Gå til innhold

Reaksjon på valper

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har vært og sett på valper. Minste gutten på 5 fikk en slags reaksjon når vi var hos oppdretter og så på valpene. Han ble litt snufsete og nøs noen ganger da han var i valpekassa. Valpene er tre uker. Ble litt skeptisk, men oppdretter sa det var utrolig mye allergener hos mor som akkurat har født og hos valpene de første ukene. Har aldri tenkt på at han ville reagere sånn da han er i tett kontakt og lek med hund hver uke og aldri har vist tegn til slikt i de tilfellene.

Har noen erfaring med slikt?

Endret av Tesswiths
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kan reagerer allergisk når de er hos oppdretter fordi det er mye mer allergener der. Jeg reagerte da vi skulle besøke vår valp, da var det fem valper, mammaen + tre andre voksne hunder. Ikke noe allerisk mot vår hund eller mot den andre hunden vår. Har også en niese på 10 som reagerte hos deres oppdretter, men ikke på hunden de kjøpte.

Jeg ville ikke bekymret meg så mye hvis han har vært mye sammen med hund tidligere uten å reagere, men det går an å ta en test hos legen for sikkerhetsskyld!

Anonymkode: fd5e3...f86

Skrevet

Noen reagerer også på valpepelsen. Broren min tåler katta mi, og foreldrene mine sin voksne katt, men kattunger reagerer han på så fort han kommer inn i rommet, det er jo forskjellig pels på unge og gamle dyr.

Anonymkode: 00840...e60

Skrevet

Takker for svar! Vi får prøve og se hvordan det går! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...