Gå til innhold

Pris på å få satt inn spiral hos offentlig gynekolog

Anbefalte innlegg

Gjest økonomifrue
Skrevet

Var hos fastlegen for å få satt inn spiral etter fødsel, men hun fikk ikke til, så hunhenviste meg til offentlig gynekolog. Fikk innkalling nå og får ikke time før om to måneder. Kan få time hos privatpraktiserende gynekolog for å få den satt inn mye raskere. Men lurer derfor på om noen vet hva det koser? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos privat gynekolog koster det prisen for time hos gynekologen, varierer mye, ofte mellom 1000 og 2000 pluss pris for selve spiralen.

Hos offentlig gyn koster det pris for time hos offentlig spesialist med materiellforbruk, litt under 500 pluss pris for selve spiralen. 

Pris på hormonspiral er ca 1200 og endel billigere for kobberspiral. 

Gjest økonomifrue
Skrevet
1 minutt siden, Kitcat skrev:

Hos privat gynekolog koster det prisen for time hos gynekologen, varierer mye, ofte mellom 1000 og 2000 pluss pris for selve spiralen.

Hos offentlig gyn koster det pris for time hos offentlig spesialist med materiellforbruk, litt under 500 pluss pris for selve spiralen. 

Pris på hormonspiral er ca 1200 og endel billigere for kobberspiral. 

Spiralen er allerede kjøttbit betalt siden fastlegen egentlig skulle sette den inn. Kan like gjerne bestille time hos privat gynekolog jeg da, har utelukkende god erfaring med en gyn her.

Skrevet
1 minutt siden, økonomifrue said:

Spiralen er allerede kjøttbit betalt siden fastlegen egentlig skulle sette den inn. Kan like gjerne bestille time hos privat gynekolog jeg da, har utelukkende god erfaring med en gyn her.

Kan den fremdeles brukes eller settes inn av noen andre, hvis fastlegen allerede har tuklet med å prøve å sette den inn, men ikke fikk det til, da?

Litt anderledes problemstilling, men jeg fikk satt inn en spiral som ikke ble festet skikkelig og falt ut igjen kort tid etterpå, så gynekologen måtte sette inn en ny, men den betalte jeg heller ikke noe for.

Anonymkode: d5f83...34b

Gjest økonomifrue
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan den fremdeles brukes eller settes inn av noen andre, hvis fastlegen allerede har tuklet med å prøve å sette den inn, men ikke fikk det til, da?

Litt anderledes problemstilling, men jeg fikk satt inn en spiral som ikke ble festet skikkelig og falt ut igjen kort tid etterpå, så gynekologen måtte sette inn en ny, men den betalte jeg heller ikke noe for.

Fastlegen prøvde, men fant ut før hun åpnet spiralen at det var «for trangt» og vanskelig, så ville ikke sjanse på at hun fikk det til. 

Skrevet

1000 forvtimen 1500 for spiralen. 

Anonymkode: fbeb9...113

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Når man får time (henvisning) hos offentlig gynekolog koster det rundt 400 kr, spiralen koster 1200.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

1000 forvtimen 1500 for spiralen. 

1000 kr er jo ikke noe standardpris hos alle gynekologer.

Men siden det bare er selve innsettelsen TS skal betale for så er det vanlig at gynekologer, både private og offentlige, oppgir timepriser og priser for diverse tjenester og inngrep på hjemmesidene sine.

For offentlig er del vel faste priser som er bestemt på en eller annen måte, men tenker meg det kan variere mer hos private.

Nå er det riktg nok lenge siden jeg satte inn min, men jeg betalte et sted mellom 1-2 tusen, i hvert fall ikke mer enn 2, og det inkluderte prisen på spiralen, som var på rundt 1200 mener jeg å huske.

Skrevet
14 minutter siden, økonomifrue skrev:

Ja, da kan du bare ta med deg den spiralen du har liggende :) Skal være en smal sak for gynekolog å sette inn spiral når du har født. 

Skrevet

Jeg får opp 460 i hukommelsen, men aner ikke om det er reelt. Men tipper jeg betalte rundt 400 kr for ca 2 år siden. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

1000 kr er jo ikke noe standardpris hos alle gynekologer.

De fleste privat JA.  Som TS spurte hvor mye det kostet da hun må ta det privat siden ventelisten er lang.  Så...1000kr JA. plus spiralen. 

Skrevet
1 hour ago, Kitcat said:

Ja, da kan du bare ta med deg den spiralen du har liggende :) Skal være en smal sak for gynekolog å sette inn spiral når du har født. 

Det er ingen som kommer til å bruke en "prøvd" spiral på grunn av muligens bakterie smitte da den allerede har vært opp i kjeden til ts.  Så tipper med at hun må kjøpe en ny.  

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kommer til å bruke en "prøvd" spiral på grunn av muligens bakterie smitte da den allerede har vært opp i kjeden til ts.  Så tipper med at hun må kjøpe en ny.  

Hvis du leser hva hun skriver så er den uåpnet. Null problem, og helt vanlig å ha med selv. Mange får resept hos fastlege, henter ut spiralen på apotek og tar med til gyn for innsetting. 

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste privat JA.  Som TS spurte hvor mye det kostet da hun må ta det privat siden ventelisten er lang.  Så...1000kr JA. plus spiralen. 

Nei, det er ingen fast pris hos private gynekologer, det bestemmer de selv, nettopp fordi de er... Ba-dum-tsssss... Private. At det kanskje ligger på noe rundt en tusenlapp er ikke usannsynlig, men eksakt pris hos den enkelte må man undersøke.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Du bør utvikle litt leseforståelse, dette er blitt både spurt om og oppklart tidligere i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...