frøkenen Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Hei! Jeg er en kvinne på 24 som er normalt/kanskje bittelitt mer enn normalt sterk. Jeg er imidlertid elendig på å beregne hvor tunge ting føles basert på kg, og skulle av og til egentlig ønske at vekt ble oppgitt i antall personer som normalt kan løfte gjenstanden Jeg tenkte å kjøpe en flatpakket møbel fra IKEA på 35kg. Såh... Høres det ut som en énpersonsjobb eller topersonsjobb å få drasset denne hjem over det som vanligvis er 8min gangavstand?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Hvordan er den pakket da, vet du det? Jeg tenker litt på lengde/bredde. Selv om det bare er 8 min så hadde jeg nok fått noen til å hjelpe meg. Du kan også forhøre deg på småjobber på finn, om noen kan kjøre. Anonymkode: 1fb30...142
frøkenen Skrevet 11. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2018 Takk for svar! Tipper målene er rundt 80x50cm. Håpet å unngå å måtte betale for hjelp ettersom jeg ønsker å kjøpe den eksakte kommoden pga den lave prisen
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, frøkenen skrev: Takk for svar! Tipper målene er rundt 80x50cm. Håpet å unngå å måtte betale for hjelp ettersom jeg ønsker å kjøpe den eksakte kommoden pga den lave prisen Kan du låne en sånn flyttetralle et sted? Vet at i mange borettslag så har de sånne til utlån. Da kan du bare trille den hjem. Anonymkode: 1fb30...142 2
frøkenen Skrevet 11. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du låne en sånn flyttetralle et sted? Vet at i mange borettslag så har de sånne til utlån. Da kan du bare trille den hjem. Anonymkode: 1fb30...142 Det var jo et supert forslag! Får spørre rundt 1
Vampen Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 Den store Billy bokhylla veier ca 36 kg ser jeg. Den sleit jeg noe inn i hampen med å bære ut av bilen og opp trappa, fordi jeg synes den var blytung. Så jeg hadde dævva om jeg skulle bære en flatpakka kommode på 35 kg i 8 min. 1
frøkenen Skrevet 11. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, Vampen skrev: Den store Billy bokhylla veier ca 36 kg ser jeg. Den sleit jeg noe inn i hampen med å bære ut av bilen og opp trappa, fordi jeg synes den var blytung. Så jeg hadde dævva om jeg skulle bære en flatpakka kommode på 35 kg i 8 min. Oh, okei! Det høres lite kjekt ut Da vet jeg det! Da tror jeg ikke jeg prøver meg på det. Kanskje med en sånn tralle tilgjengelig bare
Vampen Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, frøkenen skrev: Oh, okei! Det høres lite kjekt ut Da vet jeg det! Da tror jeg ikke jeg prøver meg på det. Kanskje med en sånn tralle tilgjengelig bare Det høres lurt ut. Jeg jobbet i møbelbutikk en gang i tiden, og flatpakka møbler kan være tyngre enn man tror. Jeg har ingen problemer med å flytte samme hylle rundt i stua når den er montert, men flatpakket var den død og fordervelse. Det har sikkert noe å gjøre med at man får dårligere tak og at alt «ligger så kompakt». 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 Jeg synes det høres veldig tungt ut å bære 35kg i 8 minutter. Så du kan nok ihvertfall glemme å bære den alene. Da er jeg også vant til å bære rundt på esker på jobb. 35kg er like tungt som en oppvaskmaskin. Jeg vil tro at selv to personer vil slite med å bære den så langt. Ikke nødvendigvis pga. vekt, men fordi en slik pakke er dum å bære, ene må kanskje bære baklengs osv. Skal du låne et sekkehjul, sørg ihvertfall for at det er bra trykk i dekket. Ellers vil det bare flate seg ned og bremse mens du triller. Anonymkode: e4fff...b6f 3
penny_ Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 Hvor mye tar du i militærpress eller clean and jerk? :p Ta på deg treningsklær, løft den over hodet og ta det som en treningsøkt. Men tralle er nok enklere.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 Om du skal bære en flatpakka bokhylle på 35 kg, så bruker du mer enn 8 minutter.....det er mye tyngre enn du tror.... Anonymkode: 38e59...535 3
Thyra Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 50 minutter siden, frøkenen skrev: Hei! Jeg er en kvinne på 24 som er normalt/kanskje bittelitt mer enn normalt sterk. Jeg er imidlertid elendig på å beregne hvor tunge ting føles basert på kg, og skulle av og til egentlig ønske at vekt ble oppgitt i antall personer som normalt kan løfte gjenstanden Jeg tenkte å kjøpe en flatpakket møbel fra IKEA på 35kg. Såh... Høres det ut som en énpersonsjobb eller topersonsjobb å få drasset denne hjem over det som vanligvis er 8min gangavstand? Du må ihvertfall beregne mer enn 8 minutter om du skal bære en pakke på 35 kilo hjem. Disse pakkene er jo ikke så praktiske å bære heller. Hadde vært noe annet om du fikk det opp i en ryggsekk.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 51 minutter siden, frøkenen skrev: Hei! Jeg er en kvinne på 24 som er normalt/kanskje bittelitt mer enn normalt sterk. Jeg er imidlertid elendig på å beregne hvor tunge ting føles basert på kg, og skulle av og til egentlig ønske at vekt ble oppgitt i antall personer som normalt kan løfte gjenstanden Jeg tenkte å kjøpe en flatpakket møbel fra IKEA på 35kg. Såh... Høres det ut som en énpersonsjobb eller topersonsjobb å få drasset denne hjem over det som vanligvis er 8min gangavstand? Det kan også være lurt å investere i en tralle (som koster ca 300-500 på clas o., Jula, Biltema og lignende butikker) Anonymkode: 07178...37e
_popcorn_ Skrevet 11. august 2018 #14 Skrevet 11. august 2018 https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30129959/
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #15 Skrevet 11. august 2018 45 minutter siden, frøkenen skrev: Oh, okei! Det høres lite kjekt ut Da vet jeg det! Da tror jeg ikke jeg prøver meg på det. Kanskje med en sånn tralle tilgjengelig bare tralalalalala Anonymkode: 2562c...d86
puppi Skrevet 11. august 2018 #16 Skrevet 11. august 2018 Du kan jo rulle den hjem, bruker jeg å gjøre. Gjort det med både komfyr og vaskemaskin. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #17 Skrevet 11. august 2018 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30129959/ Rimelig løsning. Den er tung å trille grunnet de små hjulene. Og den tåler ikke så veldig mange kilo (tåler den rundt 50 kg?) Anonymkode: 07178...37e
Pupperulla Skrevet 11. august 2018 #18 Skrevet 11. august 2018 Ungen min veier 35 kg og aldri om jeg hadde båret henne i 8 min😅
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #19 Skrevet 11. august 2018 Du kan kanskje få den med hjem på sykkel, om du tjorer pakken godt fast og leier sykkelen hjem. Eller i en trillebår el.l.? Anonymkode: 07178...37e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #20 Skrevet 11. august 2018 Jeg er sterk, men et kattestativ på 25 kg og ti min hjem tok nesten livet av meg 😅 Så ville ikke anbefalt det. Anonymkode: 75da6...f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå