Gjest blakke-lise Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Hei. Er ung og i etableringsfasen. Har akkuratt kjøpt bil og leielighet og har ikke verdens romsligste økonomi for å si det sånn.. Derfor har jeg en ekstra jobb vedsiden av min vanlige jobb, inntekten fra denne jobben går rett inn på en annen konto og brukes på studielånet, veiavgift ol. Nå for faller jo veiavgiften om få dager, og det var lønn fra ekstra jobben i går, men de hadde gjort en feil så jeg får alt for lite utbetalt. Har sagtfra, men de sier bare pytt pytt, da får du jo mer neste mnd. Men jeg trenger de pengene nå, kan jeg kreve å få de overført (selv om hun på regnskap blir sur?)
Gjest Madam Felle Skrevet 11. mars 2005 #2 Skrevet 11. mars 2005 Selvfølgelig kan du kreve det, for det er jo ikke du som har gjort feil. Så kan hun bli så sur hun bare vil, for har en forventet å få så og så mye penger, er det det en forholder seg til. Du kan jo si til henne, at selv om hun har mye penger og klarer seg uten lønnen sin, så har ikke du det.
Dødspingvinen Skrevet 11. mars 2005 #3 Skrevet 11. mars 2005 Klart du kan kreve det. Det er du som har rett til å bli sur, ikke dama på lønnskontoret deres.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 Det står sikkert i kontrakten at feil lønn rettes på neste lønning. Men du kan be om forskudd. Det er oftere lettere for lønningskontoret å få til enn å rette feil utenom vanlig lønnskjøring. Når du også begrunner forskuddet med at du hadde fått for lite lønn, så tviler jeg på om de vil være vanskelige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå