Gå til innhold

Menn som ikke gir seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj. Jeg føler meg skikkelig dritt nå. Jeg liker virkelig ikke å gjøre andre lei seg. Jeg har datet det siste året, og det har blitt en del første dates og ikke noe mer, men noen få hvor vi har tilbrakt mer tid sammen. Jeg har blitt dumpa og fått kjent på kjærlighetssorg etter at han ikke bare kutta kontakten helt og liksom skulle være venner, og jeg har selv avsluttet det med menn. Noen har tatt det til seg pent, og noen har ikke tatt meldingen og fortsatt å spørre om vi skal treffes. 

Men nå har jeg avslutta en noen måneder lang relasjon som for min del ikke førte noen steder, men hvor han "ville date mer", som han sa det. Det fysiske funker bra, men jeg følte at jeg på sett og vis utnyttet ham hvis jeg fortsatte å treffe ham uten å bli forelska i ham. Jeg håpa i det lengste at vi skulle få bedre kjemi, men det skjedde bare ikke for min del. Så jeg avslutta det for en måned siden. Aldri gøy. Følte at jeg fikk vært ganske tydelig og fikk fram at det ikke er noe galt med ham, at han er en fin person som jeg har hatt det fint med, men at jeg ikke hadde riktige følelser for ham så det føltes feil å fortsette. Og nå har han tatt kontakt igjen, spurt om jeg dater andre og sagt at han "ville jo treffe deg mer". 🙈 Men hva fører det til? Bare at jeg enda en gang må fortelle at jeg ikke vil date ham og enda en gang må jeg føle at jeg skuffer/sårer ham. 

Hva er det som gjør at menn prøver igjen selv om dama har sagt at de ikke vil treffes mer? Hvorfor ta kontakt igjen etter en måned eller to når man har vært tydelig på at man ikke har følelser for noen? Det har nå skjedd meg flere ganger og det føles ikke godt å måtte avvise folk flere ganger selv om man prøver å gjøre det på en pen måte. 

Anonymkode: 8b40b...b56

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tror kanskje at du liker dem likevel, men har problemer med å få følelser for noen? Kanskje presisere at du ikke synes dere har god nok kjemi, at noe mangler der.

Anonymkode: 84623...7d1

• Liker 3
Skrevet

De tror de har bruksrett på deg fordi du er kvinne og kan ikke tro at du dumper de, på grunn av sin ubevisste kvinneundertrykkende holdninger så antar de derfor at de fortsatt har sjangs på deg, og at de fortjener deg, men at du bare er kjip som ikke lar de få det som de vil.
Det beste er å si en gang til kort og konkret at Det ser du ikke noe i poeng i (å møtes mer) men lykke til videre. Om mannen fortsetter å mase etter dette så så si at han må respektere at nei er nei, og etter det ignorere han.

Anonymkode: 61c57...924

• Liker 9
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har jeg avslutta en noen måneder lang relasjon som for min del ikke førte noen steder, men hvor han "ville date mer", som han sa det. Det fysiske funker bra, men jeg følte at jeg på sett og vis utnyttet ham hvis jeg fortsatte å treffe ham uten å bli forelska i ham. Jeg håpa i det lengste at vi skulle få bedre kjemi, men det skjedde bare ikke for min del.

Da har du bare et valg, avvise vedkommende og så ignorere alle henvendelser, det tar bare litt tid så slutter han å bry seg. Du skuffer ingen om du gjør dette. Ikke ut over det som er normal samspill mellom mennesker iallefall. Det verste er å fortsette til han binder seg til deg helt følelsesmessig, så dumpe han.

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj. Jeg føler meg skikkelig dritt nå. Jeg liker virkelig ikke å gjøre andre lei seg.  og jeg har selv avsluttet det med menn. Noen har tatt det til seg pent, og noen har ikke tatt meldingen og fortsatt å spørre om vi skal treffes. 

Hva er det som gjør at menn prøver igjen selv om dama har sagt at de ikke vil treffes mer? Hvorfor ta kontakt igjen etter en måned eller to når man har vært tydelig på at man ikke har følelser for noen? Det har nå skjedd meg flere ganger og det føles ikke godt å måtte avvise folk flere ganger selv om man prøver å gjøre det på en pen måte. 

Er du sikker på du har vært så tydelig som du tror?  Dine "signaler" om at du ikke vil treffes igjen er kanskje ikke så lett å forstå for ham. Av egen erfaring kan jeg si at 99% av damer vet ikke hvordan avvise en mann. De sier ikke ting direkte, bare sender masse små subtile hint om at de ikke vil treffes mer, noe som fleste menn ikke forstår. Mannen går som regel rundt med håp i ukesvis før han endelig forstår at det er over. Det er ikke noe deilig. 

Han:  "hva om vi treffes på en kaffe på tirsdag?" 
Hun: "ohh, høres kjempekoselig ut, men skal dessverre trene/treffe venner/annen unnskyldning." (NÅ forstår han det nok når jeg ikke foreslår ny dag!)
Han: bla bla bla - (prøver å småsnakke fordi han er litt for redd for å spørre ut igjen akkurat nå)

hun: bla bla ohh så koselig, alt er kos (masse smileys)

3 dager senere
Han: hei!  bla bla småsnakk...deretter skal du være med på tur i morgen? 
Hun: ignorer melding ,håper han tar hintet. 

2 dager senere: 
Han: Hei , hvordan går det?  Jeg har vært og gjort ditt og datt(informasjon som han håper får ham til å virke mer interressant)
Hun:  ahh så koselig...

and so forth…

Skrevet

Takk for svar. Jeg vil presisere at jeg sa, ganske ordrett, at jeg ikke syntes vi hadde god nok kjemi og at vi ikke kom til å bli kjærester. Jeg sa også at nå er det punktum, nå avslutter vi. Så har jeg ikke pratet med ham på en måned før han tok kontakt igjen. Nå har jeg sagt - igjen - at jeg ikke har følelser for ham og ikke vil treffe ham mer. Da svarte han meg ikke. Tar han kontakt igjen så får jeg ignorere ham, sånn som dere sier. 

Det samme har egentlig skjedd før med en annen, men da avviste jeg ham tre ganger. Han traff jeg bare litt, gikk tur, så film og drakk kaffe, men aldri noe mer. Den gangen var jeg nok litt utydelig fordi jeg faktisk gikk med på å treffe ham en gang til etter første avvisning (bad move, men jeg var ensom og tenkte at det ikke var noe galt i å ha turselskap en ettermiddag jeg ville gå i marka). Tenkte vi kunne være venner. Men så når han begynte å snakke om at jeg var typen han lett forelsker seg i sa jeg "ikke forelsk deg i meg". Det endte med at jeg ghosta ham og følte meg som et dårlig menneske. Tenkte at jeg hadde vært for vinglete og utydelig og skulle ikke gå i den fella igjen. 

Denne gangen prøvde jeg faktisk å gjøre det skikkelig. Og jeg synes oppriktig at mannen er en drømmemann, han har mange flotte kvaliteter, jeg vil bare ikke ha ham selv. Jeg savna skikkelig dype samtaler og følelsen av at dette er en en person jeg kan snakke om alt med. Så jeg sa til ham at det ikke var noe galt med ham, men at jeg ikke hadde følelser for ham og ville avslutte. 

Hva er tydelig nok avvisning da? 

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, Stiigen said:

Er du sikker på du har vært så tydelig som du tror?  Dine "signaler" om at du ikke vil treffes igjen er kanskje ikke så lett å forstå for ham. Av egen erfaring kan jeg si at 99% av damer vet ikke hvordan avvise en mann. De sier ikke ting direkte, bare sender masse små subtile hint om at de ikke vil treffes mer, noe som fleste menn ikke forstår. Mannen går som regel rundt med håp i ukesvis før han endelig forstår at det er over. Det er ikke noe deilig. 

Han:  "hva om vi treffes på en kaffe på tirsdag?" 
Hun: "ohh, høres kjempekoselig ut, men skal dessverre trene/treffe venner/annen unnskyldning." (NÅ forstår han det nok når jeg ikke foreslår ny dag!)
Han: bla bla bla - (prøver å småsnakke fordi han er litt for redd for å spørre ut igjen akkurat nå)

hun: bla bla ohh så koselig, alt er kos (masse smileys)

3 dager senere
Han: hei!  bla bla småsnakk...deretter skal du være med på tur i morgen? 
Hun: ignorer melding ,håper han tar hintet. 

2 dager senere: 
Han: Hei , hvordan går det?  Jeg har vært og gjort ditt og datt(informasjon som han håper får ham til å virke mer interressant)
Hun:  ahh så koselig...

and so forth…

Men vil ikke en mann i den hypotetiske historien ta hintet av alt det der? Jeg hadde trukket meg langt vekk allerede om en man skrev at han var opptatt og ikke kom opp med forslag til en ny dag å treffes. Og bare tanken på å sende melding til en mann som ikke en gang svarte meg for få dager siden..:redd:

Sliter med det samme med en som aldri gir opp, er 8 uker siden jeg så han og jeg svarer kort og avvisende uten at det hjelper. Tør ikke svare han brutalt siden han har noe på meg og jeg vil ikke ha han på min dårlige side. Han må da forstå at jeg ikke vil møtes mer når jeg har sluttet helt å kontakte han og bare svarer han avsluttende på meldinger?! 

Anonymkode: 89f91...bf4

• Liker 2
Skrevet

Noen damer vil at mannen skal jakte og vise henne at hun er spesiell. Så hun leker kostbar selv om hun veit at det er han, hun vil ha. Ergo da vil mannen fortsette. Ikke lett å forstå d seg på damer vet du. Dere sender jo så mange forskjellige signaler

Anonymkode: ecc2e...9be

• Liker 2
Skrevet

Du skylder han jo faktisk ingenting. Jeg hadde ikke svart på noen henvendelser uansett hva han skriver, og da vil det dø ut til slutt. Ingenting som er mer turn off enn folk som ikke tar et hint..

Anonymkode: e0506...1b9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg vil presisere at jeg sa, ganske ordrett, at jeg ikke syntes vi hadde god nok kjemi og at vi ikke kom til å bli kjærester. Jeg sa også at nå er det punktum, nå avslutter vi. Så har jeg ikke pratet med ham på en måned før han tok kontakt igjen. Nå har jeg sagt - igjen - at jeg ikke har følelser for ham og ikke vil treffe ham mer. Da svarte han meg ikke. Tar han kontakt igjen så får jeg ignorere ham, sånn som dere sier. 

Det samme har egentlig skjedd før med en annen, men da avviste jeg ham tre ganger. Han traff jeg bare litt, gikk tur, så film og drakk kaffe, men aldri noe mer. Den gangen var jeg nok litt utydelig fordi jeg faktisk gikk med på å treffe ham en gang til etter første avvisning (bad move, men jeg var ensom og tenkte at det ikke var noe galt i å ha turselskap en ettermiddag jeg ville gå i marka). Tenkte vi kunne være venner. Men så når han begynte å snakke om at jeg var typen han lett forelsker seg i sa jeg "ikke forelsk deg i meg". Det endte med at jeg ghosta ham og følte meg som et dårlig menneske. Tenkte at jeg hadde vært for vinglete og utydelig og skulle ikke gå i den fella igjen. 

Denne gangen prøvde jeg faktisk å gjøre det skikkelig. Og jeg synes oppriktig at mannen er en drømmemann, han har mange flotte kvaliteter, jeg vil bare ikke ha ham selv. Jeg savna skikkelig dype samtaler og følelsen av at dette er en en person jeg kan snakke om alt med. Så jeg sa til ham at det ikke var noe galt med ham, men at jeg ikke hadde følelser for ham og ville avslutte. 

Hva er tydelig nok avvisning da? 

Det er mer en tydelig nok, synes du har vært helt eksemplarisk angående dette jeg. Ingen har rett på noe argumentasjon på at du ikke vil ha et forhold videre så tidlig i et bekjentskap og dating. Man treffes, ser om man passer sammen, gjør man ikke det så tar man sine valg. Være redd for å si ifra, føye seg for å gjøre noen andre fornøyd ender med et stygt brudd senere i forholdet når man har låst seg fast med barn og familie. Det er iallefall ikke noen god løsning. Men det valget er det bare du som kan ta, ingen andre.

• Liker 1
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Blokker han da vel. Da tar han poenget etterhvert 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen damer vil at mannen skal jakte og vise henne at hun er spesiell. Så hun leker kostbar selv om hun veit at det er han, hun vil ha. Ergo da vil mannen fortsette. Ikke lett å forstå d seg på damer vet du. Dere sender jo så mange forskjellige signaler

Joda, og det er ikke forbudt å prøve seg :)  Ikke gi opp med en gang er jo en kvalitet i seg selv, men etter noen forsøk må man ta hintet mener jeg. Om kvinnen gjør seg så vanskelig å "vinne" at hun avviser en mann flere ganger, ja så  kan ikke jeg helt se at dette er noe man kan bygge videre på, det er ikke liv laga!

Det er jo ikke tilfellet i denne saken, her er det absolutt. Det er ikke en mulighet! Da må mannen bare gå videre, glemme det og finne en annen han passer med. Uten internet eller ikke, slik har det alltid vært. Før jeg traff min kone som var dette i mange år for meg, ja så hadde jeg noen slike tilfeller. Jeg ville, kvinnen ikke! Gav ikke opp etter første forsøk, men etter et 3 telefoner hun ikke ville ha? Da tok jeg hintet og gikk videre. Man har da litt selvinnsikt :) 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil ikke en mann i den hypotetiske historien ta hintet av alt det der? Jeg hadde trukket meg langt vekk allerede om en man skrev at han var opptatt og ikke kom opp med forslag til en ny dag å treffes. Og bare tanken på å sende melding til en mann som ikke en gang svarte meg for få dager siden..:redd:

Jeg pleide å ta hintet VELDIG fort. altså gi opp ved minste tegn til at hun ikke er 100% engasjert og positiv.
"hun vil nok ikke treffe meg, og jeg har ikke lyst å virke NEEDY, så kutter kontakten nå, sletter nummeret!"  

Men jeg har innsett i ettertid at folk er forskjellige i kommunikasjon. Noen er bare veldig fjerne og kortfattede, men betyr ikke at de ikke vil fortsette å treffes. Det var faktisk et mye større problem at jeg så "hint" til at hun ikke ville treffes overalt, enn at jeg var needy. 
Jeg har innsett at dette er ren ego-beskyttelse. Jeg ønsker ikke en direkte avvisning fordi det svir på egoet, så derfor kutter jeg bare kontakten selv slik at jeg kan føle meg litt ovenpå ihvertfall. 

Som Mann(eller dame) hva har man å tape på å fortsette til man får en klar avvisning? Kun ego.  Hvis man fortsetter å spørre ut til tross for mange hint så kanskje man virker needy, men hvorfor bry seg om hva hun/han synes når de uansett har bestemt seg for å ikke treffes igjen. MEN hvis de bare er dårlige på kommunikasjon og faktisk vil treffes så har man alt å vinne. 
Jeg har opplevd damer som ikke svarer på meldinger på 4-5 dager, og deretter avviser forslag til dag til date uten nytt forslag, MEN likevel sier ja til date når jeg sender ENDA en melding og foreslår en annen dag, og vi treffes og alt er bra. Om jeg bare hadde gitt opp så hadde intet skjedd. 

Det skal sies at jeg har aldri fortsett å prøve hvis jeg har fått en klar avvisning, det er jeg enig at ville vært rart/unødvendig. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sliter med det samme med en som aldri gir opp, er 8 uker siden jeg så han og jeg svarer kort og avvisende uten at det hjelper. Tør ikke svare han brutalt siden han har noe på meg og jeg vil ikke ha han på min dårlige side. Han må da forstå at jeg ikke vil møtes mer når jeg har sluttet helt å kontakte han og bare svarer han avsluttende på meldinger?! 

Nei han skjønner ikke det, noen tror at det at man svarer i det hele tat betyr at det fortsatt er en dør åpen.

Du og TS, si fra ÈN gang, så IGNORERER dere! Dette er ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for, har man sagt en ting èn gang så holder det, og den eneste tydelige kommunikasjonen etter det er ingen kommunikasjon. Det er det eneste som funker også.

Anonymkode: a150d...31f

• Liker 2
Skrevet

Neste steg hvis ikke ignorering funker er å blokkere nummeret, simple as that. Man skal ikke la seg plage fordi man altfor lett får dårlig samvittighet, noe som jo ofte er kvinners problem.

Anonymkode: a150d...31f

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en dame jeg likte når jeg tok bacheloren min, som jeg etter hvert sendte melding til og sa at jeg likte. På et tidspunkt følte jeg at hun var interessert, men akkurat når hun viste tegn på interesse hadde jeg noe på gang med en annen. Uansett, det viste seg at hun i alle fall ikke var interessert på det tidspunktet når jeg sendte meldingen (hun hadde fått seg kjæreste, noe jeg ikke visste), men hun skrev at hun ble veldig glad for at jeg sa at jeg hadde likt henne, og at hun så på meg som en venn. Når jeg skrev meldingen til henne var jeg egentlig over henne, men var veldig nysgjerrig på om det i det hele tatt hadde vært noe der eller om det bare hadde vært noe jeg innbilte meg. Vi sa at vi gjerne kunne være venner noe jeg synes var helt greit. Dette var en dame jeg likte veldig godt fordi hun var ikke slik som mange damer er i dag. Hun var veldig grei, og jeg ble aldri ignorert eller behandlet dårlig av henne slik at jeg synes det egentlig det bare var koselig å holde kontakten. Jeg snappet litt til henne av og til, men forstod raskt at hun egentlig ikke var så interessert i dette. Veldig forståelig egentlig, hun hadde kjæreste og ville sikkert ikke snappe med en annen mann. Jeg begynte da etter hvert å tenke at hun bare hadde vært veldig hyggelig med når hun avviste, og når dette gikk opp for meg lot jeg henne bare være i fred. Hun spurte senere hvordan ting gikk, men vi holdt aldri kontakten igjen etter dette.

Nå sa hun aldri at hun ikke ville treffes mer, men poenget jeg vil fram til er at når man blir avvist på en hyggelig måte er det ikke alltid så lett å vite om den som avviser vil holde kontakten eller ikke. Jeg synes jo disse mennene er dumme når de ikke forstår klar tale. Det er ikke alltid jeg er "påskrudd" heller, og jeg kan misse ulike hint, men klar tale er klar tale. Når folk ikke forstår det, og ikke respekterer det man har sagt så synes jeg det er helt greit å bare ignorere. Jeg ignorerer damer som ikke gir seg etter at jeg har sagt i fra at jeg ikke er interessert. 

Endret av Minesveiper
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei han skjønner ikke det, noen tror at det at man svarer i det hele tat betyr at det fortsatt er en dør åpen.

Du og TS, si fra ÈN gang, så IGNORERER dere! Dette er ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for, har man sagt en ting èn gang så holder det, og den eneste tydelige kommunikasjonen etter det er ingen kommunikasjon. Det er det eneste som funker også.

Helt enig, ikke "ghoste" med en gang, gi en forklaring på tingene sin tilstand, så kutte all kontakt. Enkelt og greit, noe som alle normale mennesker forstår, surt for den det gjelder, men langt bedre en noe mye styggere litt lenger frem i tid.

Fatter ikke at man gidder å diskutere dette så langt videre heller, slik er det bare. Man kan ikke tvinge andre mennesker ut på noe de ikke ønsker.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Nå sa hun aldri at hun ikke ville treffes mer, men poenget jeg vil fram til er at når man avviser noen hyggelig så er det ikke alltid så lett å vite om de vil holde kontakten eller ikke. Jeg synes jo disse mennene er dumme når de ikke forstår klar tale. Det er ikke alltid jeg er "påskrudd" heller, og jeg kan misse ulike hint, men klar tale er klar tale. Når folk ikke forstår det, og ikke respekterer det man har sagt så synes jeg det er helt greit å bare ignorere. Jeg ignorerer damer som ikke gir seg etter at jeg har sagt i fra at jeg ikke er interessert. 

Dette gjelder jo i all medmenneskelig samspill! Hadde en ex kone som tok kontakt når hun ville ha noe! Jeg diskuterte dette aldri med henne, bare ignorering hele tiden. Da bare ebbet det ut, hadde jeg dyrket den kontakten ville dette endt stygt.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet
4 minutter siden, Duftavsommerregn said:

Helt enig, ikke "ghoste" med en gang, gi en forklaring på tingene sin tilstand, så kutte all kontakt. Enkelt og greit, noe som alle normale mennesker forstår, surt for den det gjelder, men langt bedre en noe mye styggere litt lenger frem i tid.

Fatter ikke at man gidder å diskutere dette så langt videre heller, slik er det bare. Man kan ikke tvinge andre mennesker ut på noe de ikke ønsker.

Ja, jeg gidder ikke å diskutere hvorfor noen ikke ønsker kontakt eller ikke. Vil de ikke så vil de ikke, og det må man bare respektere. Når damer har spurt meg om hva som har skjedd, eller hva som gikk galt har jeg gitt de forklaringen de spurte om. Det koster meg veldig lite å gjøre det, og ting blir lettere for dem etterpå. 

Skrevet
17 hours ago, Stiigen said:

Jeg pleide å ta hintet VELDIG fort. altså gi opp ved minste tegn til at hun ikke er 100% engasjert og positiv.
"hun vil nok ikke treffe meg, og jeg har ikke lyst å virke NEEDY, så kutter kontakten nå, sletter nummeret!"  

Men jeg har innsett i ettertid at folk er forskjellige i kommunikasjon. Noen er bare veldig fjerne og kortfattede, men betyr ikke at de ikke vil fortsette å treffes. Det var faktisk et mye større problem at jeg så "hint" til at hun ikke ville treffes overalt, enn at jeg var needy. 
Jeg har innsett at dette er ren ego-beskyttelse. Jeg ønsker ikke en direkte avvisning fordi det svir på egoet, så derfor kutter jeg bare kontakten selv slik at jeg kan føle meg litt ovenpå ihvertfall. 

Som Mann(eller dame) hva har man å tape på å fortsette til man får en klar avvisning? Kun ego.  Hvis man fortsetter å spørre ut til tross for mange hint så kanskje man virker needy, men hvorfor bry seg om hva hun/han synes når de uansett har bestemt seg for å ikke treffes igjen. MEN hvis de bare er dårlige på kommunikasjon og faktisk vil treffes så har man alt å vinne. 
Jeg har opplevd damer som ikke svarer på meldinger på 4-5 dager, og deretter avviser forslag til dag til date uten nytt forslag, MEN likevel sier ja til date når jeg sender ENDA en melding og foreslår en annen dag, og vi treffes og alt er bra. Om jeg bare hadde gitt opp så hadde intet skjedd. 

Det skal sies at jeg har aldri fortsett å prøve hvis jeg har fått en klar avvisning, det er jeg enig at ville vært rart/unødvendig. 

Skjønner. Er også ivrig på å beskytte ego mitt, og får jeg ikke svar eller et uinteressert svar forsvinner jeg i samme fart som om noen hadde satt fyr på føttene mine. Sikkert mange menn som tenker som deg, at de ikke har noe å tape eller at de har fått napp til slutt hos enkelte damer, og finner inspirasjon i det. Det forklarer mye. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...