Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! 

Møtte en fyr på nettet, hatt 5 dates, han svarte alltid raskt på meldinger, hatt dype samtaler, begge har sagt at vi er interesserte i hverandre, vært intime (kyssing +++ men ikke sex) osv.

Begg godt voksne (30-årene). 

Så plutselig ser det ut til at jeg blir ghostet ut av det blå.. melding på Messenger er ikke blitt åpnet, men ser at han har vært aktiv både på datingnettsiden vi møttes + på Messenger etter jeg sendte han en melding. Gått to dager nå. 

Jeg fatter at han da åpenbart ikke er så interessert likevell osv. Men det jeg lurer på er hva dere gjør/ville gjort i en slik situasjon? På den ene siden tenker jeg at jeg bare skal gi blanke. Ikke si noe mer. På den andre siden vil jeg gjerne fortelle han hva jeg synes om den måten å avslutte en relasjon på. 

Litt ekstra irrietrende at han ghoster på denne måten, da han utga seg for å være så "skikkelig". Og somregel har jeg god intuisjon mtp fuckboys, men fikk virkelig ingen hint her. 

Så, hva ville dere gjort? Fortalt han hva jeg synes om oppførselen (på en saklig måte, uten å skjelle ut osv), eller bare latt det være? 

Ghosting er no dritt og sykt feigt 🙄

Anonymkode: 6e96d...0dd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde latt være å gjøre noe. Det er ikke verdt å bruke tid på. Han åpner jo ikke meldingene fra deg uansett, så hvorfor ta deg bryet? Du blir bare enda mer frustrert av det.

La ham fare. His loss!

Anonymkode: b3151...aa0

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde latt være å gjøre noe. Det er ikke verdt å bruke tid på. Han åpner jo ikke meldingene fra deg uansett, så hvorfor ta deg bryet? Du blir bare enda mer frustrert av det.

La ham fare. His loss!

Jeg er egentlig enig. Det er bare så sykt frustrerende. Og samtidig så irriterende å la sånne folk bare "slippe unna" med sånn drittoppførsel. 

Og for å være ærlig så er jeg ganske så sjokkert.. han drev til og med å snakket om at han ikke snakket med andre nå som han hadde møtt meg osv (jeg spurte ikke om det, la opp til det eller sa noe om hva jeg gjorde). Hvordan skal man kunne stole på folk tenker jeg..? Blir helt matt jeg. Det er helt greit om man ikke klikker osv, men da gir man beskjed på en ordentlig måte, evt fader det det ut. Ikke bare plutselig stopper å skrive.. håpløst 😤

TS

• Liker 1
Skrevet

Bare tenk at dette er måten han generelt løser problemer på. Konfliktsky. Vær glad du slipper dét i et forhold....

• Liker 14
Skrevet

Ignorer den feige dusten og vær glad du slapp unna. Han er ingenting å samle på uansett.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde nok ikke gjort noe med det, men jeg hadde slettet ham over hele linja. 

Vet akkurat hva du føler, og det er noe skikkelig dritt. På den annen side har jeg opplevd en "redelig" avslutning også, og jeg syntes nesten det var verre. Det var liksom ingen tvil om hvem som egentlig ble dumpet, og det at han tok seg bryet med en lengre og høflig melding forsterket følelsen av at jeg mistet en bra og moden fyr. Så denne "avslutning er viktig"-tankegangen er både og, og kommer nok ofte fra de som har blitt ghostet. Svaret er vel egentlig bare at det å dumpes av noen man liker, suger skikkelig, uansett. Velger man selv å kutte vedkommende av kan man forsone seg med en følelse av at man selv heller ikke brydde seg så mye, og ikke lider. Tar du livsløgnen fra et menneske og alt det der..

Forøvrig sitter jeg i samme smørja nå. Han virket så begeistret for meg, og nå er meldingen min lest, men ikke besvart, og det er nå gått halvannet døgn. Men jeg kommer ikke til å skrive noe mer. Vil heller ha den fliken med stolthet.

Anonymkode: 2f03d...ecf

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg husker at jeg var singel for mange år siden, og det var et par ganger noen prøvde seg med å dumpe meg uten å si fra, så jeg skrev da veldig konfronterende meldinger om at de får jaggu gjøre det på en skikkelig måte, og ikke en sånn feig måte. Og da mannet de seg opp, unnskyldte seg og sa at de skulle si fra bla bla, men dette var jo mange år siden, så mulig at menn har blitt mer kyniske nå, at de ikke vil tenke to ganger over en sånn konfronterende melding... Og det var forresten en som jeg ikke hørte fra, før 5 år etter, da ville han gjerne unnskylde seg og få en ny sjanse 😄 

I dag tror jeg bare at jeg hadde prøvd å gi faen, og gått videre, men jeg vet hvor vanskelig det er selv. 

Skrevet

Takk folkens ❤️

Nå har han faktisk svart. Men jeg har fått en dårlig følelse av hele greia, så tror jeg bare prøver å droppe han. Tror det er viktig å følge magefølelsen her da den ofte stemmer, også når jeg forsøker å ignorere den. Hadde han vært oppriktig interessert ville han ha oppført seg annerledes. 

Ts 😊

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt ghosting etter bare 2 dager. Gi det en uke-halvannen du. Det kan jo være at han ikke er helt i modus til å forholde seg til deg nå, som ikke trenger å være personlig mot deg i det hele tatt.
Jeg er selv sånn, får perioder jeg bare må koble ut og ikke kan ta hensyn til/ansvar for alle rundt meg, og man vet ikke helt hvordan man skal få forklart det, så da bare utsetter man å åpne meldingen eller svare , til man er "tilbake til normalen" igjen.

Hvis det er sånn at han ghoster deg så ville jeg latt som ingenting. Har du ikke hørt noe om en uke så send han en melding å lat som ingenting å spør hva planene hans for uka er og om dere skal treffes. Vis selvtillitt og no worries. Svarer han ikke på den heller etter en uke så syns jeg det er helt greit å sende en vennlig/formell opplysende, men ikke passivaggressiv og bitter melding om at "Hei, skjønner at du ikke vil treffes mer og det er helt greit men det er bedre om du lærer deg å si fra til den det gjelder og viser litt mer folkeskikk ved å svare. Ingen kan tvinge frem noe som ikke er der, men det er dårlig å fordufte på den måten for da kaster du jo bare bort tiden til folk samtidig som du ikke viser noe respekt, og jeg har aldri gjort deg noe galt så respekt for de du har datet er det minste du burde vist"  eller noe sånt.

Anonymkode: d2c99...076

• Liker 4
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Bare drittfolk som ghoster.

D9702201-FD9E-4AC3-B18A-63A335105A67.jpeg

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Men er jaggu mye drittfolk som blir ghosta også gitt. Hvorfor laget du ikke en ny tråd bare?

Anonymkode: 47f10...cad

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er jaggu mye drittfolk som blir ghosta også gitt. Hvorfor laget du ikke en ny tråd bare?

? Jeg lager ikke en ny tråd når det ligger flere ute allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, WhiteSwan skrev:

? Jeg lager ikke en ny tråd når det ligger flere ute allerede. 

Det du har oppnådd nå er at folk svarer på HI...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at folk som må ha alt i klartekst, helst underskrevet er litt psycho og dårlige på å lese/ta hensyn til andre mennesker. Jeg justerer meg etter hvordan andre mennesker opptrer. Mangler interesse, så er det tydelig på oppførselen, og da justerer jeg meg selv deretter. Må ikke ha familiemøte for alt, der man må forklare seg selv, med tavle. Er ikke en krisetilstand etter noen få dater om en person viser at de ikke har den store interessen, da jeg som oftest ikke har det selv etter så kort bekjentskap, noe annet er jo bare irrasjonelt og egoistisk. 

Anonymkode: 2c69e...17e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Må andre forklare deg alt? Kan du ikke forklare ting for deg selv? Må du ha en liste med spesifikke årssaker? Er jo ikke slik verden fungerer. Jeg klarer lett å forklare for meg selv at okey, det var ikke riktig, move on. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du har oppnådd nå er at folk svarer på HI...

Gi deg. Det er sikkert flere enn TS som er i den situasjonen, da er det greit å kommentere så de kan lese svarene også 👍🏻 Unødvendig av deg å kommentere noe som ikke er relevant for saken.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at folk som må ha alt i klartekst, helst underskrevet er litt psycho og dårlige på å lese/ta hensyn til andre mennesker. Jeg justerer meg etter hvordan andre mennesker opptrer. Mangler interesse, så er det tydelig på oppførselen, og da justerer jeg meg selv deretter. Må ikke ha familiemøte for alt, der man må forklare seg selv, med tavle. Er ikke en krisetilstand etter noen få dater om en person viser at de ikke har den store interessen, da jeg som oftest ikke har det selv etter så kort bekjentskap, noe annet er jo bare irrasjonelt og egoistisk. 

AMEN. Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel ikke skade å sende en melding å spørr hvor han har forsvunnet hen? Spørre hva greia er? 

Anonymkode: f442a...e46

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må andre forklare deg alt? Kan du ikke forklare ting for deg selv? Må du ha en liste med spesifikke årssaker? Er jo ikke slik verden fungerer. Jeg klarer lett å forklare for meg selv at okey, det var ikke riktig, move on. 

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Men du skjønner ikke at folk er forskjellige og opplever ting ulikt, tydeligvis. 

Anonymkode: 06cd1...7a8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...