AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Planlegger prøvingen av nr. 2 i slutten av april 2019. Jeg har hormonspiral nå og lurer litt på når det er lurt å ta den ut. Jeg tenker litt før april, men ikke for mye heller. Stress og drive med kondom og har ikke lyst på barn født sent på året om jeg kan unngå det. Jeg hadde hormonspiral før også. Med nr. 1 ble jeg først gravid før jeg fikk tilbake mensen, men det endte dessverre i SA. Så ble jeg gravid igjen etter 5 mnd. med prøving etter den SAen. Jeg inntar at vi kanskje er sånn midt på treet fruktbare da? Hva ville dere gjort? Jeg er i midten av 30 årene. Anonymkode: a8a42...449
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 Hadde det vært meg, hadde jeg tatt den ut med en gang, så fikk kroppen lengst mulig tid på å stabilisere seg. Selv om det gikk fort forrige gang, har du sikkert blitt noen år eldre nå, og man vet jo aldri hvor fort det går. Jeg hadde heller levd et halvt år med kondom, om det betydde at jeg slapp unna med flere måneder prøving enn høyst nødvendig 😊 Men nå levde jeg riktignok 4 år med kondom, i påvente av å begynne på prøvinga, i frykt for at prevansjonen skulle klusse til noe den dagen min mann endelig følte seg klar, så jeg er kanskje ikke rette personen å spør 😂 Anonymkode: 8e516...7e7 1
Febmamma Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært meg, hadde jeg tatt den ut med en gang, så fikk kroppen lengst mulig tid på å stabilisere seg. Selv om det gikk fort forrige gang, har du sikkert blitt noen år eldre nå, og man vet jo aldri hvor fort det går. Jeg hadde heller levd et halvt år med kondom, om det betydde at jeg slapp unna med flere måneder prøving enn høyst nødvendig 😊 Men nå levde jeg riktignok 4 år med kondom, i påvente av å begynne på prøvinga, i frykt for at prevansjonen skulle klusse til noe den dagen min mann endelig følte seg klar, så jeg er kanskje ikke rette personen å spør 😂 Anonymkode: 8e516...7e7 Egentlig enig med deg her hormoner kan klusse til mye , og jo eldre man er , jo vanskeligere er det kanskje å stabilisere og få kroppens hormoner i normalt gjenge igjen
Gjest BethD Skrevet 10. august 2018 #5 Skrevet 10. august 2018 Ville tatt den ut så fort som overhodet mulig.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Jeg ville tatt den ut og heller hoppt av i svingen frem til prøvestart. Det tok 8 mnd før jeg ble gravid etter utak av hormonspiral. Anonymkode: ebb57...cd4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #7 Skrevet 11. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt den ut og heller hoppt av i svingen frem til prøvestart. Det tok 8 mnd før jeg ble gravid etter utak av hormonspiral. Anonymkode: ebb57...cd4 Jeg ønsker ikke barn født sent på året om jeg kan unngå det (derfor jeg begynner prøvingen i slutten av april) hoppe av i svingen er ikke et alternativ da det er viktig for meg å ikke bli gravid før det. TS Anonymkode: a8a42...449
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 15 timer siden, Febmamma skrev: Ville gjerne tatt den ut i januar jeg ja jeg tenkte også litt på januar. Da kan jeg ta ut spiralen og begynne med folat samtidig... TS Anonymkode: a8a42...449
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært meg, hadde jeg tatt den ut med en gang, så fikk kroppen lengst mulig tid på å stabilisere seg. Selv om det gikk fort forrige gang, har du sikkert blitt noen år eldre nå, og man vet jo aldri hvor fort det går. Jeg hadde heller levd et halvt år med kondom, om det betydde at jeg slapp unna med flere måneder prøving enn høyst nødvendig 😊 Men nå levde jeg riktignok 4 år med kondom, i påvente av å begynne på prøvinga, i frykt for at prevansjonen skulle klusse til noe den dagen min mann endelig følte seg klar, så jeg er kanskje ikke rette personen å spør 😂 Anonymkode: 8e516...7e7 14 timer siden, Febmamma skrev: Egentlig enig med deg her hormoner kan klusse til mye , og jo eldre man er , jo vanskeligere er det kanskje å stabilisere og få kroppens hormoner i normalt gjenge igjen Har dere noe belegg for å si det? Jeg ser det blir nevnt igjen og igjen her inne at hormoner sitter i kroppen i mange mnd. etter prevensjonsslutt. Fastlegen min var ikke enig og mente at hormonene går ut av kroppen med en gang og at man ikke burde slutte på prevensjon før den dagen man ville ha barn. Jeg blir litt forvirret egentlig... TS Anonymkode: a8a42...449
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere noe belegg for å si det? Jeg ser det blir nevnt igjen og igjen her inne at hormoner sitter i kroppen i mange mnd. etter prevensjonsslutt. Fastlegen min var ikke enig og mente at hormonene går ut av kroppen med en gang og at man ikke burde slutte på prevensjon før den dagen man ville ha barn. Jeg blir litt forvirret egentlig... TS Anonymkode: a8a42...449 Jeg har blitt gravid fort og i lange perioder brukt hoppavisvingen metoden, men dersom du ikke ønsker ta den ut før dere skal prøve, så må du jo bare vente. Du sier du ønsker ikke ha termin sendt på året, det er ingen garanti for at du blir gravid når du vil. Vi startet prøvingen i april, men ble ikke gravid før i des☺️ Anonymkode: ebb57...cd4
Febmamma Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere noe belegg for å si det? Jeg ser det blir nevnt igjen og igjen her inne at hormoner sitter i kroppen i mange mnd. etter prevensjonsslutt. Fastlegen min var ikke enig og mente at hormonene går ut av kroppen med en gang og at man ikke burde slutte på prevensjon før den dagen man ville ha barn. Jeg blir litt forvirret egentlig... TS Anonymkode: a8a42...449 Hormonene går ut med en gang , men det kan ta tid før man får i gang syklusen sin igjen etter å ha gått på hormonell prevensjon . Men det er veldig individuelt ! Jeg feks , jeg fikk eggløsning 2 uker etter jeg sluttet (så det på innvendig ul i forbindelse med en cyste). Andre kan gå opp til et halvt år, i følge min gynekolog . Googler du så finner du nok noe faglig belegg for det
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt gravid fort og i lange perioder brukt hoppavisvingen metoden, men dersom du ikke ønsker ta den ut før dere skal prøve, så må du jo bare vente. Du sier du ønsker ikke ha termin sendt på året, det er ingen garanti for at du blir gravid når du vil. Vi startet prøvingen i april, men ble ikke gravid før i des☺️ Anonymkode: ebb57...cd4 Jeg ønsker ikke barn sent på året ‘om jeg kan unngå det’ . Planen er å begynne i slutten av april og så prøve utover da. Hvis jeg ikke er blitt gravid innen november/desember får vi ta en vurdering da. Kan godt være jeg da er såpass desperat at vi bare fortsetter. Vi får se. ts Anonymkode: a8a42...449
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere noe belegg for å si det? Jeg ser det blir nevnt igjen og igjen her inne at hormoner sitter i kroppen i mange mnd. etter prevensjonsslutt. Fastlegen min var ikke enig og mente at hormonene går ut av kroppen med en gang og at man ikke burde slutte på prevensjon før den dagen man ville ha barn. Jeg blir litt forvirret egentlig... TS Anonymkode: a8a42...449 Da hadde jeg byttet lege 😳 Gikk over et halvt år før mensen og syklus gikk seg til og stabiliserte seg etter prevensjonsslutt. Gikk så fem måneder til før vi ble gravide. Altså totalt rundt ni- ti måneder. Den gang var vi 29 og 32 år. Anonymkode: 4eb3f...f93 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #14 Skrevet 12. august 2018 På 11.8.2018 den 10.25, Febmamma skrev: Hormonene går ut med en gang , men det kan ta tid før man får i gang syklusen sin igjen etter å ha gått på hormonell prevensjon . Men det er veldig individuelt ! Jeg feks , jeg fikk eggløsning 2 uker etter jeg sluttet (så det på innvendig ul i forbindelse med en cyste). Andre kan gå opp til et halvt år, i følge min gynekolog . Googler du så finner du nok noe faglig belegg for det Jeg har gjort det, men finner ingen seriøse kilder på at det er normalt at det tar lang tid fra prevensjonsslutt til at kroppen sin vanlige syklus starter. ts Anonymkode: a8a42...449 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2018 #15 Skrevet 13. august 2018 Det tok ca 3 mnd før meg å få tilbake normal syklus:) så ville gått ut i desember/januar om jeg skulle gjort det igjen. Ellers ville jeg bare si at mye kan endre seg med fruktbarheten. Vi fikk 2 tette der begge satt på første forsøk. Når vi ønsket å prøve på nummer 3, 3 år etterpå gikk det ikke. Mannens sædkvalitet hadde blitt veldig dårlig på disse årene selv om han ikke er 30 år enda.. Anonymkode: c4ce8...21d
Twilight_Sparkle Skrevet 13. august 2018 #16 Skrevet 13. august 2018 Jeg fikk tilbake regelmessig syklus med en gang etter å ha gått på p-piller mer eller mindre kontinuerlig i 11 år, så det er ikke sånn at det alltid tar lang tid. Men det kan jo ta litt tid, og det er kjekt å ha oversikt når dere begynner å prøve. Høres ut som å ta ut spiralen tidlig neste år er et rimelig kompromiss. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå