Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nesten gitt opp kampen mot fett hår, så roper ut etter noen siste desperate råd her. 

Dette gjør jeg: vasker alltid håret to ganger, balsam kun i lengdene. Bruker volumsjampo,  og andre sjampoen med lite pleie i. Bruker frisørprodukter, selvom jeg i grunn i merker forskjell de gangene jeg har brukt butikksjampo. Føner alltid håret, og produkter lite produkter i det etter vask. Vasker håret annenhver dag.

Etter 12 timer ser det likevel ut som om jeg har vært på hyttetur i en uke!! Nå er det like før jeg starter å vaske det hver dag, har drøyer med det i frykt om at det skal bli enda mer fettete. 

Har du noen gode tips? 

Ikke balsammetoden,  orker ikke månedsvis med ekkelt hår. Tørrsjamp bruker jeg en del, men den klarer ikke å få vekk de verste områdene. Har også prøvd utallige sjampoer mot fett hår (Redken, kerastase osv, de er ikke noe bedre enn annet). 

Anonymkode: e9b4f...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg jevnlig bleker og striper håret for å strippe det for fett, men det funker heller ikke så bra, holder seg noen dager rett etter behandling. 

Og er det krise om jeg vasker håret hver dag? Alltid blitt fortalt at det blir enda fortere fett da, men det er kanskje en myte?

Skrevet

Tenk deg godt om. Tar du mye i håret? Selv om du bare tar i tuppene så betyr det at du tar i håret. Gjør du dette så må du slutte. Fettet fra fingrene gjør håret mer fett.

Anonymkode: c4f16...4df

Skrevet

Tror ikke det finnes andre råd enn å vaske det oftere. Du tar ikke skade av det såsant du bruker en mild sjampo.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg godt om. Tar du mye i håret? Selv om du bare tar i tuppene så betyr det at du tar i håret. Gjør du dette så må du slutte. Fettet fra fingrene gjør håret mer fett.

Anonymkode: c4f16...4df

Nei, men kjæresten gjør det...

Skrevet

Prøv å kutt ut balsam. Jeg bruker balsam kanskje en gang i måneden.

Anonymkode: 98ec7...ab7

Skrevet

Jeg vasker håret normalt bare 2 ganger i uken. Når håret vaskes brukes sjampo bare én gang, deretter en gang med balsam. Jeg bruker tørrsjampo "bastiste" hver morgen de dagene håret ikke vaskes, og håret holder seg fint i hvertfall 5-6 dager hvis jeg skulle dra det langt. Samtidig bytter jeg på mellom to sjampoprodukter for at hodebunnen ikke skal bli immun mot sjampoen. Det gjelder også balsam.

Hodebunnen kan bli tørr av å vaske den for ofte og for mye. Dette kan resultere I overproduksjon av talg som da gir fort fettet hår.

Å vaske håret to omganger med sjampo ville jeg aldri funnet på med mindre jeg har vært I fjellet/hytta en uke uten vask. Det hender også at jeg vasker håret med bare balsam hvis det ikke er lenge siden sjampobruk.

Så mine råd er at du kutter ut doble omganger med sjampo, unngå produkter med silikon, vask håret sjeldnere og bruk tørrsjampo oftere.

Anonymkode: c5676...35c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har nesten gitt opp kampen mot fett hår, så roper ut etter noen siste desperate råd her. 

Dette gjør jeg: vasker alltid håret to ganger, balsam kun i lengdene. Bruker volumsjampo,  og andre sjampoen med lite pleie i. Bruker frisørprodukter, selvom jeg i grunn i merker forskjell de gangene jeg har brukt butikksjampo. Føner alltid håret, og produkter lite produkter i det etter vask. Vasker håret annenhver dag.

Etter 12 timer ser det likevel ut som om jeg har vært på hyttetur i en uke!! Nå er det like før jeg starter å vaske det hver dag, har drøyer med det i frykt om at det skal bli enda mer fettete. 

Har du noen gode tips? 

Ikke balsammetoden,  orker ikke månedsvis med ekkelt hår. Tørrsjamp bruker jeg en del, men den klarer ikke å få vekk de verste områdene. Har også prøvd utallige sjampoer mot fett hår (Redken, kerastase osv, de er ikke noe bedre enn annet). 

Vaske sjeldent og bruke tørrsjampo når det er krise.

Anonymkode: b2584...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...