Gå til innhold

Dere som studerer i Trondheim, mye alene-folk som flytter? Flytter alene til en ny by.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det mange trøndere med et stort nettverk som studerer i Trondheim? Hva tenker dere?

Finnes det folk fra helt andre byer som flytter ditt alene?

Anonymkode: 08e9d...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trondheim er en attraktiv by å studere i, der vil du finne folk fra hele Norge. 

Skrevet
1 minutt siden, eller skrev:

Trondheim er en attraktiv by å studere i, der vil du finne folk fra hele Norge. 

Jaja, men folk som stikker dit, stikker dem alene eller har dem et helt nettverk med seg?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, men folk som stikker dit, stikker dem alene eller har dem et helt nettverk med seg?

Tar med meg hele slekta og nabolaget.

Anonymkode: de5ca...ab3

• Liker 6
Skrevet

Over 34 tusen studenter bare ved NTNU i Trondheim. Der er mye folk hjemmehørende i Trondheim, men det er garantert ikke så mange trøndere Trondheim by i den aldersgruppen, så endel må være tilflyttet.

Sit har over 5000 utleieenheter til sine studenter.

Skrevet
2 minutter siden, NySnakk skrev:

Over 34 tusen studenter bare ved NTNU i Trondheim. Der er mye folk hjemmehørende i Trondheim, men det er garantert ikke så mange trøndere Trondheim by i den aldersgruppen, så endel må være tilflyttet.

Sit har over 5000 utleieenheter til sine studenter.

Men disse utleienhetene, tror du det ikke gjelder for folk som bor i byen og?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men disse utleienhetene, tror du det ikke gjelder for folk som bor i byen og?

Har du bodd på mange studenthjem i din tid?

Skrevet

Det er titusener av studenter i Trondheim som ikke er fra byen. Mange kjenner nok noen folk fra før her og der pga volumet, men de fleste flytter uten sin vennegjeng og er veldig klar for å bli kjent med nye. Jeg vil påstå 100% av førsteårsstudenter er ivrig på å bli kjent med nye folk på samme studie, bosted, idrett, fritid. Generelt er alle studentene i en livsfase hvor de er mottakelige for nye vennskap.

Anonymkode: baa5a...11c

Skrevet

Jeg begynte studere i Trondheim, med en del nettverk fra før. 
Men jeg tok også stor del i nettverkene som oppsto rundt studiene. 

Vi som hadde nettverk før vi begynte studere, studerer ofte andre linjer enn nettverket, og involverer oss like mye i gammelt nettverk som vi tar del i nytt nettverk også. 

Skrevet
1 time siden, _popcorn_ skrev:

Jeg begynte studere i Trondheim, med en del nettverk fra før. 
Men jeg tok også stor del i nettverkene som oppsto rundt studiene. 

Vi som hadde nettverk før vi begynte studere, studerer ofte andre linjer enn nettverket, og involverer oss like mye i gammelt nettverk som vi tar del i nytt nettverk også. 

Bodde du i studenthybel i Trondheim?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er titusener av studenter i Trondheim som ikke er fra byen. Mange kjenner nok noen folk fra før her og der pga volumet, men de fleste flytter uten sin vennegjeng og er veldig klar for å bli kjent med nye. Jeg vil påstå 100% av førsteårsstudenter er ivrig på å bli kjent med nye folk på samme studie, bosted, idrett, fritid. Generelt er alle studentene i en livsfase hvor de er mottakelige for nye vennskap.

Anonymkode: baa5a...11c

Så du tror det er mange studenter som flytter HELT ALENE dit? Også laget nettverk der? For er i samme sits.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Bodde du i studenthybel i Trondheim?

Nei, jeg leide privat. 

Skrevet
Akkurat nå, _popcorn_ skrev:

Nei, jeg leide privat. 

Og du bodde der alene?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du bodde der alene?

Jeg bodde først ett års tid med tre andre jenter i stor leilighet, før jeg flyttet lengre ut av byen slik at jeg hadde råd til å bo for meg selv. 
Jeg fikk ett stort og bra nettverk via studentforeninger. Det er mye lettere skape seg ett nettverk via foreninger enn via boliger. 

Skrevet

Jeg flyttet fra Oslo til Trondheim for å studere. Flyttet dit alene og fant meg ett ledig rom i kollektiv med ukjente. Jeg kjente en person som studerte i Trondheim fra før, men jeg ble veldig fort kjent med andre under fadderuken. Anbefaler deg å bli med det! Ble også kjent med de i kollektivet. Opplevde egentlig de fleste som imøtekommende og lett å bli kjent med (personer fra hele Norge). 

Anonymkode: 8790f...857

Skrevet

Jag var 16 da jeg flyttet på privat bokollektiv I trondheim pga vgs. Jeg var innadvendt og hadde ikke sosiale antenner. Hadde ingen venner og familien min bodde 6 mil unna, altså minst 1 time med buss. Men på vgs klarte jeg å få tidenes 2 bestevenninner, selv om de hadde familie og venner I byen. 

Jeg kan forstå usikkerheten din TS. Jeg har selv opplevd et høyskole-år hvor majoriteten av klassen kom fra samme område (dette var I oslo), det var jævlig å prøve å bli en del av gjengen og jeg droppet ut etter et år (men studiet hadde mye av skylda for at jeg droppet ut også så det er sagt).

Som mange andre sier her så er det mange førsteårstudenter som søker nye venner. Det behøver ikke å være med noen I klassen, det kan være I regi av foreninger eller lag eller annet. Men du selv er ansvarlig for å engasjere deg, gi faen om andre har med seg bagasje. Er ikke disse folkene interessert I nye bekjentskaper er det bare å gå på nestemann. Men ikke forvent at det skal klaffe umiddelbart. Den første måneden i studiet er gjerne  slitsomt på alle områder sosialt.

Anonymkode: 908c8...cfd

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet fra Oslo til Trondheim for å studere. Flyttet dit alene og fant meg ett ledig rom i kollektiv med ukjente. Jeg kjente en person som studerte i Trondheim fra før, men jeg ble veldig fort kjent med andre under fadderuken. Anbefaler deg å bli med det! Ble også kjent med de i kollektivet. Opplevde egentlig de fleste som imøtekommende og lett å bli kjent med (personer fra hele Norge). 

Anonymkode: 8790f...857

Så det var i fadderuken du ble virkelig kjent med folk?

Kan jeg spørre hvor mange du bodde med i kollektivet? Var det 6-roms?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jag var 16 da jeg flyttet på privat bokollektiv I trondheim pga vgs. Jeg var innadvendt og hadde ikke sosiale antenner. Hadde ingen venner og familien min bodde 6 mil unna, altså minst 1 time med buss. Men på vgs klarte jeg å få tidenes 2 bestevenninner, selv om de hadde familie og venner I byen. 

Jeg kan forstå usikkerheten din TS. Jeg har selv opplevd et høyskole-år hvor majoriteten av klassen kom fra samme område (dette var I oslo), det var jævlig å prøve å bli en del av gjengen og jeg droppet ut etter et år (men studiet hadde mye av skylda for at jeg droppet ut også så det er sagt).

Som mange andre sier her så er det mange førsteårstudenter som søker nye venner. Det behøver ikke å være med noen I klassen, det kan være I regi av foreninger eller lag eller annet. Men du selv er ansvarlig for å engasjere deg, gi faen om andre har med seg bagasje. Er ikke disse folkene interessert I nye bekjentskaper er det bare å gå på nestemann. Men ikke forvent at det skal klaffe umiddelbart. Den første måneden i studiet er gjerne  slitsomt på alle områder sosialt.

Men Oslo er vel helt annerledes enn Trondheim? Føler i Trondheim så er det MYE mer folk som flytter uten nettverk osv. I Oslo har de fleste noen kjenninger.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men Oslo er vel helt annerledes enn Trondheim? Føler i Trondheim så er det MYE mer folk som flytter uten nettverk osv. I Oslo har de fleste noen kjenninger.

Ja trondheim er mye mer mangfoldig av forskjellige studenter uten nettverk enn I oslo av det jeg har erfart. Fikk lett kontakt med studenter I trondheim selv om jeg ikke studerte der. Skulle ønske jeg kunne studere det jeg vil gå I trondheim.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så det var i fadderuken du ble virkelig kjent med folk?

Kan jeg spørre hvor mange du bodde med i kollektivet? Var det 6-roms?

Nei... seriøst. Er det deg? God natt.

Anonymkode: 1c0ea...351

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...