Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen er satt på spissen, men må spørre om noe jeg ofte har lagt merke til. Alt dette er egne observasjoner og ikke nødvendigvis fasiten.

Når man er på offentlige steder og ser damer - la oss si ved tjueårene - kan man nesten få inntrykk av at de er på "flukt" fra et eller annet. Nå er det sannsynligvis ikke helt slik, men de strener gjerne avgårde til neste sted, prøver å gjemme ansiktet og unnviker all øyekontakt med fremmede.
Blant de som er litt eldre, rundt 30-40 er ikke dette så vanlig å se.

Det gjelder selvfølgelig ikke alle. Men om noen kjenner seg igjen i beskrivelsen, synes jeg det kunne vært interessant om de kunne si litt om hva de føler der og da.

Aner ikke hvordan kvinner tenker og føler, så jeg må ha det inn med te-skje :)

Anonymkode: 724db...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forgårs gikk jeg forbi en mann på gata der jeg bor. Jeg nikket og smilte til ham, som jeg gjør til alle jeg møter i nabolaget. Han hverken nikket eller smilte tilbake, men svarte med å veldig overlagt la blikket gli opp og ned over kroppen min.

Det var ekkelt.

Skrevet

I den alderen fikk jeg mye, som i MYE, uønska oppmerksomhet av menn - og det kunne bli riktig ubehagelig og utarte om jeg ga noe som helst tegn til å være åpen for kommunikasjon. Så jeg la meg til ei maske og passa på å være travel og ikke møte blikk, for egen trygghets skyld.

Så ja, at du opplever jenter som å være på flukt, kan det til dels ligge noe riktig i det. Især på offentlige steder med mye mennesker jeg ikke kjente, var dette en taktikk jeg la meg til, for var stort sett der jeg møtte ubehageligheter  - i lokalområdet kunne jeg tillate meg å være mer åpen.

Det er nok dessverre ikke riktig alle #NotAllMen gutta som oppfører seg så ok som de selv innbiller seg.... 😕

Anonymkode: 0774a...004

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I den alderen fikk jeg mye, som i MYE, uønska oppmerksomhet av menn - og det kunne bli riktig ubehagelig og utarte om jeg ga noe som helst tegn til å være åpen for kommunikasjon. Så jeg la meg til ei maske og passa på å være travel og ikke møte blikk, for egen trygghets skyld.

Så ja, at du opplever jenter som å være på flukt, kan det til dels ligge noe riktig i det. Især på offentlige steder med mye mennesker jeg ikke kjente, var dette en taktikk jeg la meg til, for var stort sett der jeg møtte ubehageligheter  - i lokalområdet kunne jeg tillate meg å være mer åpen.

Det er nok dessverre ikke riktig alle #NotAllMen gutta som oppfører seg så ok som de selv innbiller seg.... 😕

Tror det er mye sant i det du sier. Jeg gjør akkurat det samme. 

Hvis jeg bare ser på en gutt, så tror han at det er noe og tae kontakt.. Så jeg er veldig unnvikene. 

Anonymkode: 6daba...ae9

Skrevet

Det er nok at de unngår menn de ikke ønsker kontakt med.... se på fremmende menn og du risikerer at de tar det som en invitasjon. Når rynkene begynner komme føler man mer på at man kan se på andre uten at de ønsker ta kontakt med deg. Skal sies at det kan skje innimellom alikevel...

Anonymkode: b1b4d...f33

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser også av de andre innleggene at dette er forklaringen som går igjen. Fullt forståelig at man som enkeltperson ikke kan identifisere seg med å være et "kjøttstykke" dagen lang.

Anonymkode: 724db...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...