Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 🌼 

Jeg fikk konstantert MA på mandag, og aborterte (medisinsk) samme kveld. Har etter det vært kjempeheldig og blødde bare "normalt" i ca 2 døgn til. Etter det har det sagt så og si stopp, har ingen smerter/feber/vondter eller trenger smertestillende. Har snakket med gyn. og fikk beskjed om at dette var like vanlig som å blø mye i et par uker, jeg kvittet meg nok bare raskt med det når kroppen først fikk hjelp. 

Er veldig gira på å starte på igjen, og lurer på hvor lenge dere ventet før dere hadde sex igjen? Og hvor lenge etter MA/SA ble du gravid? 

Takker på forhånd :)

Anonymkode: fed5a...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Leit å høre at du mistet 😢 føler med deg!

Jeg hadde en MA i desember 17 i uke 9 med utrskraping. Syklusen min ble normal etter 6 uker ca. Ble gravid igjen i pp4 i mai, men det endte dessverre i SA i uke 5. Etter det rakk jeg aldri å få mesen igjen og er nå i uke 7 😁 håper det går bra denne gang.

Masse lykke til! Vet det gjør vondt. For meg var den beste medisinen å nyte livet samtidig som vi prøvde på ny 😊

Anonymkode: 96ee7...f1d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Leit å høre at du mistet 😢 føler med deg!

Jeg hadde en MA i desember 17 i uke 9 med utrskraping. Syklusen min ble normal etter 6 uker ca. Ble gravid igjen i pp4 i mai, men det endte dessverre i SA i uke 5. Etter det rakk jeg aldri å få mesen igjen og er nå i uke 7 😁 håper det går bra denne gang.

Masse lykke til! Vet det gjør vondt. For meg var den beste medisinen å nyte livet samtidig som vi prøvde på ny 😊

Anonymkode: 96ee7...f1d

Takk for det, trist å høre at du har mistet to ganger 😔 Det går veldig fint med meg, så vi ser absolutt fremover og gleder oss til nytt forsøk. Godt å høre du er gravid nå og det går helt sikkert fint! Blir du fulgt opp noe mer pga det som har skjedd før, tidlig UL eller slikt? 

Sender gode tanker til deg og mageboer 😍

Skrevet

Hei,

Ville bare komme med et innspill: be om å få en gu nå i etterkant. Jeg blødde også lite etter medikamentell tømming, og viste seg tilfeldigvis da jeg skulle til gyn for å ta celleprøve, at det var en del rester igjen, og jeg måtte ta utskrapning etter ca 4 uker. 

Så til det du spurte om: jeg ble gravid på pp3 etter utskrapningen. Er nå i uke 17 og alt ser fint ut 🙂

Anonymkode: c6398...d30

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Ville bare komme med et innspill: be om å få en gu nå i etterkant. Jeg blødde også lite etter medikamentell tømming, og viste seg tilfeldigvis da jeg skulle til gyn for å ta celleprøve, at det var en del rester igjen, og jeg måtte ta utskrapning etter ca 4 uker. 

Så til det du spurte om: jeg ble gravid på pp3 etter utskrapningen. Er nå i uke 17 og alt ser fint ut 🙂

Hei :) Jeg fikk satt opp time til det når jeg var på UL og fikk det konstantert. Har time om 1.5 uke men skal be om å få komme inn før om jeg ikke blør noe mer. Har tenkt tanken på at det kan være rester, men håper kroppen da gir meg noen tegn i form av smerter eller feber. Kjente veeldig godt selve utstøtingen, og håper alt var med da 🙏 Skal på ferie om 2.5 uker, hadde vært fint å unngå store bind og styr akkurat da kan man si æ. 

Gratulerer med graviditet og masse lykke til. Det kommer til å gå kjempefint 🤗🌼👶🏼 Fikk du noe ekstra oppfølging siden du har mistet tidligere? 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Jeg fikk satt opp time til det når jeg var på UL og fikk det konstantert. Har time om 1.5 uke men skal be om å få komme inn før om jeg ikke blør noe mer. Har tenkt tanken på at det kan være rester, men håper kroppen da gir meg noen tegn i form av smerter eller feber. Kjente veeldig godt selve utstøtingen, og håper alt var med da 🙏 Skal på ferie om 2.5 uker, hadde vært fint å unngå store bind og styr akkurat da kan man si æ. 

Gratulerer med graviditet og masse lykke til. Det kommer til å gå kjempefint 🤗🌼👶🏼 Fikk du noe ekstra oppfølging siden du har mistet tidligere? 

Så bra! På sykehuset her var det ingen rutine med sjekk i etterkant. Håper du er heldig og at alt er ute da :)

Har hatt litt ekstra oppfølging denne gangen. Hadde tidlig samtale med jordmor, som er et valgfritt tilbud i kommunen jeg bor i,  og har hatt et par tidlig ultralyder på egen regning. En gyn jeg snakka med sa at de vanligvis ikke gjør noen ekstra tiltak tidlig før man har mistet 3 ganger. 

Skrevet

Hei! Vet hvordan du har det ❤ hadde MA i juni.. Fikk mensen 4 uker etterpå og ble gravid igjen i perioden etter det , og nå er jeg 5+4. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen. Så det gikk veldig kjapt for oss. Håper det går kjapt for dere og. 

Mange klemmer ❤

• Liker 2
Skrevet

Hadde sa i uke 8-9 og blødde masse 3-4 dager før det gav seg. Hadde sex igjen etter en uke og ble gravid igjen umiddelbart uten å få mens igjen. Fem uker til termin nå 🤞🏻

Lykke til!

Anonymkode: e882a...14f

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sa i uke 8-9 og blødde masse 3-4 dager før det gav seg. Hadde sex igjen etter en uke og ble gravid igjen umiddelbart uten å få mens igjen. Fem uker til termin nå 🤞🏻

Lykke til!

Anonymkode: e882a...14f

Oj så hærlig! Gratulerer 🤗 Godt med noen skikkelige solskinnshistorier. Jeg slutta å blø litt for kjapt, så gyn sa jeg ikke måtte bli sluffet om det starta igjen. Det gjorde det i går, 10 dager etter pillene ble tatt. Så nå skal nok siste rest ut også er det kontroll-UL til uka. Blør mindre igjen i dag, så tror det er stort sett forbi nå. Vi skal prøve igjen så raskt som mulig selv, håper på tidenes julegave og bolle i ovnen ❣

Skrevet

Hadde EL 2 uker etter medisinsk abort (etter MA) fikk påvist dette på UL da jeg sjekket at alt av rester osv var ute. Disse dagene prøvde vi med samleie, men fikk mensen 2 uker etter det igjen. Altså mensen 4 uker etter medisinsk abort. 

Neste mensen kom aldri for jeg var blitt gravid på PP2 etter MA. Utrolig raskt gikk det og veldig takknemlig! 😊 Satser på at det går rette veien nå. Lykke til!

Anonymkode: 1eafc...b7a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde EL 2 uker etter medisinsk abort (etter MA) fikk påvist dette på UL da jeg sjekket at alt av rester osv var ute. Disse dagene prøvde vi med samleie, men fikk mensen 2 uker etter det igjen. Altså mensen 4 uker etter medisinsk abort. 

Neste mensen kom aldri for jeg var blitt gravid på PP2 etter MA. Utrolig raskt gikk det og veldig takknemlig! 😊 Satser på at det går rette veien nå. Lykke til!

Hvor lenge hadde du prøvd før aborten? Jeg ble gravid i pp8, men mistet tidlig. Er så redd det vil ta like lang tid å bli gravid igjen :( Har ei jente fra før som satt som et skudd i pp6.

Anonymkode: 53e28...eae

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge hadde du prøvd før aborten? Jeg ble gravid i pp8, men mistet tidlig. Er så redd det vil ta like lang tid å bli gravid igjen :( Har ei jente fra før som satt som et skudd i pp6.

Anonymkode: 53e28...eae

Vi ble også gravide i PP2 da jeg hadde MA'en så det gikk veldig fort! Har et barn på 2 år fra før av og da brukte vi ca 1 år før jeg ble gravid.. Så her har det vært veldig forskjellig!

Mange sier man kan bli fortere gravid etter MA/SA da det "sitter igjen" en del hormoner, mens andre sier man må belage seg på at det kan ta mer tid. Ikke lett dette altså, er vel ganske individuelt. Håper den sitter hos dere snart. Masse lykke til 💖 Klem

Skrevet

Vi er inne i pp 2 etter SA i juni, spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Er også forberett på å miste igjen, så kommer nok ikke til å slappe av før det har gått 3 mnd😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...