AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Vi har en grei tone mellom oss, men jeg vet ikke hvor jeg har denne damen lenger. De er småbarnsfamilie, akkurat som oss. Tidligere har de blitt meldt til barnevernet og etter det har hun vært en veldig negativ dame. Hun sier hvor korrupte barnevernsansatte er, hvor lett det er å miste barna sine til bv osv osv. De har fortsatt barna sine hjemme, men hun påstår at hun kjenner mange som har mistet barna sine uten grunn. Og dette snakker hun ofte om når vi treffes. En dag har jeg fått nok, jeg sa rett ut at jeg ønsket ikke ha denne samtalen med henne lenger. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal reagere. Jeg blir jo litt bekymret når hun fremstiller bv på den måten. Og det som plager meg mest nå er at jeg er redd hun vil melde oss til bv på pur f... Hun sa til meg en gang: «bare vent til du får noe med dem å gjøre, så skjønner du hva jeg snakker om». Vel, jeg stoler ikke på alt hun sier og tar det med en klype salt, men blir likevel litt bekymret. Hva om det faktisk finnes slike ansatte i bv? Vi har absolutt ingenting å skjule, alt er på stell hjemme hos oss og barna våres har det bra, både hjemme og i barnehagen. Men dette er rett og slett ubehagelig. Jeg har jo lest en del negativt om barnevernet, så jeg begynner jo å lure. Har lest mye positivt også, men når noen sakkyndige og advokater «slår alarm» og overskrifter som «barnevernet tar for mange barn fra foreldre», da begynner jeg å tenke litt. Vil jo ikke få en falsk/grunnløs bekymringsmelding av en gal nabo som mener bv er ute av kontroll. Kan noen komme med noen gode råd? Anonymkode: d74e5...44e
absinthia Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 (endret) Hun kommer neppe til å melde dere til barnevernet bare for at dere skal se hvordan det er, men om hun er gal nok til å gjøre det, så blir nok den saken kjapt henlagt etter at de har kontaktet dere. De fleste jeg vet om som har mistet barna til barnevernet, mener også at det er grunnløst, men folk rundt, vet at det skjer fordi det faktisk var nok å sette fingeren på og at foreldrene ikke fulgte opp, da barnevernet først grep inn med milde tiltak, lenge før omsorgsovertakelse skjedde. I de fleste tilfeller folk er inne under barnevernet er det heller ikke snakk om omsorgsovertakelse og du må regne med at dama er litt redd, fordi hun også har hørt mye rart og kanskje føler seg tråkket på. Endret 11. august 2018 av absinthia 14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Her inne er de fleste svært positive til barnevernet, og skal man tro dem er det bare koselig og hyggelig å komme i barnevernets søkelys. Du har ingenting å frykte, bare å glede seg Anonymkode: c5919...3d5 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 Jo slike ansatte finnes det dessverre. Jeg er i sjokk over hvordan denne etaten kan handle! Jeg har alltid snakket godt om BV og jobben de gjør, og alltid trodd at "har du ingenting å skjule og har barna det bra" er det ingenting å fryte. Men det er det dersom bekymringsmeldingen blir sendt inn av "rett person". En oppdiktet bekymringsmelding til og med. BV gjorde INGEN undersøkelser i forkant, og handlet ene og alene med et akuttvedtak på bakgrun av bekymringsmeldingen. Barnas rettsikkerhet var helt fraværende. Har mistet all tiltro til systemet, og det er fryktelig leit da det er så mange barn som virkelig trenger deres hjelp. Anonymkode: 981f4...a50 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo slike ansatte finnes det dessverre. Jeg er i sjokk over hvordan denne etaten kan handle! Jeg har alltid snakket godt om BV og jobben de gjør, og alltid trodd at "har du ingenting å skjule og har barna det bra" er det ingenting å fryte. Men det er det dersom bekymringsmeldingen blir sendt inn av "rett person". En oppdiktet bekymringsmelding til og med. BV gjorde INGEN undersøkelser i forkant, og handlet ene og alene med et akuttvedtak på bakgrun av bekymringsmeldingen. Barnas rettsikkerhet var helt fraværende. Har mistet all tiltro til systemet, og det er fryktelig leit da det er så mange barn som virkelig trenger deres hjelp. Anonymkode: 981f4...a50 Hva mener du med «rett person»? Dersom meldingen var av såpass alvorlig karakter så er bv nødt til å handle raskt. For tenk om den bekymringsmeldingen var ekte. Da står liv og helse i fare for barna. Anonymkode: d74e5...44e 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med «rett person»? Dersom meldingen var av såpass alvorlig karakter så er bv nødt til å handle raskt. For tenk om den bekymringsmeldingen var ekte. Da står liv og helse i fare for barna. Anonymkode: d74e5...44e Dette. Om politiet får anmeldelse av troverdig karakter, så kan de sikte og varetektsfengsle en person som senere blir sjekket ut av saken. På samme måte kan ikke barnevernet tenke "Ja, vi får vel gå gjennom saken på mandagsmøtet" når de får en troverdig melding om at et barn blir grovt misbrukt eller lider av omsorgssvikt av så grov karakter at de få ekstra dagene kan telle i ene retningen eller den andre. Så slike falske akuttbeslutninger tar ikke jeg på BVs kappe, men på de som misbruker ved å gi falsk anmeldelse, falsk vitneforklaring eller på annen måte bryter loven. Anonymkode: 09ba7...75f 12
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #7 Skrevet 11. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med «rett person»? Dersom meldingen var av såpass alvorlig karakter så er bv nødt til å handle raskt. For tenk om den bekymringsmeldingen var ekte. Da står liv og helse i fare for barna. Anonymkode: d74e5...44e "Rett person" som i en person som har faglig tyngde, men som lever med en skjult diagnose. Mange psykopater i lederstillinger for eksempel Er du denne personens neste offer, går de over lik for å skade deg. I dette tilfelle har vedkommende siktet seg inn på barna for å skade mor. Akuttvedtaket ble riktignok trukket etter få dager, men for oss som familie var skaden allerede skjedd. Bare at barnas navn er dratt inn i BV system, føles som nok et overgrep. Det hadde tatt BV noen minutter for å fått bekreftet/avkreftet den alvorligste infoen som kom. Dette ble i stedet gjort i etterkant. Anonymkode: 981f4...a50 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Rett person" som i en person som har faglig tyngde, men som lever med en skjult diagnose. Mange psykopater i lederstillinger for eksempel Er du denne personens neste offer, går de over lik for å skade deg. I dette tilfelle har vedkommende siktet seg inn på barna for å skade mor. Akuttvedtaket ble riktignok trukket etter få dager, men for oss som familie var skaden allerede skjedd. Bare at barnas navn er dratt inn i BV system, føles som nok et overgrep. Det hadde tatt BV noen minutter for å fått bekreftet/avkreftet den alvorligste infoen som kom. Dette ble i stedet gjort i etterkant. Anonymkode: 981f4...a50 Jeg kan godt forstå at dette ble traumatisk for dere. Så jeg tror at når det gjelder akkuttvedtak i bv så er det en forbedringspotensiale der. Men jeg kan også forstå at de måtte handle som de gjorde i tilfelle det var en reel situasjon. Anonymkode: d74e5...44e 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 Jeg har ikke noe til overs for mennesker som har slike holdninger til barnevernet. Det er overhodet ikke rasjonelt og det eneste de viser ved å uttale seg slik er hvor lite innsikt de har. De får barnevernets funksjon til å dreie seg om dem selv og de mener hardnakket at barnas egne foreldre alltid er det beste for barna. Ofte har de jo problemer med barnevernet selv og ikke klarer å se hvor de feiler hen. De fleste har nok den beste intensjon, men problemet er nok at de er for enkle til å forstå noe annet. De er rett og slett dumme mennesker. Jeg synes at det er helt ekstraordinært at det finnes mennesker som ønsker å arbeide i barnevernet og få tilleggspakken med disse foreldrene. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo slike ansatte finnes det dessverre. Jeg er i sjokk over hvordan denne etaten kan handle! Jeg har alltid snakket godt om BV og jobben de gjør, og alltid trodd at "har du ingenting å skjule og har barna det bra" er det ingenting å fryte. Men det er det dersom bekymringsmeldingen blir sendt inn av "rett person". En oppdiktet bekymringsmelding til og med. BV gjorde INGEN undersøkelser i forkant, og handlet ene og alene med et akuttvedtak på bakgrun av bekymringsmeldingen. Barnas rettsikkerhet var helt fraværende. Har mistet all tiltro til systemet, og det er fryktelig leit da det er så mange barn som virkelig trenger deres hjelp. Anonymkode: 981f4...a50 Jeg forstår godt at akuttvedtak oppleves som tøft selv om bekymringsmeldingen ikke har noe hold i seg, men at du kan skrive dette her synes jeg er sjokkerende. Ja, så var det ikke noe hold i denne bekymringsmeldingen, men hva om det hadde vært det i en annen? Når du leser saker i avisen der det er grov barnemishandling involvert og ser at barnevernet har ignorert en bekymringsmelding som beskriver de alvorlige omstendighetene. Tenker du at dette er bra gjort av barnevernet? Tenker du at rettssikkerheten til barna er ivaretatt? Saken kom jo opp til slutt, men er det da greit at barna har vært i dette miljøet lenger enn de hadde trengt? Anonymkode: 2dd2a...2bb 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 Jeg håper ikke at jeg eller noen av mine venner får bekymringsmeldinger fra bv, sendt av personer som bare vil ødelegge. Og jeg håper ikke at naboen er så dum og gjør dette da de allerede har vært inne i systemet fra før av. Problemet er at det slår aldri tilbake på dem, dersom de skulle finne på å gjøre det. Anonymkode: d74e5...44e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Rett person" som i en person som har faglig tyngde, men som lever med en skjult diagnose. Mange psykopater i lederstillinger for eksempel Er du denne personens neste offer, går de over lik for å skade deg. I dette tilfelle har vedkommende siktet seg inn på barna for å skade mor. Akuttvedtaket ble riktignok trukket etter få dager, men for oss som familie var skaden allerede skjedd. Bare at barnas navn er dratt inn i BV system, føles som nok et overgrep. Det hadde tatt BV noen minutter for å fått bekreftet/avkreftet den alvorligste infoen som kom. Dette ble i stedet gjort i etterkant. Anonymkode: 981f4...a50 Som det skal. Det er derfor det heter et akuttvedtak. Det er et vedtak som fattes på grunn av alvorlig informasjon som har kommet frem og som de må handle på før de kan ettergå alle opplysninger. Jeg synes du gir denne personen som sendte inn bekymringsmeldingen altfor mye makt. Det er ikke noe problem at barnas navn er registrert av barnevernet som videre har valgt å henlegge saken. Det virker slitsomt å se på det på denne måten du gjør, så jeg håper at du på en eller annen måte får hjelp til å bearbeide opplevelsen. Anonymkode: 2dd2a...2bb 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe til overs for mennesker som har slike holdninger til barnevernet. Det er overhodet ikke rasjonelt og det eneste de viser ved å uttale seg slik er hvor lite innsikt de har. De får barnevernets funksjon til å dreie seg om dem selv og de mener hardnakket at barnas egne foreldre alltid er det beste for barna. Ofte har de jo problemer med barnevernet selv og ikke klarer å se hvor de feiler hen. De fleste har nok den beste intensjon, men problemet er nok at de er for enkle til å forstå noe annet. De er rett og slett dumme mennesker. Jeg synes at det er helt ekstraordinært at det finnes mennesker som ønsker å arbeide i barnevernet og få tilleggspakken med disse foreldrene. Jeg forstår godt at akuttvedtak oppleves som tøft selv om bekymringsmeldingen ikke har noe hold i seg, men at du kan skrive dette her synes jeg er sjokkerende. Ja, så var det ikke noe hold i denne bekymringsmeldingen, men hva om det hadde vært det i en annen? Når du leser saker i avisen der det er grov barnemishandling involvert og ser at barnevernet har ignorert en bekymringsmelding som beskriver de alvorlige omstendighetene. Tenker du at dette er bra gjort av barnevernet? Tenker du at rettssikkerheten til barna er ivaretatt? Saken kom jo opp til slutt, men er det da greit at barna har vært i dette miljøet lenger enn de hadde trengt? Anonymkode: 2dd2a...2bb Jeg kan jo bare snakke utifra egne personlige erfaringer med en etat jeg alltid har støttet og trodd på 100 %. Og jeg mener fremdeles de gjør en meget god og livsviktig jobb i 95% av tilfellene. Men så har du de 5 % som får livene sine ødelagt helt uten grunn. Akuttvedtaket vårt vil alltid ligge i systemet, merket med barnas navn. Selv om det ble opphevet. Jeg mener BV burde tatt seg tid til å sjekke forholdene FØR de handlet med et så drastisk vedtak, da de kunne gjort dette ved å ta et par telefoner (mao ingenting som ville tatt timer eller dager). Og det var heller ikke snakk om grov omsorgssvikt eller barnemisshandling, men mors psykiske helse som var dratt helt ut av proposjoner. En tlf til mors tidligere psykolog og fastlege ville gitt de realiteten. I stedet festet de sin lit til en person som kun hatt sett mor og barna to ganger på et år, og som overhode ikke er en del av vår hverdag. Det synes jeg er skremmende. Anonymkode: 981f4...a50 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 Kan noen fortelle meg hvorfor advokater og noen sakkyndige psykologer reagerer sterkt på bv sitt arbeid. De sier at barnevernet tar for mange barn fra foreldre. Vil det si at hvem som helst kan bli offer da, hvis de bare går inn for det? Er lett å se «feil» dersom man leter med lupe etter dem. Hadde det bare vært privatpersoner som ropte høyt om hvor forferdelig bv er, så hadde jeg kanskje ikke vært så bekymret. Og hva gjør man dersom man får en bekymringsmelding uten at det er hold i det som står i meldingen? Anonymkode: d74e5...44e 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #14 Skrevet 11. august 2018 Og hvis det er så gale i bv som enkelte skal ha det til, hvorfor i all verden er det ingenting som blir gjort med det? Hvorfor godtar rettsvesenet og de andre instansene alt dette? Vi bor jo i Norge, det skal liksom være tryggeste land å bo i. Anonymkode: d74e5...44e 2
Ulla Ullsokk Skrevet 11. august 2018 #15 Skrevet 11. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har en grei tone mellom oss, men jeg vet ikke hvor jeg har denne damen lenger. De er småbarnsfamilie, akkurat som oss. Tidligere har de blitt meldt til barnevernet og etter det har hun vært en veldig negativ dame. Hun sier hvor korrupte barnevernsansatte er, hvor lett det er å miste barna sine til bv osv osv. De har fortsatt barna sine hjemme, men hun påstår at hun kjenner mange som har mistet barna sine uten grunn. Og dette snakker hun ofte om når vi treffes. En dag har jeg fått nok, jeg sa rett ut at jeg ønsket ikke ha denne samtalen med henne lenger. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal reagere. Jeg blir jo litt bekymret når hun fremstiller bv på den måten. Og det som plager meg mest nå er at jeg er redd hun vil melde oss til bv på pur f... Hun sa til meg en gang: «bare vent til du får noe med dem å gjøre, så skjønner du hva jeg snakker om». Vel, jeg stoler ikke på alt hun sier og tar det med en klype salt, men blir likevel litt bekymret. Hva om det faktisk finnes slike ansatte i bv? Vi har absolutt ingenting å skjule, alt er på stell hjemme hos oss og barna våres har det bra, både hjemme og i barnehagen. Men dette er rett og slett ubehagelig. Jeg har jo lest en del negativt om barnevernet, så jeg begynner jo å lure. Har lest mye positivt også, men når noen sakkyndige og advokater «slår alarm» og overskrifter som «barnevernet tar for mange barn fra foreldre», da begynner jeg å tenke litt. Vil jo ikke få en falsk/grunnløs bekymringsmelding av en gal nabo som mener bv er ute av kontroll. Kan noen komme med noen gode råd? Anonymkode: d74e5...44e Dama er mest sannsynlig ikke helt god, og at hun kjenner flere som har blitt fratatt barna uten grunn, det tror jeg ikke på. Selvsagt kan bv gjøre feil, men i de aller aller fleste tilfellene så er det foreldrene som svikter og derfor gjør at bv må trå til. Husk at bv har taushetsplikt i motsetning til de som mister barna, som har sin egen versjon av sannheten. Jeg vet om konkrete saker i media, der en i familien jobbet på den taushetsbelagte siden, som sa at sanneheten ikke var i nærheten av der som stod i avisen, men at de ikke kunne si noe. Du trenger ihvertfall IKKE å være redd for DINE barn! 100% sikkert! 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #16 Skrevet 11. august 2018 9 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Dama er mest sannsynlig ikke helt god, og at hun kjenner flere som har blitt fratatt barna uten grunn, det tror jeg ikke på. Selvsagt kan bv gjøre feil, men i de aller aller fleste tilfellene så er det foreldrene som svikter og derfor gjør at bv må trå til. Husk at bv har taushetsplikt i motsetning til de som mister barna, som har sin egen versjon av sannheten. Jeg vet om konkrete saker i media, der en i familien jobbet på den taushetsbelagte siden, som sa at sanneheten ikke var i nærheten av der som stod i avisen, men at de ikke kunne si noe. Du trenger ihvertfall IKKE å være redd for DINE barn! 100% sikkert! Takk for svar! Jeg har lest også at bv stiler så høye krav på hva som er god nok omsorg. Og der det ikke foreligger vold, rus, psykiatri osv, er det flere ting som bv finner bekymringsfullt. Blant annet dårlig samspill mellom foreldre og barn, for lite blikkkontakt og hva mer det måtte være. Det er klart man blir fort ukonsentrert når det sitter noen i stuen og vurderer foreldre opp og ned. Det er fort gjort å «gjøre feil» når man skal avlegge «foreldreprøven». Det er liksom det jeg bekymrer meg for. At dersom denne dama måtte være så gal at hun melder oss til bv og de må jo selvfølgelig underøske. Har også hørt at de skriver alt i rapportene sine når de er på besøk, og at dersom alt er fint så finner de sikkert noe negativt å skrive om oss som foreldre bare for å kunne ha en grunn til å ta ifra oss barna. Jeg blir helt paranoid av det som står om bv i media + at denne naboen går rundt og forteller at man må være forsiktig, for Guds skyld ikke ha noe med dem å gjøre osv. Jeg blir helt gal av dette. Anonymkode: d74e5...44e
Sirah Skrevet 11. august 2018 #17 Skrevet 11. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Rett person" som i en person som har faglig tyngde, men som lever med en skjult diagnose. Mange psykopater i lederstillinger for eksempel Er du denne personens neste offer, går de over lik for å skade deg. I dette tilfelle har vedkommende siktet seg inn på barna for å skade mor. Akuttvedtaket ble riktignok trukket etter få dager, men for oss som familie var skaden allerede skjedd. Bare at barnas navn er dratt inn i BV system, føles som nok et overgrep. Det hadde tatt BV noen minutter for å fått bekreftet/avkreftet den alvorligste infoen som kom. Dette ble i stedet gjort i etterkant. Anonymkode: 981f4...a50 Jeg har en venninne som havnet i en lignende situasjon, men der gikk det helt til første rettsrunde før hun fikk barna tilbake. Der vant hun derimot på absolutt alle punkt og de ansvarlige i saken mistet faktisk jobben sin. Selv om hun så klart syntes opplevelsen var helt forferdelig, så er hun i ettertid fremdeles positiv til barnevernet. Som hun sier: Enda godt at de finnes, TENK om anklagene faktisk hadde stemt..... 7
Ulla Ullsokk Skrevet 11. august 2018 #18 Skrevet 11. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg har lest også at bv stiler så høye krav på hva som er god nok omsorg. Og der det ikke foreligger vold, rus, psykiatri osv, er det flere ting som bv finner bekymringsfullt. Blant annet dårlig samspill mellom foreldre og barn, for lite blikkkontakt og hva mer det måtte være. Det er klart man blir fort ukonsentrert når det sitter noen i stuen og vurderer foreldre opp og ned. Det er fort gjort å «gjøre feil» når man skal avlegge «foreldreprøven». Det er liksom det jeg bekymrer meg for. At dersom denne dama måtte være så gal at hun melder oss til bv og de må jo selvfølgelig underøske. Har også hørt at de skriver alt i rapportene sine når de er på besøk, og at dersom alt er fint så finner de sikkert noe negativt å skrive om oss som foreldre bare for å kunne ha en grunn til å ta ifra oss barna. Jeg blir helt paranoid av det som står om bv i media + at denne naboen går rundt og forteller at man må være forsiktig, for Guds skyld ikke ha noe med dem å gjøre osv. Jeg blir helt gal av dette. Anonymkode: d74e5...44e Pust med magen! Nå lar du rykter og meninger fra sånne som naboen din skremme deg! I tillegg til han i familien så har jeg en venninne som jobber i bv og dette er noen av de fineste folka jeg kjenner! Skjønner at du er skremt, men tror du forsterhjem vokser på trær? De prøver SÅ mange tiltak før de faktisk fjerner barna! Hovedmålet deres er å hjelpe familier som trenger det, ikke å ta fra folk barna! Tenk på logikken her! Det er ikke logisk at de går for å splitte opp familier! Barnevernet skal gjøre det som er for barnas beste, så det skal MYE til at noen blir fratatt barna! Du kan gjøre så mange feil du bare klarer hvis de skulle komme til deg, men dette er folk som kan se om det er noe alvorlig galt! De skjønner at folk blir nervøse, og det SER at barna dine har det bra! Garantert! Du har NULL grunn til frykt! For en drittkjerring naboen din er som legger dette på deg! Ikke tenk på det! For det første er hun helt gal hvis hun anmelder deg på trass, og for det andre kan bv komme hjem til dere så mye de vil og de skjønner fort at de har kastet bort tiden sin. Så du kan være helt trygg! Sjangsen for AT de kommer og at det er EN gal person som vil ta dere uten grunn OG klarer å splitte familien er cirka 0,1%! Og sjangsen for at noen melder dere i første omgang er ca lik. Så senk skuldrene! 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #19 Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, Sirah skrev: Jeg har en venninne som havnet i en lignende situasjon, men der gikk det helt til første rettsrunde før hun fikk barna tilbake. Der vant hun derimot på absolutt alle punkt og de ansvarlige i saken mistet faktisk jobben sin. Selv om hun så klart syntes opplevelsen var helt forferdelig, så er hun i ettertid fremdeles positiv til barnevernet. Som hun sier: Enda godt at de finnes, TENK om anklagene faktisk hadde stemt..... Gikk hun selv til sak mot BV i etterkant? Anonymkode: 981f4...a50
Ulla Ullsokk Skrevet 11. august 2018 #20 Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gikk hun selv til sak mot BV i etterkant? Anonymkode: 981f4...a50 Hva er vitsen med det? De skyldige mistet jo jobben! Hvorfor hevne seg på kolleger som ønsker å gjøre bra ting? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå