AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Jeg kom desverre ikke inn på skolene jeg søkte på, og vurderer å ta et enkeltemne på nærmeste høgskole. Den nærmeste er 2t unna med buss hver veg. Regner med at det er max 3 dager i uken, og bare i noen få timer. Er det noen som har erfaring med å pendle som kan bekrefte om dette er overkommelig eller ikke? Takk for svar Anonymkode: 03481...80a
stan Skrevet 12. august 2018 #2 Skrevet 12. august 2018 Det kommer an på om du klarer å få gjort noe fornuftig på bussen? Hvis du klarer å forberede deg og gjøre etterarbeidet, så er jo ikke tiden bortkastet. Men det er slitsomt, så å holde på slik i veldig lang tid går sjeldent bra. Men her er det vel snakk om et eller to semester. Samtidig, hva er alternativene?
atropos Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 Jeg ville pendlet. Og prøv å få lest pensum på bussen.
-jk- Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Jeg pendler 1t45m hver vei til jobb. Synes ikke det er problematisk. Riktignok med sykkel+tog da. Gjør litt forskjellig på toget. Jobber, sover, ser på Netflix, surfer osv. En iPad med 4G er nok en god investering
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Jeg pendler mellom hjem og hybel en gang i uken, med 3 timer tog og 1,5 time buss én vei. Erfaringsvis blir reisingen en vane, men på dårlige dager er det et helvetes slit. Jeg får gjort mye skolearbeid på toget, men på bussen hører jeg på podcast eller leser vanlig litteratur. Opplever at på bussen er det trangt og jeg klarer rett og slett ikke å gjøre skolearbeid der, men er det spesielle omstendigheter i forbindelse med innlevering eller annet gjør jeg skolearbeid likevel. Jeg vet ikke hvordan det vil være å pendle 4 timer på buss/3 dager i uken, for det høres intenst ut i mine ører. Vær obs på setevalg på bussen når det er varme dager! Etter x antall turer vil du vite hva som funker best for å ha det mest mulig komfortabelt på bussen. Husk også at bussen bruker mye mer tid på vinteren, så sørg for at du planlegger godt slik at du rekker høyskolen i god tid. Anonymkode: 9f70c...835
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #6 Skrevet 12. august 2018 Ts her. Vet jo at det blir travelt. Alternativet er å jobbe, og da med noe jeg ikke ønsker. Det blir jo ikke pendling hver dag, men max 3 ganger i uken, og ikke hele dagen. Bussen har første påstigning ved høgskolen, så plass får jeg. 2 påstigning fra hjemmet mitt. Anonymkode: 03481...80a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 Kommer jo litt an på andre forpliktelser i tillegg til utdanning. Skal du jobbe i tillegg? Familie/barn? Hobbyer, husdyr etc. som trenger oppfølging? Om du ikke har særlig av dette, bør det gå fint å pendle tre dager i uka. Anonymkode: 12492...930
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 Jeg hadde aldri i verden tatt kollektivtransport 12 timer per uke for et enkeltemne. Det høres alt for mye ut både i tidsbruk og kostnader. Men samtidig: du VET jo ikke om det er forelesning 3 ganger per uke. Slik jeg forstår deg er det noe du antar. Ta kontakt med studieadministrasjonen og spør hvordan timeplanen for faget ser ut. Undersøk også om det er oppmøteplikt OG om forelesningene streames. Hvis det ikke er oppmøteplikt står du jo friere til å lese selv, og dersom forelesningene streames kan du jo følge mye av undervisningen hjemmefra. Hvis det er oppmøteplikt, men færre ganger per uke, er det også mer overkommelig. Anonymkode: 1e8c1...a92
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 Det er emner som inngår i ett studie, men det står at hele studiet er deltid. Det er mulig å ta kun 1 av emnene. Derfor antar jeg at det kun er max 3 dager på det ene emnet. Har ingen forpliktelser. Oppmøte er obligatorisk. Anonymkode: 03481...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå