Gå til innhold

Venninne som forteller videre fortrolige ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har kjent siden tenårene som jeg alltid har vært fortrolig med, stolt på, og fortalt intime detaljer til. Hun har alltid vært der for meg, feks hjalp meg ut av en vond kjærlighetssorg ved å lage mat til meg og være tilstede. Men sist uke opplevde jeg noe som gjør meg litt usikker på vennskapet. Jeg var med noen felles bekjente av oss på kafe, og så kom det inn en jeg hadde hatt en litt pinlig ONS med for litt siden. Da sier den ene bekjente "der er han du har rotet med, litt av en historie!". Jeg ble paff, for dette har jeg ikke fortalt til noen andre enn hun venninnen min, så jeg visste det var hun som sladret.

Jeg tok det selvfølgelig opp med henne, og sa at jeg ikke satte pris på at hun fortalte fortrolige ting til andre. Og hun sier "sorry, jeg visste ikke at det var hemmelig"....Er ikke dette noe man tar for gitt? Nå lurer jeg på hva annet hun kan ha spredd. Er litt var for å dele ting med henne nå kjenner jeg. Hun skjønte liksom ikke hvorfor jeg reagerer. Er ikke det vanlig at man ikke sprer info om nære venner til andre? Jeg har i hvert fall trodd det.

Anonymkode: 5c5d1...55b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Ting man får høre i fortrolighet, holder man kjeft om. Man forteller det heller ikke til sin partner, selv om flere her inne mener at man skal fortelle hverandre alt i et forhold, og gi hverandre full tilgang til epost, mobil og alle passord. 

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet

På grunn av slike saker, forteller jeg aldri personlige ting til noen, folk er ikke til å stole på.

Skrevet

Jeg passer alltid på å tydeliggjøre at jeg vil holde det mellom oss to. Når jeg da har opplevd at venninner har gått videre med det jeg har sagt har jeg ikke så mye til overs for dem, selv om den de har sagt det til er en kjæreste.

Akkurat i denne situasjonen her ville jeg ha latt tvilen komme henne til gode. Som hun sier kan det være at hun ikke skjønte at du ville holde det hemmelig, antakelig fordi at hun selv ikke ser på det som noe å holde hemmelig. Jeg ville bare ha vært tydelig i fremtiden så unngår du slik. Det var jo ikke slik at hun løy til deg heller. Hun var ærlig og sa beklager, men det visste hun ikke. Når hun har stilt opp så mye for deg ellers ville jeg ha latt denne her gå. 

Anonymkode: de8c3...477

Skrevet

Ekte/gode venninner er til og stole på, jo eldre du blir, jo mer tydelig vil det bli hvem du kan dele dine innerste tanker med og ikke. 

Anonymkode: 4f8d6...18c

Skrevet

Kjipt, har opplevd slikt selv. Konkluderte da med at jeg tydeligvis hadde regnet oss som nærere enn hun hadde. Det burde være unødvendig å understreke hver enkel ting man ikke vil at folk skal fortelle videre. Sånt burde være en selvfølge mellom venninner.

Anonymkode: 0cd3a...5e3

Skrevet

Godt dere er enige med meg, for jeg begynte å tenke at shit, blir man nødt til å merke alt man forteller som "hemmelig" for at det ikke skal spres videre? Hun har jo selv slitt med en del ting som jeg aldri ville nevnt for noen andre.

Anonymkode: 5c5d1...55b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...