Gå til innhold

Følelser som dør over natta noen ganger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva som skjer med meg, eller om flere har det slik innimellom. Må bare lufte tankene litt. Blir glad for "råd".

Etter et langt og meget dårlig forhold, pluss barn, klarte jeg å komme meg ut. Måtte få noe samtalehjelp i etterkant for å få tankene og selvfølelsen på plass etter et stygt forhold og brudd.

Livet begynte å smile igjen etter 1 års tid, og jeg fant lykken på ny med en fantastisk mann. En som er snill, god, omsorgsfull og hjelpsom. Hverdagen innhentet oss fort nok med hver våre barn, men vi bor fremdeles hver for oss. Enda. Vi har kommet dit at jeg irriterer meg litt over dagligdagse uvaner som mange menn har med at de er slappe iforhold til husarbeid og matlaging. Jeg føler at mye faller på meg når vi er sammen. Men samtidig er det han som bidrar med de større tingene som jeg ikke klarer, som huset utvendig, bil, osv. Så det går opp i opp, og vi krangler ikke om slike ting. Vi har aldri kranglet faktisk.

Tingen er, at noen ganger i måneden, så får jeg en akutt følelse av at "dette her orker jeg ikke". Og jeg "rømmer" fra problemet, istedenfor å snakke om det på forhånd. Jeg sier f.eks. at jeg er for opptatt hos meg selv, istedenfor å ta turen til han. Sex'en som er fantastisk, orker jeg ikke tanken på med han, det er som å skru av en bryter. Slitsomt å starte på nytt. Slitsomt å ha alle barna rundt oss. Slitsomt med nye svigers. Slitsomt å venne seg til hans uvaner. Slitsomt å forholde seg til en annens ex som jevnlig tar kontakt pga barna. Slitsomt å fremstå som en bedre jente enn jeg antageligvis er. Osv.

Og plutselig, etter noen dager, så er ting helt bra igjen, og jeg kan absolutt ikke tenke meg en annen mann enn akkurat han. Da han godtar at jeg får disse "bygene" med usikkerhet. Han tvinger meg til å skrive om følelsene mine på sms, da jeg sliter med å åpne meg ellers (pga min fortid med sint og krenkende ex).

Og som jeg sier til han, han fortjener noen mye bedre enn meg!!! Men han ser på meg som det fineste i verden, og sier han har det så trygt og godt hos meg. At jeg er snill, god, flink, skjønn, herlig, deilig, kjærlig, god i senga, god til å lage mat, god til å holde iorden ting rundt oss, god med alle barna, osv. Men likevel, hvorfor faller ikke selvfølelsen min på plass igjen? Hvorfor så utrygg og usikker?

Anonymkode: 08857...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske normalt å ha stunder med fraværende følelser ja og stort behov for å trekke seg vekk. Ikke fordi noe er galt med følelsene, men fordi man må få tid og rom til å bare kunne få være seg selv og ikke noe mer eller annet, også.

Anonymkode: 6702b...2fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man ikke burde flytte sammen noen gang, så man har sjansen til "pauser" når man trenger det 🙊 huff, så tullete. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krevende å være i et forhold, og fortsatt skulle bearbeide fortida.

Og selv om det forrige forholdet ditt var vanskelig, "krever" kanskje den nye kjæresten din deg på en annen måte enn eksen? 

Anonymkode: 57d07...33f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er krevende å være i et forhold, og fortsatt skulle bearbeide fortida.

Og selv om det forrige forholdet ditt var vanskelig, "krever" kanskje den nye kjæresten din deg på en annen måte enn eksen? 

Anonymkode: 57d07...33f

Jeg vet ikke. Klarer ikke helt å sette ord på det. Føler kanskje at jeg, alt i alt, gir mye mer enn jeg får tilbake. At jeg ofrer mest i dette forholdet. Kanskje. Litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Klarer ikke helt å sette ord på det. Føler kanskje at jeg, alt i alt, gir mye mer enn jeg får tilbake. At jeg ofrer mest i dette forholdet. Kanskje. Litt usikker.

Dette henger jo ikke på greip med tanke på at mener han fortjener bedre enn deg? Er du sikker på at han er så fantastisk som du tror? Eller kanskje du ikke er helt klar for et nytt forhold enda?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert at det er han, men alt som kommer med, som ekser, barn og nye svigers. Jeg skjønner deg godt!

Hva med å IKKE planlegge å flytte sammen? Særbo er tingen på runde to, mener jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...