Gå til innhold

Er det noen som har dusjkabinett på et lite baderom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns kanskje det ser litt massivt ut, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har nå dusjdører som kan svinges inn. Men hver gang jeg dusjer så spruter det utover hele gulvet så jeg må tørke opp med masse håndklær. Bruker mye tid og strøm på å vaske håndklær pga dette. Har veldig små fliser så vannet renner gjennom fugene og utover gulvet. Derfor vurderer jeg nå dusjkabinett, så slipper jeg å tørke opp hele tiden. 

Hadde dere valgt et dusjkabinett? 

Mitt bad er ca samme størrelse som dette:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=126297599 

Anonymkode: 86fa5...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et ganske lite baderom og har dusjkabinett. Hadde absolutt ikke lyst på det, men har vel vendt meg til det og synes det er greit nok nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plastlister nederst på dørene dine? Vi monterte ikke våre med en gang da vi pusset opp badet, og det sprutet masse utover golvet da vi dusjet. Etter at vi monterte på plastlistene er det helt tørt. Går det eventuelt an å stille dørene litt ned, hvis det er stort mellomrom mellom gulv og dør?

Endret av Eselører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mindre bad enn i den finn-annonsen og vi har dusjkabinett. Vil egentlig ha dusjvegger, men valgte å sette inn kabinett pga redsel for å få problemer med gulvet pga vann.

Anonymkode: 630d9...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjkabinetter fås i 50x70 cm blant annet. Dusje rett på flis er sikkert fint, men alt over fem års levetid på badet blir Lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eselører skrev:

Har du plastlister nederst på dørene dine? Vi monterte ikke våre med en gang da vi pusset opp badet, og det sprutet masse utover golvet da vi dusjet. Etter at vi monterte på plastlistene er det helt tørt. Går det eventuelt an å stille dørene litt ned, hvis det er stort mellomrom mellom gulv og dør?

Ja, det har jeg, har til og med byttet ut til nye plastlister. men det hjelper ikke, renner utover gulvet uansett. Er utrolig slitsomt, blir jo vått overalt. Kunne jo lagt nye og større fliser på gulvet, men det er jo ingen garanti for at det blir bedre. Jeg har som sagt bittesmå fliser på gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke varmekabler i gulvet? Det tørker jo vel av seg selv.

Anonymkode: 9de6a...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ikke varmekabler i gulvet? Det tørker jo vel av seg selv.

Anonymkode: 9de6a...23d

Jo det har jeg, men det tar jo uansett tid før det tørker helt, når hele gulvet er klissvått. Dessuten flyr jeg ut og inn av badet på morgenen og det er ikke så digg å tråkke i vann. Har sklidd og slått meg noen ganger også, så jeg burde jo fikse dette her. Ikke alltid jeg har nok håndklær til å tørke opp heller, hvis de er til vask etc. 

Finnes det en type baderoms-stylist? Altså en som kan hjelpe meg å finne en løsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke svar på om det kan være dusjkabinett på et lite bad, men en enkel og midlertidig løsning (for å spare på utgiftene til håndklevask), går det an å skrape vannet bort med en nal i stedet for å tørke opp med håndkleer? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det åpninger mellom nedre del av gulvlistene og flisene? Er det der vannet kommer seg ut og utover gulvet? Du kan tette dette med silikon el.l. Evt kanskje en vanntett tape i problemområdet kan være en midlertidig løsning? 

Anonymkode: 54c2f...b03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det åpninger mellom nedre del av gulvlistene og flisene? Er det der vannet kommer seg ut og utover gulvet? Du kan tette dette med silikon el.l. Evt kanskje en vanntett tape i problemområdet kan være en midlertidig løsning? 

En silikon til  baderom https://megaflis.no/silikon-vatrom-512-hvit.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns kanskje det ser litt massivt ut, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har nå dusjdører som kan svinges inn. Men hver gang jeg dusjer så spruter det utover hele gulvet så jeg må tørke opp med masse håndklær. Bruker mye tid og strøm på å vaske håndklær pga dette. Har veldig små fliser så vannet renner gjennom fugene og utover gulvet. Derfor vurderer jeg nå dusjkabinett, så slipper jeg å tørke opp hele tiden. 

Hadde dere valgt et dusjkabinett? 

Mitt bad er ca samme størrelse som dette:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=126297599 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har jeg, men det tar jo uansett tid før det tørker helt, når hele gulvet er klissvått. Dessuten flyr jeg ut og inn av badet på morgenen og det er ikke så digg å tråkke i vann. Har sklidd og slått meg noen ganger også, så jeg burde jo fikse dette her. Ikke alltid jeg har nok håndklær til å tørke opp heller, hvis de er til vask etc. 

Finnes det en type baderoms-stylist? Altså en som kan hjelpe meg å finne en løsning? 

Løsningen er silikon:

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En silikon til  baderom https://megaflis.no/silikon-vatrom-512-hvit.html

Den som monterte dusjdørene dine må ha glemt å tenke på dette 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en langkost nal, så kan du få vannet lettere ned i sluket. Er fallet på badet ditt riktig? 

Uansett så kan du kjøpe et dusjkabinett hvis du ønsker det. Jeg har hatt det på flere små oslobad, og det har gått helt fint. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, atropos skrev:

Kjøp deg en langkost nal, så kan du få vannet lettere ned i sluket. Er fallet på badet ditt riktig? 

Uansett så kan du kjøpe et dusjkabinett hvis du ønsker det. Jeg har hatt det på flere små oslobad, og det har gått helt fint. 

Jeg har nal, men det hjelper ikke siden flisene er så små. Vannet renner da via fugene og utover gulvet.. De plastdingsene som er nederst på dusjdørene hindrer ikke vannet i å spre seg utover gulvet. Mulig jeg bare får installert dusjkabinett ja, jeg vet at naboen har gjort det, og det ser bra ut hos henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har nal, men det hjelper ikke siden flisene er så små. Vannet renner da via fugene og utover gulvet.. De plastdingsene som er nederst på dusjdørene hindrer ikke vannet i å spre seg utover gulvet. Mulig jeg bare får installert dusjkabinett ja, jeg vet at naboen har gjort det, og det ser bra ut hos henne :)

Kjipt med flisene da, men er nok billigere investering å kjøpe dusjkabinett enn å pigge opp gulvet å legge nye fliser 😅 mange fine dusjkabinett rund omkring, og det finnes jo også dusjkar hvis du ikke vil ha kabinett. Jeg har ikke erfaring med kar, men det stopper nok vannet bedre enn små fliser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten dose baderomssilikon i hver fuge i  området under listen, vil jo løse problemet :)  og koster minimalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpt både  gjennomsiktig silikon, hvit og farget silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ironically_me skrev:

Dusjkabinetter fås i 50x70 cm blant annet. Dusje rett på flis er sikkert fint, men alt over fem års levetid på badet blir Lotto.

Nei, det finnes ikke. Kanskje på en hyttebutikk. 

Minste vanlige dusjkabinett er 70x90cm evt. 80x80cm. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er baderomskonsulenter i de fleste rørleggerbutikker. 

Det finnes lister i ulike høyder: http://www.tmcvvs.no/produkt/53807208/bf-vannstopplist-559-m-hette-krystall-2-0-m

Hadde forsøkt med en slik som man kan lime til gulvet før jeg gikk til innkjøp av et kabinett.

Anonymkode: 64a7d...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det finnes ikke. Kanskje på en hyttebutikk. 

Minste vanlige dusjkabinett er 70x90cm evt. 80x80cm. 

Ja, det er baderomskonsulenter i de fleste rørleggerbutikker. 

Det finnes lister i ulike høyder: http://www.tmcvvs.no/produkt/53807208/bf-vannstopplist-559-m-hette-krystall-2-0-m

Hadde forsøkt med en slik som man kan lime til gulvet før jeg gikk til innkjøp av et kabinett.

Jeg har prøvd en sånn men det funket ikke. Sikkert fordi flisene mine er så små. Vannet renner ut i fugene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd en sånn men det funket ikke. Sikkert fordi flisene mine er så små. Vannet renner ut i fugene. 

Da må du bruke mer silikon. Du kan silikonere langs hele listen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...