Gå til innhold

Skal kjøre langt med bil om ettermiddag, kveld og kanskje natt - hvordan skal en kle seg til en sånn tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre langt med bil om ettermiddag, kveld og kanskje natt - hvordan skal en kle seg til en sånn tur? Ja, det ca 8 -10 timers kjøring. Trenger tips.

Anonymkode: 54ffc...c76

Skrevet

Når jeg kjører turer på 7-10 timer (ca. 3-4 ganger i året) så har jeg på joggebukse, t-skjorte og en innejakke (sånn collegegenser i jakke) og behagelige joggesko

Anonymkode: f5d30...452

• Liker 2
Skrevet

Du kler deg litt komfortabelt. T-skjorte eller tynn genser er lurt, og så har du selvsagt med deg jakke og klær etter værmeldingene. 

Anonymkode: fe0a2...0da

Skrevet

Treningstights er behagelig 😊

Ellers en løs/behagelig topp og en jakke/cardigan hvis det skulle bli litt kjølig. 

Et tips er å sørge for at det ikke er for varmt i bilen, selv om det er digg der og da. Man blir fort søvnig da og det er ikke lurt når man kjører!

• Liker 1
Skrevet

Mine tips: 

-Behagelig bukse uten stramming i livet
-Genser med litt høy hals slik at bilbeltet ikke gnager (hvis det er varmt, ta med et sjal som du kan legge mellom beltet og kroppen din, jeg er lav så sliter alltid med at beltet gnager meg)
-BH uten spiler (blir fort sliten rundt ribbeina om man blir sittende i mange timer rett opp og ned) 
-Behagelige sko med god plass til å vifte på tærne :) 

Anonymkode: 1c87f...a77

Skrevet

Pleier og kjøre 19 timers-tur da kler jeg på joggebukse og en t-skjorte og en behagelig genser. (ta med nakkepute også!)

Skrevet

Jeg kjører støtt og stadig 60 mil i slengen, og jeg liker best å kjøre i skjørt eller dongeribukser som ikke er trange i livet. Gjerne en litt vid overdel og sko som er litt brede forran. Etter 60 mil i bil og ett par bensinstasjontoaletter føler jeg meg så shabby att joggebukse er det siste jeg vil gå i. 

Anonymkode: 55bda...eef

• Liker 2
Skrevet

Kjører ofte "hjem", det er 200 mil hver vei og da er alltid "uniformen" på; den gode gamle Champion-buksa som er så stor at den nesten faller av meg, en tight t-skjorte eller langarmen trang genser, ankelsokker, Superstars og hårstrikk. 

Skrevet

Bruk de klærne du trives best i. Vet ikke hvor du skal kjøre, men skal du kjøre i grisgrente strøk eller over fjellet er det sikkert lurt å ta med varme klær og lue i tilfelle stopp. Vann er også smart fremfor kaffe for å unngå å bli sliten.

Anonymkode: 98768...8c6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk de klærne du trives best i. Vet ikke hvor du skal kjøre, men skal du kjøre i grisgrente strøk eller over fjellet er det sikkert lurt å ta med varme klær og lue i tilfelle stopp. Vann er også smart fremfor kaffe for å unngå å bli sliten.

Anonymkode: 98768...8c6

Kaffe er vel oppkvikkende?

Anonymkode: b21b7...f1d

Skrevet

Luftige og komfortable klær, ikke tettsittende, og for all del ikke jeans med stramming og stramt liv, helst joggebukse eller harem bukse!

Anonymkode: 58d5c...c70

Skrevet

Skjørt og t-skjorte, noen ganger kjole

Skrevet

Joggebukse/ myk overtrekksbukse, gode sokker, joggesko, collegenser og/ eller overtrekksjakke for min del i alle fall. Om det er varmt nok, shorts og t-skjorte men gjerne knelange sokker så man kan dra de opp om det blir litt kjølig.

Anonymkode: 8e1b3...a7d

Skrevet
På 11.8.2018 den 19.09, FantasDick skrev:

Kjører ofte "hjem", det er 200 mil hver vei og da er alltid "uniformen" på; den gode gamle Champion-buksa som er så stor at den nesten faller av meg, en tight t-skjorte eller langarmen trang genser, ankelsokker, Superstars og hårstrikk. 

Hvor bor du, og hvor er "hjem"?

Skrevet
33 minutter siden, X-dresser skrev:

Hvor bor du, og hvor er "hjem"?

Bor i Trøndelag og hjem er Finnmark. ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...