vocot Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 I butikkene har fredsliljene alltid masse blomster, men så fort jeg tar de med hjem så slutter de ganske fort å lage nye blomster. Selv om jeg behandler de bra (tror jeg da). Jeg googlet litt og det er noen som påstår at blomsterbutikkene "doper" plantene (f.eks med gibberlinsyre) for at de skal blomstre hele tiden, og når man tar de med hjem så er det dermed mye vanskeligere å få de til å blomstre fordi de ikke lengre får "dop". Er det noen blomsterbutikkansatte her som kan bekrefte eller avkrefte dette?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Fredslilje blomstrer ikke hvis den får for mye lys. Ikke sett den i vinduet, la den stå et stykke inne i rommet. Min står i en gang uten vinduer og stortrives. Anonymkode: 63419...93b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Den skal stå lyst, men ikke i sollys, vannes fra bunnen, få tørket og vasket bladene sine rundt en gang i måneden og gjødsles nå og da. Kjøp gjødselpinner på felleskjøpet og stikk i potta på plantene dine. Da fikser de det selv. Anonymkode: 91c52...3b1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Det er ikke normalt at flerårige planter blomstrer kontinuerlig. Vil du ha blomstring hele tiden, må du gå for ettårige planter. Anonymkode: afb73...cd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå