AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Del Skrevet 11. august 2018 Hei! Bare lurte på en ting. Når jeg bruker Corsodyl (noe jeg må ganske ofte siden jeg får endel betennelser i tannkjøttet) blir jeg veldig sår på tunga, og jeg har smaken av corsodyl i munnen i 24+ timer. Tunga føles liksom litt rar og ru og nummen, og når jeg spiser frokost dagen etter smaker jeg fortsatt bare corsodyl, i tillegg til at det er ubehagelig å spise pga tunga. Er dette vanlig? Har spurt et par venner om det, og de syns bare det høres rart ut. Ikke at det er noe farlig forsåvidt, men det er jo litt ubehagelig da. Anonymkode: a075d...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Del Skrevet 11. august 2018 Den er sterk, jeg føler jeg får en litt syrlig smak i munn etter bruk. Men skyller du munnen etter du har brukt corsodyl? Og er du klar over at langtidsbruk med corsdyl misfarger tennene? Hvis du ofte får tannkjøttbetennelse, er du nøye med tannpuss og tanntråd? Jeg har aldri hatt tannkjøttbetennelse, men jeg hadde hvitt belegg på tunga, etter en forkjølelse og da måtte jeg bruke corsodyl, og fikk masse informasjon. Går du ofte til tannlege? Anonymkode: 4d9b2...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Del Skrevet 11. august 2018 Hei, takk for svar. Er nøye med tannpuss, men kanskje ikke såå nøye med tanntråd. Jeg skyller ikke munnen etterpå, har hørt at man ikke skal gjøre det fordi det fjerner effekten? Og jeg vet det kan misfarge tennene. Jeg bruker det kanskje.. 2 dager på rad hver 2.-3. mnd? Av og til går det et halvt år mellom hver gang. Jeg syns fortsatt det er ganske ofte, men du så kanskje for deg at det var mye hyppigere? Jeg vet ikke om det er en faktisk betennelse, så det var kanskje litt feil å ordlegge meg sånn, men jeg får iblant blemmer i munnen eller hovent tannkjøtt. Og av og til kan det være fordi jeg har spist for mye drops og har blitt sår i ganen, heheh Går ikke særlig ofte til tannlege nei, har ikke råd. Anonymkode: a075d...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #4 Del Skrevet 11. august 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Bare lurte på en ting. Når jeg bruker Corsodyl (noe jeg må ganske ofte siden jeg får endel betennelser i tannkjøttet) blir jeg veldig sår på tunga, og jeg har smaken av corsodyl i munnen i 24+ timer. Tunga føles liksom litt rar og ru og nummen, og når jeg spiser frokost dagen etter smaker jeg fortsatt bare corsodyl, i tillegg til at det er ubehagelig å spise pga tunga. Er dette vanlig? Har spurt et par venner om det, og de syns bare det høres rart ut. Ikke at det er noe farlig forsåvidt, men det er jo litt ubehagelig da. Anonymkode: a075d...8c0 Det uva lige er å ha så mye betennelse i tannkjøttet. Tannlegen bør her ordne opp slik at du får andre midler og forebygger tannkjøttbetennelse. Corsodyl er uheldig å bruke mer enn gang hvert jubelår. Antibakterielle midler enten det er Corsydyl eller antibiotika skal begrenses i bruk, da du faren for resistente bakterier er stor ved bruk av alle typer antibakterielle midlene. At bruken din er uheldig er tydelig når tunga blir sår og smaken sitter i i timesvis. Snakk med tannlegen. Anonymkode: cbcb6...97b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #5 Del Skrevet 11. august 2018 Ja, tenkte du mente 1-2 uler i strekk, på hver behandling. 🙂 Corsodyl får dårligere effekt hvis du bruker det rett etter du har pusset tennene på grunn av fluor som er i tannkremen. Så det er anbefalt og bruke corsodyl, 20-30 min etter tannpuss, og så kan du skylle munnen med vann etter på. Fikk jeg beskjed om da jeg brukte det. Jeg får av og til munnskold, og da tar jeg corsodyl på en bomullspinne, i «smører» på munnskolden, etter 1-2 dager er den borte. Tanntråd er viktig å bruke, det kan forhindre tannkjøttbetennelse i fremtiden. Tanntråden kommer til mellom tennene, det gjør ikke tannbørsten. Så du bør bli flink til å bruke det etter tannpuss på kvelden, i hvert fall. Det kan spare deg, for penger hos tannlege. Ellers er tannstikker, og sukkerfri tyggis også viktig etter hvert måltid. 🙂 Anonymkode: 4d9b2...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #6 Del Skrevet 11. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det uva lige er å ha så mye betennelse i tannkjøttet. Tannlegen bør her ordne opp slik at du får andre midler og forebygger tannkjøttbetennelse. Corsodyl er uheldig å bruke mer enn gang hvert jubelår. Antibakterielle midler enten det er Corsydyl eller antibiotika skal begrenses i bruk, da du faren for resistente bakterier er stor ved bruk av alle typer antibakterielle midlene. At bruken din er uheldig er tydelig når tunga blir sår og smaken sitter i i timesvis. Snakk med tannlegen. Anonymkode: cbcb6...97b Åh dette visste jeg ikke! 😮 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenkte du mente 1-2 uler i strekk, på hver behandling. 🙂 Corsodyl får dårligere effekt hvis du bruker det rett etter du har pusset tennene på grunn av fluor som er i tannkremen. Så det er anbefalt og bruke corsodyl, 20-30 min etter tannpuss, og så kan du skylle munnen med vann etter på. Fikk jeg beskjed om da jeg brukte det. Jeg får av og til munnskold, og da tar jeg corsodyl på en bomullspinne, i «smører» på munnskolden, etter 1-2 dager er den borte. Tanntråd er viktig å bruke, det kan forhindre tannkjøttbetennelse i fremtiden. Tanntråden kommer til mellom tennene, det gjør ikke tannbørsten. Så du bør bli flink til å bruke det etter tannpuss på kvelden, i hvert fall. Det kan spare deg, for penger hos tannlege. Ellers er tannstikker, og sukkerfri tyggis også viktig etter hvert måltid. 🙂 Anonymkode: 4d9b2...3a8 Okey, da kan jeg prøve det senere i stedet Er jo litt teit å bruke det i hele munnen når det er en liten blemme jeg vil ta knekken på. Jeg skal prøve å komme meg til tannlegen så snart jeg har råd altså, blir student nå og tror jeg får diverse goder med SiT, skal undersøke om jeg kan få det billigere. Anonymkode: a075d...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #7 Del Skrevet 11. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh dette visste jeg ikke! 😮 Okey, da kan jeg prøve det senere i stedet Er jo litt teit å bruke det i hele munnen når det er en liten blemme jeg vil ta knekken på. Jeg skal prøve å komme meg til tannlegen så snart jeg har råd altså, blir student nå og tror jeg får diverse goder med SiT, skal undersøke om jeg kan få det billigere. Anonymkode: a075d...8c0 En liten blemme er noe helt annet enn betennelse i tannkjøttet. Corsydyl er følgelig noe du ikke skal bruke med mindre tannlegen har gitt beskjed om at dette er det du skal bruke. Er det virusblemmer så er absolutt ikke Cors. Middelet du bruker. Anonymkode: cbcb6...97b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #8 Del Skrevet 11. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten blemme er noe helt annet enn betennelse i tannkjøttet. Corsydyl er følgelig noe du ikke skal bruke med mindre tannlegen har gitt beskjed om at dette er det du skal bruke. Er det virusblemmer så er absolutt ikke Cors. Middelet du bruker. Anonymkode: cbcb6...97b Bruker det stort sett ikke på blemmene, men har fått en nå som er litt eh, hemmende når jeg skal prate Så jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk. Men takk for info Anonymkode: a075d...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #9 Del Skrevet 12. august 2018 Jeg måtte bruke corsodyl 1 uke etter å ha operert ut ei visdomstann. Tannlegen som sendte med meg skriftlig på det. Da opplevde jeg å miste smakssansen den uka. Så jeg tror ikke corsodyl er helt ufarlig å bruke. Jeg bruker vademekum på hvite blemmer i munnen. Det hjelper. Anonymkode: 3418c...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå