Gå til innhold

kan han ha 2 forlovere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

kan min kjaere ha 2 forlovere?

det er litt usikkert om han som er valgt til forlover kan kome i brullupet (av okonomiske aarsaker... mistet jobben og flybilett til norge er ikke alltid like billig..)

Kan han ha 2 forlovere?

han har en venn, som definitivt kommer, som var nummer 2 paa listen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan fint ha to forlovere, ja. :wink: Men det holder at en av dem fyller ut papirene.

Gjest Betty Boop
Skrevet
kan min kjaere ha 2 forlovere?

det er litt usikkert om han som er valgt til forlover kan kome i brullupet (av okonomiske aarsaker... mistet jobben og flybilett til norge er ikke alltid like billig..)

Kan han ha 2 forlovere?

han har en venn, som definitivt kommer, som var nummer 2 paa listen...

Men kan man ha en forlover som ikke kommer i kirken da?

Skrevet

kanskje dumt spm, men hvorfor trenger bare en av dem fylle inn papirer?

Gjest Betty Boop
Skrevet
kanskje dumt spm' date=' men hvorfor trenger bare en av dem fylle inn papirer?[/quote']

Det skal være et vitne for bruden og et for brudgommen.

Skrevet

dvs den som definitivt kommer til vilesen boer vaere den som fyller inn papirerene?

Skrevet

Jeg hadde tenkt å ta to forlovere fordi jeg hadde lyst. Dette var ikke noe problem, men når det gjelder å fylle ut papirene kunne bare en skrive under. Det var rett og slett fordi det ikke var plass for mer enn en.... det var forklaringen jeg fikk.

Skrevet

Den som skriver under på papirene trenger ikke være den samme som i kirka. I kirka skal det bare være et vitne som ser at de "gir hverandre hånden på det" - i papirene skal man skrive under på at man kjenner vedkommende.

Dette er typisk for sjømannskirkebryllup: Brudeparet har med seg papirene som er underskrevet av venner hjemme, mens de finner en eller annen på stedet som er vitne.

Skrevet
dvs den som definitivt kommer til vilesen boer vaere den som fyller inn papirerene?

Ikke nødvendigvis. Min kjære steppet inn som vitne da et vennepar av oss giftet seg. Brudgommens forlover var utenlands. Så da var det forloveren som hadde fylt ut papirene. Min mann var bare vitne under vielsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...