Elghund Skrevet 12. august 2018 #21 Skrevet 12. august 2018 Kanskje han mente det ikke gjør ham noe å fortsette som pulevenner. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #22 Skrevet 12. august 2018 1 minutt siden, Elghund said: Kanskje han mente det ikke gjør ham noe å fortsette som pulevenner. Tenkte det samme - i såfall var det han og ikke TS som var utydelig i kommunikasjonen, helt omvendt av det enkelte menn hevder: "Menn er tydelige og sier ting rett ut - kvinner er så utydelige og umulige å forstå". Tull og tøys; er så lei av å høre det der! Jeg (kvinne) sier rett ut hva jeg vil og ikke vil - noen menn synes det er veldig greit å forholde seg til, men andre menn liker det fryktelig dårlig! Er jeg tydelig positiv, føler de seg mindreverdige som ikke kan styre, er jeg tydelig negativ, føler de seg mindreverdige som ikke får viljen sin. Eller for å si det med disse mennenes egne ord: "Du gjør sånn at jeg føler meg usikker/mindreverdig". Jeg får altså skylden for en usikkerhet og et mindreverdighetskompleks de allerede sliter med. Den erfaringen jeg har i dag og det inntrykk jeg sitter igjen med, forteller meg at svært mange menn ønsker at kvinner skal være imøtekommende og positivt innstilt overfor dem når de prøver seg, OBS! OBS! Uten å være ettergivende, for da blir det kjedelig for dem. "Menn liker å jakte", hører vi, Så kvinner skal yte motstand men ikke "for mye", dvs. slik at han føler seg avvist og mindreverdig. Det sier seg selv at blankt avslag ikke er et alternativ i denne tankegangen, det er enda kjedeligere enn å få ja med én gang - men det forventes at hun skal være positiv til ham. Husk bare å yte sånn passe nok motstand, kvinner!!! Akkurat nok til at han føler at han har VUNNET OVER DEG! Hvor mye er det sånn helt eksakt? Det vet han ikke selv engang før du har prøvd. Ja, du. Det er du som må prøve deg fram med hvilken holdning som blir riktig for ham. Forvirrende? Javisst; og går det skeis, kan han alltids anklage deg for å være typisk utydelig kvinne eller en mannevond bitch. Det resultat han ønsker, er følelsen av å vinne; vinne over en kvinnes motstand, vinne over andre menn. Derfor tar han ikke til seg et klart nei, da han ønsker å tro at det er du som spiller kostbar: "Nei betyr ja". Dette er et spill som mange driver og spiller, ikke minst på typiske sjekkearenaer. Som kvinne opplever jeg dette både forvirrende og slitsomt, sårende er det også, siden jeg får følelsen av at sjekkingen kun handler om den andres ego som skal tilfredsstilles, og ikke noe mer enn dét. Enn hvis folk kunne slutte med slike spill, og heller bare være tydelige og ærlige i sine hensikter. Da tror jeg vi hadde sluppet så mye falskhet, løgner, forvirring og skuffelse. Anonymkode: 9f13a...69f 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #23 Skrevet 12. august 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: De tror de har bruksrett på deg fordi du er kvinne og kan ikke tro at du dumper de, på grunn av sin ubevisste kvinneundertrykkende holdninger så antar de derfor at de fortsatt har sjangs på deg, og at de fortjener deg, men at du bare er kjip som ikke lar de få det som de vil. Det beste er å si en gang til kort og konkret at Det ser du ikke noe i poeng i (å møtes mer) men lykke til videre. Om mannen fortsetter å mase etter dette så så si at han må respektere at nei er nei, og etter det ignorere han. Anonymkode: 61c57...924 Jeg må bar si at jeg er glad jeg ikke har såpass bitre kvinner i min omgangskrets. Makan altså Anonymkode: eeada...c1e 1
Gjest Minesveiper Skrevet 12. august 2018 #24 Skrevet 12. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Den erfaringen jeg har i dag og det inntrykk jeg sitter igjen med, forteller meg at svært mange menn ønsker at kvinner skal være imøtekommende og positivt innstilt overfor dem når de prøver seg. Anonymkode: 9f13a...69f Det eneste jeg egentlig ønsker er å bli behandlet med normal høflighet og respekt. Det er alt. Jeg er ikke dum, jeg forstår at en kvinne ikke nødvendigvis ønsker oppmerksomheten jeg gir henne, og det har jeg ikke noe problem med å respektere det, men når kvinner ikke er hyggelige, så er det mer fordelaktig for meg å være mer "kald og følelsesløs" fordi da blir ikke psyken min påvirket av avvisningene. Slik er det også for andre menn, og det går til syvende og sist utover dere igjen når det å ikke være hyggelig blir normalt. Resultatet er at menn enten gir opp fordi de ikke orker å utsette seg for den psykiske påkjenningen av å bli avvist (mange menn her inne som har gitt opp) eller så tilpasser man seg, og adopterer mer kyniske tankesett slik at man enkelt kan forsette videre. Jeg for eksempel ser på et initiativ som et "sjansespill" hvor det er en viss sannsynlighet for at initiativet lykkes, og en viss sannsynlighet for avvisning. Det er ikke akkurat en veldig human tankegang, men det gjør ting lettere for meg. Uten å være ettergivende, for da blir det kjedelig for dem. "Menn liker å jakte", hører vi, Så kvinner skal yte motstand men ikke "for mye", dvs. slik at han føler seg avvist og mindreverdig. Det sier seg selv at blankt avslag ikke er et alternativ i denne tankegangen, det er enda kjedeligere enn å få ja med én gang - men det forventes at hun skal være positiv til ham. Husk bare å yte sånn passe nok motstand, kvinner!!! Akkurat nok til at han føler at han har VUNNET OVER DEG! Anonymkode: 9f13a...69f Mine tanker rundt dette er at når en mann og en kvinne liker hverandre, så beveger ting seg fremover ganske naturlig. Man trenger ikke å spille spill, og man tenger heller ikke å være opptatt av tingene du skriver her. Når jeg var yngre tenkte jeg at jeg kunne vinne over damer som var det jeg kaller "halveis interessert", og det er mulig, men problemet er at det er ganske krevende rent psykisk. Det å leve i usikkerhet over en lengre periode, mens man venter på at damen skal få følelser er ikke noe kjekt, og nå som jeg har blitt eldre og opplevd damer som har vært skikkelig interessert fra starten av, så gidder jeg ikke damene som er for vinglete eller for frem og tilbake. Jeg vet om flere menn som har holdt ut med vinglete damer i den initielle fasen, og som har levd i usikkerhet over lang tid før damen til slutt ga etter og de ble kjærester. Mennene jeg observerte, hadde ikke så mye annet valg enn å følge spillereglene til damene (mye fordi menn generelt får lite oppmerksomhet) de liker ellers er det over og ut for mennene, og i den perioden hvor de må leve med denne usikkerheten om det kommer til å bli noe eller ikke, er ikke noe kjekt for dem. Det er svært krevende. Hvis du vil møte menn som ikke spiller spill, så kutt ut de som er vinglete og frem og tilbake. Gå ut med dem som viser skikkelige interesse, som følger opp det de sier de skal gjøre, og som tar hensyn. Hvor mye er det sånn helt eksakt? Det vet han ikke selv engang før du har prøvd. Ja, du. Det er du som må prøve deg fram med hvilken holdning som blir riktig for ham. Forvirrende? Javisst; og går det skeis, kan han alltids anklage deg for å være typisk utydelig kvinne eller en mannevond bitch. Det resultat han ønsker, er følelsen av å vinne; vinne over en kvinnes motstand, vinne over andre menn. Derfor tar han ikke til seg et klart nei, da han ønsker å tro at det er du som spiller kostbar: "Nei betyr ja". Anonymkode: 9f13a...69f Jeg har ikke datet menn, så du vet sikkert bedre enn meg hvordan menn er generelt, men for meg stemmer ikke dette i det hele tatt. Jeg vil bare ha en dame jeg liker, og that's it. Bryr meg ikke om å vinne, om motstand og alt det der. Jeg bryr meg først og fremst om at damen er oppegående. Dette er et spill som mange driver og spiller, ikke minst på typiske sjekkearenaer. Som kvinne opplever jeg dette både forvirrende og slitsomt, sårende er det også, siden jeg får følelsen av at sjekkingen kun handler om den andres ego som skal tilfredsstilles, og ikke noe mer enn dét. Enn hvis folk kunne slutte med slike spill, og heller bare være tydelige og ærlige i sine hensikter. Da tror jeg vi hadde sluppet så mye falskhet, løgner, forvirring og skuffelse. Anonymkode: 9f13a...69f Høres fornuftig ut.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #25 Skrevet 12. august 2018 På 11.8.2018 den 16.57, AnonymBruker skrev: Noen damer vil at mannen skal jakte og vise henne at hun er spesiell. Så hun leker kostbar selv om hun veit at det er han, hun vil ha. Ergo da vil mannen fortsette. Ikke lett å forstå d seg på damer vet du. Dere sender jo så mange forskjellige signaler Anonymkode: ecc2e...9be Å vise damen at han syntes hun er spesiell og villig til å jakte på hun, er jo noe helt annet enn å ikke ta nei for et nei! Sier man at man er uinteressert så er man det! Å vise damen at hun er spesiell gjør man ikke ved å ikke respektere hennes grenser, men ved å for eksempel be hun ut på middag, pynte seg for henne, slette instagrambabesene man følger, og spørre og ta hensyn til nettopp hva hun føler og tenker. Anonymkode: 61c57...924 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #26 Skrevet 12. august 2018 Dette er en greie, og jeg opplever at det kan være flere ulike ting som ligger bak. Noen vil simpelthen ikke respektere en kvinnes nei - at en kvinne setter en grense mot ham. Andre virker å gjøre det av desperasjon - vanskelig å få kontakt med kvinner, og har han først fått kontakt med ei dame, så ikke snakk om at han slipper taket. Noen innbiller seg at det er en jakt-greie og spill, en kvinne som sier nei takk mener egentlig ikke å si nei til meg ("flotte meg - hvordan kan noen si nei??") - nei, hun vil nok egentlig at jeg skal jakte på henne. De fleste jeg har opplevd med, tror jeg gjør det mer for "hva har jeg å tape"-grunner. Og menn som har installert normale sosiale antenner skjønner kanskje ikke helt hvor relativt mye det er av dette. Men det blir slitsomt over tid - og er en selv en OK fyr og får en ei kortere avvisning enn forventa av noen, så kan det være greit å vite at det antakelig ikke er deg - men div. dårlige opplevelser med å avslutte med andre duster. Og ja - jeg er soleklar i mine tilbakemeldinger. Selv på meldingsnivå - om jeg svarer "Takk for meldingen, men jeg er beklageligvis ikke interessert. Lykke til videre." - så leder det i rundt regna 3 av 4 tilfeller bare til nye runder med meldinger som må avvises igjen og igjen. Anonymkode: 5603d...242 3
Jr.Garcon Skrevet 15. august 2018 #27 Skrevet 15. august 2018 På 12.8.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev: Og ja - jeg er soleklar i mine tilbakemeldinger. Selv på meldingsnivå - om jeg svarer "Takk for meldingen, men jeg er beklageligvis ikke interessert. Lykke til videre." - så leder det i rundt regna 3 av 4 tilfeller bare til nye runder med meldinger som må avvises igjen og igjen. Anonymkode: 5603d...242 🤣 så flaut! Hadde jeg fått en sms fra en dame som var avsluttet med teksten "Lykke til videre", DA hadde jeg tatt "hintet" as 🙈
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #28 Skrevet 15. august 2018 On 8/12/2018 at 5:07 PM, AnonymBruker said: Å vise damen at han syntes hun er spesiell og villig til å jakte på hun, er jo noe helt annet enn å ikke ta nei for et nei!Sier man at man er uinteressert så er man det! Å vise damen at hun er spesiell gjør man ikke ved å ikke respektere hennes grenser, men ved å for eksempel be hun ut på middag, pynte seg for henne, slette instagrambabesene man følger, og spørre og ta hensyn til nettopp hva hun føler og tenker. Anonymkode: 61c57...924 Samme svar som nedenfor. Kanskje man heller burde si ifra at man er uinteressert fremfor den klassiske "nei det passer ikke så bra akkurat da" etc. On 8/12/2018 at 5:50 PM, AnonymBruker said: Dette er en greie, og jeg opplever at det kan være flere ulike ting som ligger bak.Noen vil simpelthen ikke respektere en kvinnes nei - at en kvinne setter en grense mot ham. Andre virker å gjøre det av desperasjon - vanskelig å få kontakt med kvinner, og har han først fått kontakt med ei dame, så ikke snakk om at han slipper taket. Noen innbiller seg at det er en jakt-greie og spill, en kvinne som sier nei takk mener egentlig ikke å si nei til meg ("flotte meg - hvordan kan noen si nei??") - nei, hun vil nok egentlig at jeg skal jakte på henne. De fleste jeg har opplevd med, tror jeg gjør det mer for "hva har jeg å tape"-grunner. Anonymkode: 5603d...242 Du har ikke tenkt tanken at kvinner er helt elendige på å faktisk si nei? I 99% av tilfellene får man "det passer ikke så bra akkurat da", "jeg er opptatt den helgen", "kanskje senere en gang", "nei ikke akkurat nå" etc etc. Hva me då faktisk heller si "nei beklager, jeg er ikke interessert i en date" hvis dere ikke er interessert? Hvorfor er det så ekstremt vanskelig? Anonymkode: eeada...c1e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #29 Skrevet 15. august 2018 On 8/11/2018 at 4:28 PM, AnonymBruker said: Men vil ikke en mann i den hypotetiske historien ta hintet av alt det der? Jeg hadde trukket meg langt vekk allerede om en man skrev at han var opptatt og ikke kom opp med forslag til en ny dag å treffes. Og bare tanken på å sende melding til en mann som ikke en gang svarte meg for få dager siden.. Sliter med det samme med en som aldri gir opp, er 8 uker siden jeg så han og jeg svarer kort og avvisende uten at det hjelper. Tør ikke svare han brutalt siden han har noe på meg og jeg vil ikke ha han på min dårlige side. Han må da forstå at jeg ikke vil møtes mer når jeg har sluttet helt å kontakte han og bare svarer han avsluttende på meldinger?! Anonymkode: 89f91...bf4 Personen jeg skriver om her ringte meg 2 ganger nå.. Jeg svarte ikke, og har jo ignorert han i 2 mnd. Fikk meld «ha en fin dag 😘» etter anropet. Må man virkelig skrive truende melding for at enkelte skal la være? For det kan jeg som sagt ikke gjøre av overnevnte årsak, og det burde da virkelig ikke være nødvendig heller. Menn, om en jente ingorerer dere i 2 mnd, kan dere fortsatt finne på å ringe vedkommende for å koseprate? Anonymkode: 89f91...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå