AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Betalte 420 euro for et hotell via booking.com med en kurs på 9.7 den 6.8 fra mitt debitkort via nettbank. Sjekket historisk kurs nå, den låg på 9.5. Forstår ikke hvorfor det er brukt høyere kurs? Er det hotellet, banken eller visa som velger selv hvilken kurs de vil ta? Såvidt jeg har forstått har ikke booking.com noe med det gjøre Anonymkode: 3d3df...601
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Det kalles valutapåslag og står gjemt med liten skrift i prislista et sted. Anonymkode: 52261...5e7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #3 Skrevet 12. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Betalte 420 euro for et hotell via booking.com med en kurs på 9.7 den 6.8 fra mitt debitkort via nettbank. Sjekket historisk kurs nå, den låg på 9.5. Forstår ikke hvorfor det er brukt høyere kurs? Er det hotellet, banken eller visa som velger selv hvilken kurs de vil ta? Såvidt jeg har forstått har ikke booking.com noe med det gjøre Anonymkode: 3d3df...601 Betaler du hotell med debetkort Hvilken kurs som blir lagt til grunn varierer ettersom om du betaler i lokal valuta eller i NKR. i tillegg kommer valuttapåslag noe du å undersøke på kortprisene dine hvor mye banken legger på. Men debetkort er ofter høyere valutapåslag enn på kreditkort. Anonymkode: 4937a...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå