AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Hei! Jeg går til høsten på bachelor i sosialt arbeid, men har funnet ut akkurat litt for sent at jeg vil bli grunnskolelærer 1-7. Jeg har ingen planer om å droppe ut av studiet nå som jeg nettopp har startet, men vil søke på grunnskolelærer til neste høst. Problemet er at det kreves minimum 35 i skolepoeng fra vgs, og ettersom jeg hadde mine problemer på vgs gikk jeg ikke akkurat ut med det høyeste karaktersnittet. Jeg lå rett under 35, altså ikke nok. Jeg har 4 i både norsk og matte, så dekker da disse kravene. Ettersom jeg har brukt 2 år på å ta opp fag og gått årsstudium har jeg da samlet meg opp til hele 47 i karaktersnitt, og lurer på om det er mulighet for meg i det hele tatt å komme inn på dette studiet? Er som sagt bekymret med dette for de 35 skolepoengene, da jeg bare har 47 i konkurransepoeng, men under 35 i skolepoeng.. Noen som vet? Setter pris på alle svar:) Anonymkode: d27fa...b4f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Spør inntakskontoret i sier fylke... Anonymkode: f7f6d...e7b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Ditt fylke, skulle det stå. Anonymkode: f7f6d...e7b
Gneis Skrevet 12. august 2018 #4 Skrevet 12. august 2018 Ikke inntakskontoret, det er til videregående de skole. Du må sjekke med samordna opptak.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html skolepoeng er karakterpoeng + realfagspoeng + språkpoeng + kjønnspoeng + poeng for opptaksprøver. dvs. at hvis du har tatt opp fag og forbedret karakterer er dette karakterpoeng. hvis du regner sammen alle karakterene dine/antall karakterer og ganger med 10 vil du finne skolepoengene dine (+ evt. realfags/språkpoeng) konkurransepoeng er skolepoeng + tilleggspoeng og alderspoeng. hvis du hadde rett under 35 i skolepoeng på vgs men har tatt opp fag i etterkant og forbedret karakterene er det stor sjanse for at du nå har over 35 skolepoeng. https://utdanning.no/karakterkalkulator/#/ Anonymkode: c0b98...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå