AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Vi leier nå et sted som er billig, nær familie og lov med dyr. Vi mistrives en del pga huseierne lager mye drama, ofte negative kommentarer så fort vi går ut døren. Så når jeg er alene så er jeg inne om jeg vet at de er ute. Hvis vi er flinke så klarer vi å spare nok penger til å kunne kjøpe rekkehus eller tomannsbolig om 2 års tid. Det er maks tid vi må bo her om vi går for noe mindre og enklere. Hoveddrømmen er enebolig som vi gjerne bygger selv, men da må vi spare dobbelt så lenge. Usikker på om jeg klarer å bo med slike huseiere så lenge som 4 år til (bodd et år nå.) Vi har barn og husdyr som vi må ta hensyn til så jeg har jo kikket på nett etter et annet sted å leie. Da må vi 3 doble husleien ift hva vi har nå og det kan ta ennå lengre tid å måtte spare. Først så tenkte jeg at vi klarer å bo her i tilsammen 5 år, for drømmen vår. Det gjør jeg altså ikke, tar gjerne til takke med noe jeg egentlig ikke ville ha kun for å komme meg ut. Vi kan jo bygge drømmehus når som helst også. Råd på hvilke avgjørelse vi bør ta? Anonymkode: a2f35...d8e
stan Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Jeg ville funnet et annet sted å leie. Så gått for huset. 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Gjør alt for drømmen, men lei eller kjøp et anne sted i mellomtiden. Anonymkode: c3bd1...87c 1
Blueblizz Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 Mkstrives dere så fælt ville jeg tenkt at det var greit å kjøpe noe om 2 år. Men underveis i løpet av de 2 årene ville jeg lett etter et annet sted å bo.. Hvis jeg da fant et annet sted som var nært ungenes nettverk ville jeg flyttet dit og spart videre, og kanskje klart å fullføre de 5 årene ved behov. 3
saa92 Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 Boligutgifter kan like gjerne gå ned når man kjøper bolig, og skal betale på lånet, kontra leieutgifter. Så det kan være greit å ta i betraktning også. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 1 time siden, stan skrev: Jeg ville funnet et annet sted å leie. Så gått for huset. Det er så vanvittig dyrt når man har dyr. Må gå fra 8000,- der vi bor nå (alt inkludert) til 14 000,- + alt. Anonymkode: a2f35...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #7 Skrevet 11. august 2018 1 time siden, Blueblizz skrev: Mkstrives dere så fælt ville jeg tenkt at det var greit å kjøpe noe om 2 år. Men underveis i løpet av de 2 årene ville jeg lett etter et annet sted å bo.. Hvis jeg da fant et annet sted som var nært ungenes nettverk ville jeg flyttet dit og spart videre, og kanskje klart å fullføre de 5 årene ved behov. Har det som lagret søk så om det skulle dukke opp noe vi ikke kan si nei til så leier vi et annet sted. Har lett i 6 mnd nå for en ok pris og beliggenhet. Anonymkode: a2f35...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 1 time siden, Blueblizz skrev: Mkstrives dere så fælt ville jeg tenkt at det var greit å kjøpe noe om 2 år. Men underveis i løpet av de 2 årene ville jeg lett etter et annet sted å bo.. Hvis jeg da fant et annet sted som var nært ungenes nettverk ville jeg flyttet dit og spart videre, og kanskje klart å fullføre de 5 årene ved behov. Planen da blir rekkehus eller tomannsbolig nær skole og barnehage. Anonymkode: a2f35...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 Jeg ville levd I nuet og funnet et annet sted. Bedritende huseiere kan suge ut livsgnisten din og da er ikke drømmehuset verdt det. Tenk om det går ut over forholdet deres, eller jobb eller du utvikler depresjon. Man må begynne å gi faen og tenke at man ikke har kontroll på fremtiden. Sørg for å ta vare på seg selv, og det å bo psykisk dårlig er en varsellampe på å ta grep I livet før man ender opp med å gå til psykologen, fordi alt i livet oppleves som motgang i over flere måneder. Jeg har vært der og det var jævlig. Anonymkode: c281a...790 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 Kan dere ikke bare leie et annet sted, og fortsatt spare til drømmehuset? Skjønner jo at det tar lenger tid, kanskje dobbelt så lang, men er det ikke verdt det? Anonymkode: aa6e9...bd2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville levd I nuet og funnet et annet sted. Bedritende huseiere kan suge ut livsgnisten din og da er ikke drømmehuset verdt det. Tenk om det går ut over forholdet deres, eller jobb eller du utvikler depresjon. Man må begynne å gi faen og tenke at man ikke har kontroll på fremtiden. Sørg for å ta vare på seg selv, og det å bo psykisk dårlig er en varsellampe på å ta grep I livet før man ender opp med å gå til psykologen, fordi alt i livet oppleves som motgang i over flere måneder. Jeg har vært der og det var jævlig. Anonymkode: c281a...790 Vi står veldig sterkt sammen så det går ikke utover oss. Har hatt nok motgang tidligere så jeg har nok av personlige verktøy til å ikke la det virke inn så sterkt på meg. Anonymkode: a2f35...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 Det som ogaå spiller inn litt er at begge jobber som håndverkere så vi kan lett pusse opp rekkehus/tomannsbolig for en billig penge. Kjøpe et som er billig og deretter gjøre i stand for å tjene litt ekstra også. Vi har pusset opp leie leiligheter sammen før og fungerer veldig godt når vi jobber sammen sånn. Anonymkode: a2f35...d8e
stan Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så vanvittig dyrt når man har dyr. Må gå fra 8000,- der vi bor nå (alt inkludert) til 14 000,- + alt. Anonymkode: a2f35...d8e Finnes det bare disse to alternativene? I såfall er det jo bare å holde ut med huseier.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #14 Skrevet 12. august 2018 Kan dere ikke kjøpe en billig leilighet og spare til hus mens dere bor der? Hvis dere kan pusse opp så kan dere kjøpe oppussingsobjekt, pusse opp og kanskje tjene litt ekstra på det og? 😀 Hvis dere ikke har egenkapital så kanskje dere kan få kausjonist? Hvis dere kjøper, pusser opp og får en ny takst kan det hende at banken kan fjerne kausjonisten fra lånet med en gang den nye taksten foreligger. Sånn gjorde vi det da vi pusset opp leiligheten vår, og gjør det på samme måte nå med et hus 😀👍 Anonymkode: 513f6...9e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå