Gå til innhold

Kjøpe flybilett via Finn, endre navn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann, kom over en ganske billig flybilett på Finn. Han selger den ganske billig. Han sendte meg mail om at jeg må sende han navn, adresse osv, slik at han kan endre navn? Er det gratis for han å endre navn og det der? Trodde det kosta penger.

Anonymkode: b10b5...276

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om det koster penger å bytte navn på biletten så regner jeg med at du betaler mez for biletten enn det endringen koster

Skrevet

Vær forsiktig med hvilke persondata du gir fra deg.

Anonymkode: b47b2...5db

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær forsiktig med hvilke persondata du gir fra deg.

Hvilke tenker du på da? Er det farlig å gi ut navn og adresse da?

Skrevet

Det koster å endre navn, så han tar sikkert betalt for det også. Å gi ut navn og adresse er ikke farlig, men jeg ville nok ikke gitt personnummer til en fremmed

Anonymkode: 58682...fca

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det koster å endre navn, så han tar sikkert betalt for det også. Å gi ut navn og adresse er ikke farlig, men jeg ville nok ikke gitt personnummer til en fremmed

Anonymkode: 58682...fca

Nei, koster rundt 200kr for alt.

Skrevet

Dette var svaret jeg fikk:

Nei fra det jeg har forstått så koster det ingenting å skifte navn

Skrevet
På 12.8.2018 den 1.02, AnonymBruker skrev:

Heisann, kom over en ganske billig flybilett på Finn. Han selger den ganske billig. Han sendte meg mail om at jeg må sende han navn, adresse osv, slik at han kan endre navn? Er det gratis for han å endre navn og det der? Trodde det kosta penger.

Er vel strengt tatt ikke FINN som er selgeren selv om billetten er kjøpt gjennom dem. Det første du bør gjøre er å finne ut hvem er det faktisk som har solgt deg billetten.

• Liker 1
Skrevet
På 12.8.2018 den 1.02, AnonymBruker skrev:

Om det er aldri så billig så er risikoen med denne typen kjøp så stor at jeg ville aldri kjøpt noe på denne måten. Id tyveri, vet du hvordan dette letteste gjøres fra de kriminelles side? 

Anonymkode: 96b28...b1c

Skrevet
On 8/12/2018 at 12:35 PM, AnonymBruker said:

Hvilke tenker du på da? Er det farlig å gi ut navn og adresse da?

Nei, men når du for alvor har begynt å planlegge reisen, kommer det (kanskje) plutselig "og dessuten er det nødvendig med personnummer, opplyser (sett inn flyselskap her)". Da er det en del som tenker at skitt au, det er sikkert ikke så farlig.

Skrevet

Hvis du vet hvilket selskap det er snakk lm, ville jeg gått å sjekket selv, bare for å forsikre meg

Anonymkode: b71bb...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...