Gå til innhold

Trolletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig underforum, men hva er definisjonen på en "trolletråd"? 

Anonymkode: 1e2b7...532

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usanne poster og poster som kun er laget for å irritere andre

• Liker 1
Skrevet

Noen kaller det en trolletråd, når det er et oppdiktet scenario fra trådstarter. Men det er ikke forbud mot å poste oppdiktede scenarioer på KG.

Anonymkode: 9300e...c9e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen kaller det en trolletråd, når det er et oppdiktet scenario fra trådstarter. Men det er ikke forbud mot å poste oppdiktede scenarioer på KG.

TS kan jo dikte opp et scenario for å få til en ordentlig debatt om temaet man ønsker å diskutere. Alle vet vel at de må ta uttalelser fra anonyme på nettet med en klype salt. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Subaru xv 95 skrev:

Usanne poster og poster som kun er laget for å irritere andre

Det må da være lov å provosere litt for å få fart på debatten. Så lenge man ikke trakassere og sårer andre? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS kan jo dikte opp et scenario for å få til en ordentlig debatt om temaet man ønsker å diskutere. Alle vet vel at de må ta uttalelser fra anonyme på nettet med en klype salt. 

Det har du rett i. Trolletråder (oppdiktet scenario fra ts, som fører til saklige debatter) er ikke et problem. Noe som er skadelig for forum derimot er alle som troller på forskjellige måter i tråder, bl.a for å ødelegge tråder, for å plage andre eller av andre årsaker.

• Liker 2
Skrevet

Det må da være lov å provosere litt for å få fart på debatten. Så lenge man ikke trakassere og sårer andre? 

Hva er så moro med å provosere? Det var moro i ungdomsskole alder...

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ingen som vet om det er oppdiktet eller ikke. Er jo mange problemstillinger folk havner borti. Hva skjer med alle paranoide brukerne på dette forumet? Det er virkelig ikke normalt å tro at alle juger. Ikke rart psykiatrien er overbelastet, sier jeg bare. 

Anonymkode: 091d6...9a6

Skrevet
5 timer siden, Subaru xv 95 skrev:

Hva er så moro med å provosere? Det var moro i ungdomsskole alder...

Innenfor rimelighetens grenser. Ikke for å plage andre, men for å få fart i debatten. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innenfor rimelighetens grenser. Ikke for å plage andre, men for å få fart i debatten. 

Grunnen til det er hva da?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ingen som vet om det er oppdiktet eller ikke. Er jo mange problemstillinger folk havner borti. Hva skjer med alle paranoide brukerne på dette forumet? Det er virkelig ikke normalt å tro at alle juger. Ikke rart psykiatrien er overbelastet, sier jeg bare. 

Nettopp. Derfor ville det vært umulig å håndheve et forbud mot å poste oppdiktede historier. 

Skrevet

Problemet blir jo å luke ut hva som er oppdiktede scenarioer som er ment å skape debatt om et tema, og oppdiktede scenarioer som kun er til forlystelse for brukeren som opprettet den, se hvor mye drama de skaper og hvor mange de klarer å lure.

Jeg kan til en viss grad se litt av poenget med det første, men absolutt ikke det andre.

Eller, kanskje bare jeg, som de fleste andre, ikke liker å bli lurt, kun for andres forlystelse.

Anonymkode: b2950...f76

Skrevet
Akkurat nå, Subaru xv 95 skrev:

Grunnen til det er hva da?

Setter man ting på spissen og folk lar seg provosere, blir det ofte flere svar. Kjedelig å starte en tråd som bare forsvinner pga manglende svar. Om det er et tema man gjerne vil diskutere. 

Skrevet

Problemet blir jo å luke ut hva som er oppdiktede scenarioer som er ment å skape debatt om et tema, og oppdiktede scenarioer som kun er til forlystelse for brukeren som opprettet den, se hvor mye drama de skaper og hvor mange de klarer å lure.

Jeg kan til en viss grad se litt av poenget med det første, men absolutt ikke det andre.

Eller, kanskje bare jeg, som de fleste andre, ikke liker å bli lurt, kun for andres forlystelse.

Veldig spesielt å ta seg nær av hva noen randoms på et forum skriver. Virkelig. Da er det kanskje andre ting man sliter med. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor er det bra med flere svar om det ikke er noe mer å svare på? Hvorfor i det heletatt provosere? Barnehagemoro 

Endret av Subaru xv 95
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Veldig spesielt å ta seg nær av hva noen randoms på et forum skriver. Virkelig. Da er det kanskje andre ting man sliter med. 

Det er grunn til å ta seg nær av det, når noen fremstiller et problem, som folk genuint prøver å hjelpe til med, så viser det seg at brukeren bare opprettet tråden for egne "lols" og for å se hvor mange som bet på og hvor mye drama de klarer skape.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter man ting på spissen og folk lar seg provosere, blir det ofte flere svar. Kjedelig å starte en tråd som bare forsvinner pga manglende svar. Om det er et tema man gjerne vil diskutere. 

Hvorfor er det bra med flere svar om det ikke er noe mer å svare på? Hvorfor i det heletatt provosere? Barnehagemoro

Skrevet

Det er jo ikke mulig å luke ut hva som er oppdiktede scenarioer og hva som er ekte scenarioer uansett. Selv om moderatorene kan finne ut hvem som har skrevet en tråd, har de jo ikke mulighet til å vite om historien stemmer eller ikke. Hvis jeg skriver at jeg har en nabo med 30 katter, at jeg tidligere veide 150 kilo, at jeg har kranglet med svigermor eller hva det skulle være, så er det jo umulig for folk som ikke kjenner meg å vite det. De kan jo ikke starte etterforskning for hver tråd som opprettes. 

Skrevet
4 minutter siden, Subaru xv 95 skrev:

Det er jo mer å svare på. Men det er jo så mange tråder som sloss om oppmerksomheten. 

Skrevet
3 minutter siden, Subaru xv 95 said:

De har vel så lite å gjøre at de sitter på KG og stiller spørsmål de ikke lurer. :lol:

Anonymkode: 73b29...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...