Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

I det jeg kom på jobb i dag, så sier en kollega "Vi har ingen å ringe om det blir sykdom, så du får absolutt ikke lov til å være syk i morgen! Ringer du inn, så tror jeg ikke på deg"

Altså hæ? Jeg har ikke tenkt til å "være syk", men det er utrolig spesielt å si sånt til noen, synes dere ikke? Jeg er aldri syk, men folk kan da plutselig bli syke. Man sier jo ikke sånt.

Var det bare jeg som synes det var spesielt? 

Anonymkode: dae0a...c8a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer da helt ann på hvilken måte det ble sagt på. 

Skrevet

Sånn er det på jobben min å, har jo ikke for vane å bli syk.. Men det blir litt ekstra unødig stress av det, du vet du MÅ møte på jobb uansett. 

Anonymkode: dfcb7...cde

Skrevet

Overreagerer du ikke litt? Folk sa sånt stadig vekk der jeg jobbet sist. Jeg oppfattet det mest som en jovial joke jeg da. Blir du syk så får du jo ikke gjort noe med det, da er det din leders ansvar å fikse bemanningen. 

Anonymkode: 0e549...48a

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke at du skal ta det personlig men heller se det som at det er din kollega forsøk på å uttrykke at det er unntakstilstand. 

Anonymkode: 8556d...f31

Skrevet

Nei, det var litt spes....men tror jeg hadde tenkt "hæ, okei..suit yourself" og fortsatt med mitt :P. Virker som om det var et noe ugjennomtenkt frustrasjonsutsagn.

• Liker 1
Skrevet

Neida, tar det ikke personlig, men synes det er litt spesielt å si sånne ting. Man vet jo ikke hva folk sliter med.

Ikke rart folk jobber seg ihjel, når det presses sånn på at man ikke kan ringe inn. At det spilles på samvittigheten. 

Anonymkode: dae0a...c8a

• Liker 3
Skrevet

Har man prøvd i flere timer å få inn folk den ene dagen, så kan man blir frudtrert nok til å si at det ikkeer lov å bli syk da vi ikke har noen å gå på. Dette sies jo mer som et utløp på frustrasjon, enn å mene at noen blir syke når de ikke ofte blir det. 

Når 3 ringte inn syke samme dag, så hadde jeg faktisk lyst å skrike NEEEI til de og kunneda sagt til andre at det nå ikke kan bli flere syke.Hadde de blitt syke hadde man sagt god bedring.

Anonymkode: 765bf...fc2

Skrevet

Det er en annen måte å si at «våkner du i morgen og føler deg litt halvslapp, så kommer du på jobb likevel!» Alle skjønner at om man ligger hjemme med oppkast så må man holde seg hjemme fra jobb. Dessverre er det mange som velger å bruke egenmelding dersom det ikke fristet så veldig å dra på jobb en dag, og om man har problemer med å få tak i vikarer, f.eks om sommeren, så skjønner jeg at noen på en fleipete måte kan si at «nå må ingen bli syke i morgen!»

Anonymkode: 0e055...137

Skrevet

Kanskje det var ment som en spøk. La oss håpe det, ellers er det åpenbart en ganske idiotisk kommentar. Med mindre du er en av de som stadig melder deg syk, uten at det egentlig foreligger reell sykdom. Det fins noen av disse menneskene og - men det må selvsagt tas opp under ordnede omstendigheter, ikke i forbifarten på den måten der.

Skrevet

Vi har en på min jobb som alltid forteller dagen før h*n blir borte fra jobb at h*n har vondt her og der. Personen bryr seg ikke om at vi er underbemannet. 

Vi som har personen på snap ser at h*n ikke alltid er syk når h*n sier så.

Anonymkode: 3e0c1...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...