gurine Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Ja, overskriften sier det meste. Jeg mener ikke at man skal ta ansvar for alle andre eller sørge for deres sosiale liv. Man får ordne for seg selv. Men si at du er en person som har flere venner du treffer på jevnlig basis. Turer, konserter osv. Sitter du med en oppfatning av at de du kjenner, men som du aldri finner på noe med (annet enn å møte de på en fest i ny og ne..) også har det slik med andre venner på sin egen kant? Har det slått deg at grunnen til at du aldri ser noe slik på SoMe fra enkelte, er fordi de faktisk ikke har noen?!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Jeg har ikke noe SoMe, så nei akkurat det tenker jeg ikke over. Men jeg vet at jeg er heldig som har venner, og at ikke alle er like heldig. Anonymkode: c3b52...ac3 3
gurine Skrevet 11. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2018 Det er litt vanskelig noen ganger. Man kan jo ikke gi folk dårlig samvittighet for at de har venner. Det er jo kjempeflott for dem. Er bare så vondt å sitte på utsiden hele tiden. Blir bedt på enkelte fester osv pga mannen. Han har en del bekjente. Og det var da jeg tenkte at, kanskje de tror jeg og har/ er på kaffebesøk osv med MINE venner. Jaja. Om noen år fyller jeg rundt. Det blir IKKE noe selskap for jeg har kanskje 2-3 som til nød hadde vært naturlig å be og disse går ikke overens... 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Jeg syns det er trist å lese trådoverskrifter om venner som kommer uanmeldt og sånne ting. Skulle ønske noen kom uanmeldt til meg, jeg. Håper jeg aldri tar det for gitt om jeg klarer å bygge en omgangskrets igjen. Anonymkode: 450d7...6e4 2
Kaffefrøken Skrevet 13. august 2018 #5 Skrevet 13. august 2018 Med fare for at man skulle tro jeg har bodd under en sten, hva er SoMe? Forkortelse for sosiale medier? 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #6 Skrevet 13. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er trist å lese trådoverskrifter om venner som kommer uanmeldt og sånne ting. Skulle ønske noen kom uanmeldt til meg, jeg. Håper jeg aldri tar det for gitt om jeg klarer å bygge en omgangskrets igjen. Anonymkode: 450d7...6e4 Samme her. Besøk i det hele tatt hadde vert fint, det er over ett år siden jeg sist fikk besøk og da var det kun fordi hun hadde kjærlighetssorg og alle andre var lei av å høre på henne. Mannen får av og til besøk men det er jo hans venner og familie. Anonymkode: a7e99...387
funginger Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 Jeg driver ikke og spør mine bekjente om de har "ordentlige venner", nei. Hvorfor har du ingen venner? Vennskap krever litt innsats. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 Hvis jeg forstår deg rett er du sur fordi du ikke blir invitert med på ting, men sa er spørsmålet om du inviterer andre? Jeg har en vennegjeng jeg er veldig glad i og henger en del med, vi er vel en 8-10 stykker. Av og til inviterer noen med seg andre de kjenner f.eks på fest, på tur, på konsert, på spillkveld, ut og ta en øl osv. Dersom noen av disse ønsker mer venner eller mer kontakt, så forventer jeg at de tar initiativ til å finne på noe en dag. Det er sånn "min gjeng" er blitt en gjeng i utgangspunktet, vi møttes via andre, liker hverandres selskap og inviterer hverandre med på ting. Noen har kjent hverandre i ti år, noen i tre, men det er rom for nye. Men folk som aldri tar initiativ tilbake blir jo ikke tatt med hver gang, å være venn med noen er jo en toveis greie som krever at man bidrar og ikke bare forventer at andre skal ta tak. Jeg vet for øvrig om to som har lite eller ingen venner, han ene er totalt sosialt inkompetent og en ingen ikke orker å omgås mer enn nødvendig, han andre er en hissigpropp som ødelegger stemningen de stedene han blir invitert. Hvis du ikke har noen så må du gjøre en innsats selv, ikke forvente at andre skal lage en vennekrets for deg. Og så må du oppføre deg som folk når du blir invitert med. Jeg bruker ikke insta eller fb særlig mye, snap brukes hovedsakling med venner og kolleger, ikke story. Så jeg får ikke med med om Line og Karen legger ut lite og ikke har noen å være med. Anonymkode: b3e32...1c7 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 På 11.8.2018 den 23.23, gurine skrev: Ja, overskriften sier det meste. Jeg mener ikke at man skal ta ansvar for alle andre eller sørge for deres sosiale liv. Man får ordne for seg selv. Men si at du er en person som har flere venner du treffer på jevnlig basis. Turer, konserter osv. Sitter du med en oppfatning av at de du kjenner, men som du aldri finner på noe med (annet enn å møte de på en fest i ny og ne..) også har det slik med andre venner på sin egen kant? Har det slått deg at grunnen til at du aldri ser noe slik på SoMe fra enkelte, er fordi de faktisk ikke har noen?! Deler sjeldent bilder fra jeg er med noen på konserter eller turer for da er jeg opptatt med det. Mine bilder går i alt fra hverdagen hjemme da ting er roligere. Så for alle på sosiale medier så kan det virke som om jeg ikke gjør annet enn å sysle på hjemme 😜 Men hvordan skal alle med venner ta hensyn til at du ikke har venner? Anonymkode: d4aa9...cad
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #10 Skrevet 13. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg forstår deg rett er du sur fordi du ikke blir invitert med på ting, men sa er spørsmålet om du inviterer andre? Jeg har en vennegjeng jeg er veldig glad i og henger en del med, vi er vel en 8-10 stykker. Av og til inviterer noen med seg andre de kjenner f.eks på fest, på tur, på konsert, på spillkveld, ut og ta en øl osv. Dersom noen av disse ønsker mer venner eller mer kontakt, så forventer jeg at de tar initiativ til å finne på noe en dag. Det er sånn "min gjeng" er blitt en gjeng i utgangspunktet, vi møttes via andre, liker hverandres selskap og inviterer hverandre med på ting. Noen har kjent hverandre i ti år, noen i tre, men det er rom for nye. Men folk som aldri tar initiativ tilbake blir jo ikke tatt med hver gang, å være venn med noen er jo en toveis greie som krever at man bidrar og ikke bare forventer at andre skal ta tak. Jeg vet for øvrig om to som har lite eller ingen venner, han ene er totalt sosialt inkompetent og en ingen ikke orker å omgås mer enn nødvendig, han andre er en hissigpropp som ødelegger stemningen de stedene han blir invitert. Hvis du ikke har noen så må du gjøre en innsats selv, ikke forvente at andre skal lage en vennekrets for deg. Og så må du oppføre deg som folk når du blir invitert med. Jeg bruker ikke insta eller fb særlig mye, snap brukes hovedsakling med venner og kolleger, ikke story. Så jeg får ikke med med om Line og Karen legger ut lite og ikke har noen å være med. Anonymkode: b3e32...1c7 Jeg er ikke TS, men en annen venneløs. Jeg studerte i flere år utenbys, og da jeg kom tilbake hadde alle vennene mine startet voksne liv der det ikke var plass til meg. De har prøvd, men får det ikke til å gå opp. Jeg var den som tok initiativ og inviterte. Noen ganger blir jeg veldig trist og tenker fæle tanker om at de ikke liker meg og driter i meg. Det er snakk om hele 10 venniner. Noen av dem flyttet utenbys også. Andre ganger kan jeg bli paranoid og tenke det går stygge rykter om meg som gjør at de ikke vil assosiere seg med meg. Ensomheten er virkelig ikke et bra sted å være. Men jeg velger å tro at de har prøvd så godt de kan, og det har jeg og. Skal nå flytte i søken etter nye kretser, en større by med mer mulighet for å møte barnløse og single som har tid og energi til de tingene jeg vil gjøre. Anonymkode: 450d7...6e4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #11 Skrevet 13. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Deler sjeldent bilder fra jeg er med noen på konserter eller turer for da er jeg opptatt med det. Mine bilder går i alt fra hverdagen hjemme da ting er roligere. Så for alle på sosiale medier så kan det virke som om jeg ikke gjør annet enn å sysle på hjemme 😜 Men hvordan skal alle med venner ta hensyn til at du ikke har venner? Anonymkode: d4aa9...cad Har ikke sagt at de skal ta hensyn. Jeg bare lurer på om de er så trangsynte som jeg tror de er.... Anonymkode: 0f40d...aa0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #12 Skrevet 13. august 2018 15 timer siden, Kaffefrøken skrev: Med fare for at man skulle tro jeg har bodd under en sten, hva er SoMe? Forkortelse for sosiale medier? Ja Anonymkode: 0f40d...aa0
Gjest hind Skrevet 13. august 2018 #13 Skrevet 13. august 2018 Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle har det som meg, men at en person er venneløs er ikke det første som slår meg hvis vedkommende ikke er aktiv på SoMe. Jeg er ikke aktiv der selv heller selv om jeg har et aktivt liv og mange venner og bekjente.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #14 Skrevet 13. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg forstår deg rett er du sur fordi du ikke blir invitert med på ting, men sa er spørsmålet om du inviterer andre? Jeg har en vennegjeng jeg er veldig glad i og henger en del med, vi er vel en 8-10 stykker. Av og til inviterer noen med seg andre de kjenner f.eks på fest, på tur, på konsert, på spillkveld, ut og ta en øl osv. Dersom noen av disse ønsker mer venner eller mer kontakt, så forventer jeg at de tar initiativ til å finne på noe en dag. Det er sånn "min gjeng" er blitt en gjeng i utgangspunktet, vi møttes via andre, liker hverandres selskap og inviterer hverandre med på ting. Noen har kjent hverandre i ti år, noen i tre, men det er rom for nye. Men folk som aldri tar initiativ tilbake blir jo ikke tatt med hver gang, å være venn med noen er jo en toveis greie som krever at man bidrar og ikke bare forventer at andre skal ta tak. Jeg vet for øvrig om to som har lite eller ingen venner, han ene er totalt sosialt inkompetent og en ingen ikke orker å omgås mer enn nødvendig, han andre er en hissigpropp som ødelegger stemningen de stedene han blir invitert. Hvis du ikke har noen så må du gjøre en innsats selv, ikke forvente at andre skal lage en vennekrets for deg. Og så må du oppføre deg som folk når du blir invitert med. Jeg bruker ikke insta eller fb særlig mye, snap brukes hovedsakling med venner og kolleger, ikke story. Så jeg får ikke med med om Line og Karen legger ut lite og ikke har noen å være med. Anonymkode: b3e32...1c7 Jeg hadde et år med samboer hvor vi hadde masse sosialt som vi inviterte til, og alle komme, det året ble vi aldri invitert på noe som helst og da mener jeg ikke noe som helst, etter det året begynte folk å takke nei til festene våres, og vi måtte avlyse bl annet halloween og nyttårsfest, og før du sier har vi fortsatt kontakt med disse og møter de ved jevne mellomrom, på våre insiatv selvsagt. De takker ja stort sett hver gang, men hvis gjengen finner på noe, så spør de ikke oss. Vi blir glemt. Anonymkode: 4015d...312 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #15 Skrevet 13. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg forstår deg rett er du sur fordi du ikke blir invitert med på ting, men sa er spørsmålet om du inviterer andre? Jeg har en vennegjeng jeg er veldig glad i og henger en del med, vi er vel en 8-10 stykker. Av og til inviterer noen med seg andre de kjenner f.eks på fest, på tur, på konsert, på spillkveld, ut og ta en øl osv. Dersom noen av disse ønsker mer venner eller mer kontakt, så forventer jeg at de tar initiativ til å finne på noe en dag. Det er sånn "min gjeng" er blitt en gjeng i utgangspunktet, vi møttes via andre, liker hverandres selskap og inviterer hverandre med på ting. Noen har kjent hverandre i ti år, noen i tre, men det er rom for nye. Men folk som aldri tar initiativ tilbake blir jo ikke tatt med hver gang, å være venn med noen er jo en toveis greie som krever at man bidrar og ikke bare forventer at andre skal ta tak. Jeg vet for øvrig om to som har lite eller ingen venner, han ene er totalt sosialt inkompetent og en ingen ikke orker å omgås mer enn nødvendig, han andre er en hissigpropp som ødelegger stemningen de stedene han blir invitert. Hvis du ikke har noen så må du gjøre en innsats selv, ikke forvente at andre skal lage en vennekrets for deg. Og så må du oppføre deg som folk når du blir invitert med. Jeg bruker ikke insta eller fb særlig mye, snap brukes hovedsakling med venner og kolleger, ikke story. Så jeg får ikke med med om Line og Karen legger ut lite og ikke har noen å være med. Anonymkode: b3e32...1c7 Vet du hva? Jeg er da fulstendig klar over at det er en toveis greie. Er du fulstendig klar over at noen kretser er ekstremt lukket?! Jeg er ikke sur eller bitter. Jeg vil heller ikke være med på de tingene sammen med de som stadig legger ut hva de gjør. De passer ikke for meg. Men hadde vært koselig med noen som passet da. Men jeg har det helt fint. Noen ganger blir jeg bare nysgjerrig på hvordan det er å høre til en vennegjeng eller ha de som du kan ta en kaffe med uten de store formelle avtalene alltid. Toget mitt for de gode vennskapene har gått for lengst. Jeg har slått meg til ro med at jeg aldri får oppleve slikt 😊 Anonymkode: 0f40d...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #16 Skrevet 13. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg forstår deg rett er du sur fordi du ikke blir invitert med på ting, men sa er spørsmålet om du inviterer andre? Jeg har en vennegjeng jeg er veldig glad i og henger en del med, vi er vel en 8-10 stykker. Av og til inviterer noen med seg andre de kjenner f.eks på fest, på tur, på konsert, på spillkveld, ut og ta en øl osv. Dersom noen av disse ønsker mer venner eller mer kontakt, så forventer jeg at de tar initiativ til å finne på noe en dag. Det er sånn "min gjeng" er blitt en gjeng i utgangspunktet, vi møttes via andre, liker hverandres selskap og inviterer hverandre med på ting. Noen har kjent hverandre i ti år, noen i tre, men det er rom for nye. Men folk som aldri tar initiativ tilbake blir jo ikke tatt med hver gang, å være venn med noen er jo en toveis greie som krever at man bidrar og ikke bare forventer at andre skal ta tak. Jeg vet for øvrig om to som har lite eller ingen venner, han ene er totalt sosialt inkompetent og en ingen ikke orker å omgås mer enn nødvendig, han andre er en hissigpropp som ødelegger stemningen de stedene han blir invitert. Hvis du ikke har noen så må du gjøre en innsats selv, ikke forvente at andre skal lage en vennekrets for deg. Og så må du oppføre deg som folk når du blir invitert med. Jeg bruker ikke insta eller fb særlig mye, snap brukes hovedsakling med venner og kolleger, ikke story. Så jeg får ikke med med om Line og Karen legger ut lite og ikke har noen å være med. Anonymkode: b3e32...1c7 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde et år med samboer hvor vi hadde masse sosialt som vi inviterte til, og alle komme, det året ble vi aldri invitert på noe som helst og da mener jeg ikke noe som helst, etter det året begynte folk å takke nei til festene våres, og vi måtte avlyse bl annet halloween og nyttårsfest, og før du sier har vi fortsatt kontakt med disse og møter de ved jevne mellomrom, på våre insiatv selvsagt. De takker ja stort sett hver gang, men hvis gjengen finner på noe, så spør de ikke oss. Vi blir glemt. Anonymkode: 4015d...312 "noe Anonymkode: 4015d...312
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #17 Skrevet 13. august 2018 15 hours ago, funginger said: Jeg driver ikke og spør mine bekjente om de har "ordentlige venner", nei. Hvorfor har du ingen venner? Vennskap krever litt innsats. Jeg er ikke TS, men jeg vet det. Dessverre er det ikke alltid like enkelt da jeg lever et ekstremt kjedelig liv og har liksom ikke så mye å bidra med. Føler det er bedre med lite kontakt enn at vi treffes ofte og så har jeg ingenting interessant å si. Anonymkode: 4a22c...1c5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #18 Skrevet 13. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde et år med samboer hvor vi hadde masse sosialt som vi inviterte til, og alle komme, det året ble vi aldri invitert på noe som helst og da mener jeg ikke noe som helst, etter det året begynte folk å takke nei til festene våres, og vi måtte avlyse bl annet halloween og nyttårsfest, og før du sier har vi fortsatt kontakt med disse og møter de ved jevne mellomrom, på våre insiatv selvsagt. De takker ja stort sett hver gang, men hvis gjengen finner på noe, så spør de ikke oss. Vi blir glemt. Anonymkode: 4015d...312 Det er dårlig gjort, og fryktelig kjipt. Har du spurt hvorfor de ikke inviterer tilbake? Jeg har et vennepar som flyttet og hadde vansker med å få seg venner på nytt sted, stadig færre kom enda de inviterte til middag, fest, spillkveld og søndagskaffe. Det var kjipt for dem, og litt vondt å høre, men samtidig er de et par som snakker mye (!) om sykdom og sin skale økonomi. Vet ikke om det samme kan gjelde dere, men det går jo an å spørre forsikrig hvorfor dere aldri hører noe andre veien? 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Jeg er da fulstendig klar over at det er en toveis greie. Er du fulstendig klar over at noen kretser er ekstremt lukket?! Jeg er ikke sur eller bitter. Jeg vil heller ikke være med på de tingene sammen med de som stadig legger ut hva de gjør. De passer ikke for meg. Men hadde vært koselig med noen som passet da. Men jeg har det helt fint. Noen ganger blir jeg bare nysgjerrig på hvordan det er å høre til en vennegjeng eller ha de som du kan ta en kaffe med uten de store formelle avtalene alltid. Toget mitt for de gode vennskapene har gått for lengst. Jeg har slått meg til ro med at jeg aldri får oppleve slikt 😊 Anonymkode: 0f40d...aa0 Ja noen kretser er lukket, jeg har vært borti slike selv, og hvis de ikke vil ha deg med så gå videre. Du fremstår veldig bitter, selv om du sier du ikke er det. Hvorfor prøver du ikke å finne noen med samme interesser som deg? Det er aldri for sent å få venner, men det krever litt mer egeninnsats i voksen alder enn når du går på skolen eller er student. Meld deg inn i en forening, lag, bli frivillig, ta et kurs, møt opp på foredrag eller bli med i fb for folk med samme interesse. Jeg har fått venner for livet gjennom å være frivillig og bli med i en lokal turgruppe, men man må ut av komfortsonen og over dørstokkmila. Anonymkode: b3e32...1c7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #19 Skrevet 13. august 2018 Ja, er så bitter atte 😂 nei, jeg er da såpass oppegående at jeg ikke gidder å bruke negativ energi på slikt. Som sagt, bare nysgjerrig. Klart det er litt kjipt innimellom, men hva er ikke det liksom 😊 Anonymkode: 0f40d...aa0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #20 Skrevet 13. august 2018 Jeg har nok inntrykk av at "alle" jeg kjenner har andre venner ja, ofte så vet man det jo og. Selv om de ikke poster alt på SoMe, så forteller de jo gjerne at de skal ut og spise med den ene personen eller på ferie med den andre. Eller så har de kjæreste, da antar man kanskje (som jeg innser er feilaktig logikk) at de liksom har det nok med det på en måte. Tankegangen er vel litt at de alltid har noen å alltid være med, de har en kjerne, de er aldri alene/ensomme. En rolig lørdagskveld uten planer hjemme er liksom bare fint for dem, de sitter ikke og føler seg viggo venneløs som single gjør siden de har en på armen. Skjønner jo at man likevel gjerne skulle hatt venner og blitt invitert på ting altså, men de venneløse i forhold blir nok kanskje fortere oversett sånn sett. Selv har jeg forøvrig ganske stor omgangskrets og har faktisk opplevd å nærmest måtte invitere meg selv til folk på nyttårsaften og 17.mai. Folk har jo sine nærmeste, særlig på disse dagene er det kanskje bare en liten kjerne man har en tradisjon med og min kjerne er i en annen by da jeg har flyttet. Tror ikke noen tenker at jeg som er så sosial kan ende opp uten en eneste invitasjon, og at flere hadde invitert meg hadde de visst det. Anonymkode: 0829d...392 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå