tar motsatt side av hva som er typisk på KG, men bare prøver å jevne ut balansen som er objektiv, plutselig ender på 2-siden, også. Gjør det vondt å bli avslørt, jenter? Anonymkode: abaab...d0f Avslørt? I hva da? Eksemplene er jo ikke sammenlignbare, så såklart møtes trådene med forskjellig engasjement og holdninger. Men huff det må gjøre vondt å være så bitter på kvinner og ha så mye fritidsproblemer at man lager fiktive tråder bare for å prøve å "avsløre" kvinners logikk , når man ikke eier logisk sans selv engang. I stedet for å være ute etter å "ta" kvinner, så dra på fisketur så får du noe nyttig ut av det. Eller i stedet for å så intenst prøve å "avsløre" noen, engasjer deg i arbeid mot urett for eksempel i den foreningen som avslører pedofile, eller gå på en nattklubb å avslør overgripsmenn, som faktisk gjør noe galt og skade på samfunnet. I motsetning til kvinner som kommer med nøytrale og faktabaserte nøkterne holdninger og tanker om utroskap på et nettforum Anonymkode: a7784...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #20 Del Skrevet 13. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi vet at KG mennene lever i en helt egen virkelighet ja. Anonymkode: a7784...996 Du lever visst i en helt egen virkelighet du også, som innbiller deg at menn på KG er en homogen masse. Anonymkode: b22c9...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå