Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt i ny jobb for 2mnd siden +. 

Problemstillingen er følgende:

- jeg er assisterende butikksjef, men føler meg som en vanlig medarbeider. Jeg har aldri slitt med rollen tidligere, men her får jeg ikke til å praktisere fordi alle tar MYE plass med meninger osv. Selv butikksjefen må jobbe litt for å få igjennom sitt..

- Fordi alle kjemper for å få igjennom sin mening ble jeg nok ekstra testet som ny. Folk praktiserte hersketeknikker i hytt og pine, og en tok til og med et rasistisk «kort» mot meg foran alle. Dette gjorde at jeg bare trives med 3/6 ansatte. Og vi er alltid 3-4 på jobb, så risken er stor for at jeg må jobbe med de «mindre trivelige». 

Det er disse tingene jeg sliter med her, og de kommer neppe til å forandre seg igjennom tiden. Tør ikke å ta det med sjefen i prøveperioden fordi jeg ikke er «sikret» pr stilling enda.. en dag vil jeg slutte, en annen dag trives jeg kjempe godt (fordi jeg jobber med de jeg liker), og en annen dag igjen er jeg på gråten og vil bare vekk. 

Søkt på ny jobb allerede, men jeg føler meg så «bipolar» og usikker. Vet jeg er fersk og er i en «tilpasnings-periode», men vet ikke om dette er verdt det.. innspill? Oppløftende ord? Kritisk tenking? Jeg tar alt! 

Anonymkode: fb942...a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 2 måneder tenker jeg du burde være litt mer "fastgrodd" enn du tydeligvis er nå. Jeg tolker det som om du ikke helt vet hvor plassen din er, og det er naturlig hvis man ikke har en butikksjef som gjør det klinkende klart hva dine arbeidsoppgaver er - og selvfølgelig gir deg flere oppgaver enn de andre får. 
Jeg hadde snakket med sjefen min om dette, for selv om du er relativt ny, så burde det være rom for den samtalen. Husk at du under prøvetiden står like sterkt i forhold til oppsigelse som etter prøvetiden, etter arbeidsmiljøloven. Det er ikke enklere å si deg opp i denne tiden. Så lenge du trives med jobben hadde jeg gitt det en sjanse. 

Jeg er nå butikksjef på 4. året etter å ha vært ass.butikksjef i 2 år. Jeg vet hvor frustrerende det kan være å være en slik mellomleder når man ikke får klarhet i rollen sin. Du er nødt til å hevde deg selv litt også, men sjefen din skal som skrevet gi deg klare oppgaver og retningslinjer, og løfte deg opp som mellomleder. 

Hvor ofte tenker du at du vil jobbe med noe annet kontra at du vil holde deg der? Hvis de dårlige dagene overveier de gode, så vet du at det burde vært motsatt. Spørsmålet videre er da; kan du gjøre noe for å endre det?

Anonymkode: 2cabb...c64

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter 2 måneder tenker jeg du burde være litt mer "fastgrodd" enn du tydeligvis er nå. Jeg tolker det som om du ikke helt vet hvor plassen din er, og det er naturlig hvis man ikke har en butikksjef som gjør det klinkende klart hva dine arbeidsoppgaver er - og selvfølgelig gir deg flere oppgaver enn de andre får. 
Jeg hadde snakket med sjefen min om dette, for selv om du er relativt ny, så burde det være rom for den samtalen. Husk at du under prøvetiden står like sterkt i forhold til oppsigelse som etter prøvetiden, etter arbeidsmiljøloven. Det er ikke enklere å si deg opp i denne tiden. Så lenge du trives med jobben hadde jeg gitt det en sjanse. 

Jeg er nå butikksjef på 4. året etter å ha vært ass.butikksjef i 2 år. Jeg vet hvor frustrerende det kan være å være en slik mellomleder når man ikke får klarhet i rollen sin. Du er nødt til å hevde deg selv litt også, men sjefen din skal som skrevet gi deg klare oppgaver og retningslinjer, og løfte deg opp som mellomleder. 

Hvor ofte tenker du at du vil jobbe med noe annet kontra at du vil holde deg der? Hvis de dårlige dagene overveier de gode, så vet du at det burde vært motsatt. Spørsmålet videre er da; kan du gjøre noe for å endre det?

Anonymkode: 2cabb...c64

Takk for utfyllende svar. Du har veldig rett i alt du skriver i første avsnitt, jeg tenker at jeg skal ta den samtalen med sjefen min, og se om det er noe veiledende hjelp å få. For som du sier; jeg får ingen typiske ass. bs oppgaver, og føler meg som en vanlig ansatt. 

Foreløpig veier de negative opp mer enn de positive, og jeg kjenner at jeg knekker mer og mer. Idag har jeg vært nære to sammenbrudd på jobb fordi jeg føler meg så frustrert over situasjonen min.. det er sikkert flere faktorer som kan spille inn her, men dagen har ikke føltes bra. 

Hva jeg kan gjøre? Samtale med sjefen min, hevde meg selv som du sier (selvom dette er utrolig vanskelig i et miljø hvor ens mening ikke kommer frem), og evt samtale med de jeg ikke føler trivsel med i tilfellet det faktisk er et problem mellom oss. Hvor smarte disse alternativene er kan jo diskuteres, men de to første skal jeg prøve å få gjenomført i hvert fall :)

ts

Anonymkode: fb942...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...