Gå til innhold

Har de fleste hunder det fælt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har passet en hund noen dager. Dagene består av å ta den med på tur 1 time om dagen, og ellers er de ine i huset eller ute i bånd. Den virker utilpass. Noe som ikke er rart. Det må da være veldig understimulerende og kjedelig å leve sånn? Sove noen timer, være alene hjemme mens eiere er på jobb for så at eierne bruker kanskje maks 1 time etter jobb på å lufte eller leke med den

Er det livet hunder flest har? Hunden jeg passer har lagt seg ned utenfor huset og den ser ulykkelig ut, som om den forsøker akseptere at livet er så kjedelig.

Anonymkode: e92dc...191

Videoannonse
Annonse
Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags hund man har. Veskehunder trenger mindre trim enn brukshunder. 

Hva slags hund var det du passet?

Skrevet

Mulig den savner flokken sin?

Anonymkode: ab238...942

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Vanlig fyr said:

Det kommer helt an på hva slags hund man har. Veskehunder trenger mindre trim enn brukshunder. 

Hva slags hund var det du passet?

En veskehund.... Jeg mener du tar feil der. Veskehunder trenger stimuli og at noe skjer. 1 times tur om dagen er ikke nok. jeg mener at selv om mennesker ikke er i stand til å oppfatte at hunden resignerer seg til den type livsstil, så er det bra

Jeg mener tvertimot at hunder blir undervurdert og at mange mennesker har dem på tross av at de ikke gir dem et stimulerende og bra liv. Hunder går ikke rundt og klynker og "griner" om de kjeder seg, de blir tvert imot elleville når eierne kommer for da skjer det endelig noe, de får endelig oppmerksomhet. 

• Liker 3
Skrevet

1 time tur/lek/aktivisering var fryktelig lite da. Men enig i det, det er klart ikke optimalt for en hun å være hjemme alene 8 timer hver dag. Hunder er flokkdyr, og vil være med flokken sin. Er den timen tur alltid i bånd også, så er det ikke et bra liv for en hund nei. 

Anonymkode: ea959...b04

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

En veskehund.... Jeg mener du tar feil der. Veskehunder trenger stimuli og at noe skjer. 1 times tur om dagen er ikke nok. jeg mener at selv om mennesker ikke er i stand til å oppfatte at hunden resignerer seg til den type livsstil, så er det bra

Jeg mener tvertimot at hunder blir undervurdert og at mange mennesker har dem på tross av at de ikke gir dem et stimulerende og bra liv. Hunder går ikke rundt og klynker og "griner" om de kjeder seg, de blir tvert imot elleville når eierne kommer for da skjer det endelig noe, de får endelig oppmerksomhet. 

Alle hunder trenger stimuli, men veskehunder har blitt avlet for å være veskehund. Hater å virke arrogant men hvis du ikke vet forskjell på en fuglehund og en chihuahua så vet du fint lite om hunder.  

Anonymkode: f9cb5...928

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Alle hunder trenger stimuli, men veskehunder har blitt avlet for å være veskehund. Hater å virke arrogant men hvis du ikke vet forskjell på en fuglehund og en chihuahua så vet du fint lite om hunder.  

Anonymkode: f9cb5...928

Jeg skrev aldri at de to var like, jeg skrev at veskehunder trenger mer stimuli enn 1 time tur om dagen. Du har kanskje en veskehund som du ignorerer mesteparten av dagen siden du skriver en så tåpelig kommentar som ikke har lest hva jeg skriver?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...