Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Drammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Positivt og negativt?

Har Drammen alt?

Trygt?

Gode skoler?

Masse butikker?

Turområder?

Solrikt?

Hvor i Drammen bosetter seg man best med barn?

Ikke altfor dyrt :)

Anonymkode: e4fa9...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drammen er trygt. Butikker er litt ymse. Er gjerne standardutvalget som man ser på de fleste kjøpesenter. Har derimot blitt mye nye spisesteder. I sentrum har man også fått ny lekepark, det er en liten sandstrand ved elva, tøffetoget og på vinteren er det skøytebane på torget.

Solsiden er på bragernessida av elva. Konnerud er et populært område for familier. Mye snø på vinteren, nærhet til marka, en del nybygg. Litt kjedelig bakke til og fra byen. Fjell har et dårlig rykte fra langt tilbake i tid. Var der man før bosatte innvandrerfamilier og det ble litt kulturkræsj. Det er fortsatt ganske multikulturelt, men det er jo de som synes sånt er et pluss. Har ikke hørt noe negativt derifra på årevis. Åssiden ligger på solsiden, har turområder, skibakke og klatrepark. Gulskogen er et kjedelig område, blir mye hengig på kjøpesenteret. Men Gulskogen gård er fin, togstasjon i nærheten og litt nærmere sentrum. Bor barnefamilier på Brakerøya nå som det har blitt et rolig nabolag. Passer for de som vil ha gåavstand til sentrum.

Om man synes det er litt dyrt er jo relativt. Det går ann å flytte litt utafor. Lier er dyrere. Øvre og nedre Eiker er billigere. En ting å tenke på er at Drammen etterhvert vil få bomring. 

Anonymkode: 23602...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilflytter med barn til Drammen, og vi flyttet til Konnerud, da vi hadde hørt det var barnevennlig der. Og jeg og barna trives godt her. Synes det er bra tilbud med aktiviteter her, har barn som driver på med både idrett og litt mer kunstneriske hobbyer. Jeg er fra Oslo, og trodde vel vi ville reise mye til Oslo, men reiser ikke ofte dit. Da det er nok å finne på her i byen. Det er masse turmuligheter her, og ski muligheter, både langrenn og slalåm. 

Det som er kjedelig med Konnerud er lang bakke opp hit, og mye snø på vinteren. Liker du å stå på ski, er det jo positivt. Jeg har hørt mye positivt om Gulskogen skole, ellers tror jeg de fleste steder i Drammen er bra og bo. Det er flest innvandrere på Fjell, men kjenner etnisk norske som trives godt der. Vi er veldig fornøyd med barneskolen på Konnerud, ikke like fornøyd med ungdomsskolen. Det er nok mye fordi den er så stor. Det er mange som er fornøyd da, og nå har bare ene barnet mitt gått der, men jeg følte vi ikke fikk den hjelpen vi trengte der. Mens vi fikk all hjelp vi trengte på barneskolen.

Anonymkode: 95af7...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott sted, særlig Konnerud. Endte m å flytte tilbake da vi fikk barn. Fantastiske barnehager, mye fritidsområder, lekeplasser, skimuligheter (onsdagsrenn) bade på Stordammen om sommeren og mye mer. Skolene er vi fornøyd med, også ungdomsskolen👍🏼 Kunne ikke valgt et bedre sted å bo, iallefall ikke med barn!

Anonymkode: fa075...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring:

Positivt og negativt? Positivt

Har Drammen alt? Det aller aller meste til hverdagen. Mangler severdigheter i tilfelle besøk fra utlandet.

Trygt? Det vil jeg tro.

Gode skoler? Som alle andre steder.

Masse butikker? Flere storsentere og mange småbutikker.

Turområder? Det er noen, både i sentrum og utenfor.

Solrikt? Størsteparten av byen.

Hvor i Drammen bosetter seg man best med barn? Gulskogen, Åssiden, Konnerud, Skoger, Åskollen.

Ikke altfor dyrt :) Velger du god standard og alder, så er det dyrt.

Anonymkode: e4fa9...936

Anonymkode: 3ce94...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...