AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Er opptatt av sparing og tror selv jeg har kuttet bra ned. Har apper som gir gratis eller billigere kuponger i matbutikker, sjekker årlig forsikringer, boliglånet med best rente, lager mye mat fra bunnen av, billig mobilabonnement, abonnerer ikke på spotify og kjøper julegaver året rundt når jeg finner noe. Dere som er økonomiske, har dere noen andre har smarte sparetips, jeg kan jo ha oversett noen 😄 Anonymkode: d47de...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Kjøpe litt dyrere klær, som varer mye lengre. Reparer småting på klærne istedenfor å kjøpe nytt. Bli flink å bruke hele eksisterende garderobe, og kjøp kun nytt som du trenger når du skal shoppe. Anonymkode: aa059...946 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er opptatt av sparing og tror selv jeg har kuttet bra ned. Har apper som gir gratis eller billigere kuponger i matbutikker, sjekker årlig forsikringer, boliglånet med best rente, lager mye mat fra bunnen av, billig mobilabonnement, abonnerer ikke på spotify og kjøper julegaver året rundt når jeg finner noe. Dere som er økonomiske, har dere noen andre har smarte sparetips, jeg kan jo ha oversett noen 😄 Anonymkode: d47de...8bd Mange gode sparetips i denne tråden: Anonymkode: a49a1...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 Bruker Trumf Visa når vi handler mat og andre fellesting, og bruker bonusen derfra til å kjøpe julegaver. Så julegavene blir praktisk talt gratis. Anonymkode: 21710...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 - handler grønnsaker og store sekker med ris på etniske butikker. at utvalget er større enn hos kjedene er bare en bonus. Med billig og god ris har jeg fått til hundrevis av nesten gratise middager gjennom å bare kaste rester i en stekepanne og spise med ris til. - Slettet abonnement på treningssenteret og kjøpte en billig og brukt sykkel (som var oppgradert/som ny fordi jeg kjøpte den hos en som «pusser opp» sykler som hobby). Kjøpte også et par billige kettlebelts på clas ohlsson og vipps så var det både enklere og billigere å holde seg i form enn på treningssenter. - Kjøper stort sett klær online og off-season. Siste «kupp» var for eksempel et par fine vintersko som var satt ned 70%. Online er utvalget såppas stort at jeg aldri trenger å sjekke de ordninære varene. - Jeg har alltid tilgjengelig, enten skrevet ned eller i hodet, mål for å koke nøyaktige posjoner av ting som kaffe, ris også videre. På den måten slipper jeg å helle ut eller å ta vare på et alt for lite overskudd til å kunne bruke det på noe. - Har investert i en romslig fryser og fryser ned alt mulig. For eksempel datovarer som var billig på butikken, ferdige restemåltid og hjemmebakst. Fordi jeg alltid kjøper store økonomipakker av tørrvarer er hjemmebaksten min veldig billig. - ønsker meg gavekort på restaurant og kino til jul og bursdag. En win-win siden jeg ikke ønsker meg så mye ting og tang (har det meste) og får billigere opplevelser. - Når det kommer til sparing så unngår jeg å putte alle eggene i «en kurv». Sparer litt i egen bolig (ekstra nedbetaling på avdrag), litt på høyrentekonto og i to ulike fond. På den måten fordeler jeg risikoen alt ettersom hva som skjer med norsk økonomi. Er på en måte forberedt på både rentekutt, rentehopp, børsfall 😝 Anonymkode: 5364b...935 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: - handler grønnsaker og store sekker med ris på etniske butikker. at utvalget er større enn hos kjedene er bare en bonus. Med billig og god ris har jeg fått til hundrevis av nesten gratise middager gjennom å bare kaste rester i en stekepanne og spise med ris til. - Slettet abonnement på treningssenteret og kjøpte en billig og brukt sykkel (som var oppgradert/som ny fordi jeg kjøpte den hos en som «pusser opp» sykler som hobby). Kjøpte også et par billige kettlebelts på clas ohlsson og vipps så var det både enklere og billigere å holde seg i form enn på treningssenter. - Kjøper stort sett klær online og off-season. Siste «kupp» var for eksempel et par fine vintersko som var satt ned 70%. Online er utvalget såppas stort at jeg aldri trenger å sjekke de ordninære varene. - Jeg har alltid tilgjengelig, enten skrevet ned eller i hodet, mål for å koke nøyaktige posjoner av ting som kaffe, ris også videre. På den måten slipper jeg å helle ut eller å ta vare på et alt for lite overskudd til å kunne bruke det på noe. - Har investert i en romslig fryser og fryser ned alt mulig. For eksempel datovarer som var billig på butikken, ferdige restemåltid og hjemmebakst. Fordi jeg alltid kjøper store økonomipakker av tørrvarer er hjemmebaksten min veldig billig. - ønsker meg gavekort på restaurant og kino til jul og bursdag. En win-win siden jeg ikke ønsker meg så mye ting og tang (har det meste) og får billigere opplevelser. - Når det kommer til sparing så unngår jeg å putte alle eggene i «en kurv». Sparer litt i egen bolig (ekstra nedbetaling på avdrag), litt på høyrentekonto og i to ulike fond. På den måten fordeler jeg risikoen alt ettersom hva som skjer med norsk økonomi. Er på en måte forberedt på både rentekutt, rentehopp, børsfall 😝 Anonymkode: 5364b...935 ha ha, så bra! Til inspirasjon Du burde starte en blogg med sparetips ! Anonymkode: 1951e...fab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå