AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Hvordan er menn derfra? Har en som er interessert i meg, hyggelig kar, men skulle gjerne ha hørt andres erfaringer. Anonymkode: 095b3...356
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Data en ei stund...etter vi hadde sex fikk jeg vite han hadde kjæreste. "Men det hadde jo ikke noe å si" ... det hadde det for meg,så kutta kontakt,selv om han var digg i senga og den nydelige aksenten... Anonymkode: b204d...437
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 Var gift med en i over 20 år. De er generelt sett akkurat som nordmenn. Anonymkode: 205f3...d84
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 Ja, han kom fra en veldig øde plass og var litt sånn villmann. Voldsomt temperament var det på ham også. Anonymkode: 10545...c36
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #5 Skrevet 10. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, han kom fra en veldig øde plass og var litt sånn villmann. Voldsomt temperament var det på ham også. Anonymkode: 10545...c36 Temperament = God elsker ( eller ??? ). Synest de er tøffe og barske, med gode verdier. Litt sånn som folk fra Nord-Vestlandet, de første Islendingene kom jo defra. ( Ingolf Arnarson & co ) Anonymkode: a24fe...907 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Bodde på Island en periode og erfarte at islendinger er veldig glad i islendinger...eller så likte de bare ikke meg 🤔 Var sammen med to og datet to andre og alle - alle - var utro/holdt på med andre også. Anonymkode: 9e839...499 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #7 Skrevet 10. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Temperament = God elsker ( eller ??? ). Synest de er tøffe og barske, med gode verdier. Litt sånn som folk fra Nord-Vestlandet, de første Islendingene kom jo defra. ( Ingolf Arnarson & co ) Anonymkode: a24fe...907 Ikke noe spesielt god elsker, nei. Og bråsint for ingenting. Jeg slo opp. Anonymkode: 10545...c36 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #8 Skrevet 10. august 2018 De er veldig like nordmenn i lynne synes jeg. Tviler på at det blir noe særlig kulturkrasj å date en islending. Anonymkode: 545bb...13b 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 Flere islendere i den lille byen jeg bor i. De er veldig like nordmenn ja, også i utseende. Islandske jenter er helt ekstremt vakre. Men mange av de tilflyttede ser ut til å komme fra "livets harde skole", folk som er litt vanskeligere stilt. Jeg er alltid skeptisk på å flørte med noen som er tilflyttet fra et annet land, fordi jeg tenker at folk som ikke får livet til å gå rundt i sin egen by med sin egen indre sirkel ikke er oppegående. Selvfølgelig finnes det unntak, men min regel er at det er ugler i mosen. Forøvrig er det mye alkoholikere, unge mødre, sinte menn og svart arbeid hos islendingene som bor her... Anonymkode: 435fc...c46
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere islendere i den lille byen jeg bor i. De er veldig like nordmenn ja, også i utseende. Islandske jenter er helt ekstremt vakre. Men mange av de tilflyttede ser ut til å komme fra "livets harde skole", folk som er litt vanskeligere stilt. Jeg er alltid skeptisk på å flørte med noen som er tilflyttet fra et annet land, fordi jeg tenker at folk som ikke får livet til å gå rundt i sin egen by med sin egen indre sirkel ikke er oppegående. Selvfølgelig finnes det unntak, men min regel er at det er ugler i mosen. Forøvrig er det mye alkoholikere, unge mødre, sinte menn og svart arbeid hos islendingene som bor her... Anonymkode: 435fc...c46 Dette synes jeg var temmelig dømmende. Hva med folk som studerer i et annet land? Eller de som er veldig glad i landet, og kunne tenke seg å oppleve hvordan det er å bo der? Jeez. Anonymkode: bee6f...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Flere islendere i den lille byen jeg bor i. De er veldig like nordmenn ja, også i utseende. Islandske jenter er helt ekstremt vakre. Men mange av de tilflyttede ser ut til å komme fra "livets harde skole", folk som er litt vanskeligere stilt. Jeg er alltid skeptisk på å flørte med noen som er tilflyttet fra et annet land, fordi jeg tenker at folk som ikke får livet til å gå rundt i sin egen by med sin egen indre sirkel ikke er oppegående. Selvfølgelig finnes det unntak, men min regel er at det er ugler i mosen. Forøvrig er det mye alkoholikere, unge mødre, sinte menn og svart arbeid hos islendingene som bor her... Anonymkode: 435fc...c46 Veldig interessant. Det gjelder kanskje bare en liten del, men når du sier det er det flere jeg kjenner eller har kjent som har enten flyttet hit til Norge eller herfra til utlandet, som er...rare. Anonymkode: adc91...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette synes jeg var temmelig dømmende. Hva med folk som studerer i et annet land? Eller de som er veldig glad i landet, og kunne tenke seg å oppleve hvordan det er å bo der? Jeez. Anonymkode: bee6f...a2c Ja det er dømmende, men man dømmer for å beskytte seg selv. Jeg skrev at det finnes selvfølgelig unntak, da er det de som utdanner seg jeg tenker mest på. Anonymkode: 435fc...c46
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 Jeg er fra Island... Er ikke noen spesiell forskjell i menn der og her... Finner samme typene i begge land... Litt mindre utvalg på Island da det er få innbyggere... Islendinger er stolte av landet sitt og mange kan være fremnedfiendtlige, det er vel kanskje det mest negative trekket jeg kan komme på... Anonymkode: efa1e...2fe
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #14 Skrevet 11. august 2018 En venninna mi datet var veldig sjalu av seg. En fra ungdomskolen var veldig sinna hele tiden og slo ut ei rute for å ikke slå ei jente. Så datet jeg en før. Veldig usikker på seg selv så han løy en del for at ting skulle virke bedre enn de var. Hadde driti i gamle problemer jeg så lenge han hadde jobbet seg gjennom de skikkelig og taklet følelsene sine. Egentlig akkurat som nordmenn kan være. Anonymkode: b650c...6c0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #15 Skrevet 11. august 2018 Hadde en islandsk kjæreste i i tre år, frajeg var ca 16-19...han var fire år eldre. Var veldig mye på Island. Det jeg har inntrykk av fra den tiden er som også noen andre nevnte i tråde, at islendiger er stolt av å være islendinger, men også veldig bevisst på den felles historiske og genetiske koblingen mellom nordmenn og islendinger, om man kan si det på den måten. Så følte aldri at jeg ble sett på som en "utlending" i den forstand. Var en del med og hang med hans venner så ble litt kjent med de og, til og med noen her og der som pratet norsk, eller dansk eller svensk, skjedde ikke rent sjeldent at det dukket opp noen som jeg kunne snakke norsk til. Av mennene (men det her er jo veldig lenge siden for min del så ja..veldig unge menn) så synes jeg de er ganske like nordmenn sånn generelt.Jeg følte at de kanksje var litt mer "standhaftige" når det gjaldt damer, samtidig som jeg fikk inntrykk av at mange hadde litt "commitment issues". De vil gjerne ha seriøse forhold, men vet kanksje ikke helt i praksis alt det innebærer så man må gjennom en prosess med et par irritasjoner før fyren får et aha-øyeblikk. Generelt om islendinger (rundt 20 års alderen vel å merke) fikk jeg inntrykk av at det var mye idealer, mye store ord, uten å helt forstå det...men det gjelder jo mange uansett nasjonalitet når man er unge. En ting som skilte seg et hakk mer ut i forhold til nordmenn, var at både damer og menn (mest damer men overraskende mange menn) var rugesyke som faen, og kunne gå langt for å realisere drømmen om å få unge. Å ha på plass utdanning, bolig etc etc var ikke det viktigste. Ihvertfall var det mange av de i omgangskretsen til exen...ble mast på en god del av exen. Fikk generelt inntrykk av at islendinger er veldig veldig opptatt av unger, om de ikke selv har unger så har de alltids en niese etc som gis mye oppmerksomhet. Så familien i den forstand er veldig viktig. Sånn sosialt opplevde jeg at menn va veldig hyggelige, og lett å omgås med. De likte å snakke med meg og var opptatt av å inkludere meg f.eks. om jeg var med på en fest, eller annen sosial sammenkomst. Bestevennene til exen var til og med veldig beskyttende overnfor meg, så jeg tror at hvis man får innpass og blir viktig for dem på en eller annen måte så kan de være veldig lojale, og ta et slag for deg om de må. Men å faktisk kunne komme nærme en islending er noe verre. Merket fks å chatte på typ messenger, så var det veldig vanlig at noen kanksje ikke svarte på et sps eller bae plutselig "forsvant". F.eks å prøve å få til en avtale kunne være litt vel fram og tilbake til tider. Men sånn var det bare. Tror islendinger kanskje er litt mer impulsive, at drive å avtale så mye på forhånd spiller ikke så mye rolle. Annet så er en erfaring som kanksje skilte seg mye ut hos meg er at det var sykt vanskelig for meg å få venner av samme kjønn. Å prate med andre menn funket fint, men å få innpass i en jentegjeng er nesten umulig og følte at de hele tiden skulle teste meg. Husker jeg var med ei veninne og gjengen hennes og det var nesten umulig å sosialisere med dem og følte meg mer som et alien som prøvde for hardt. En anen fest jeg var på så var det en jente som pratet med meg og resten så egentlig ut til å nesten unngå meg eller svare kort av ren høflighet... så ja det er min erfaring, men ingen fasit på islendinger ;) Anonymkode: 2f7b7...143
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #16 Skrevet 11. august 2018 Jeg har bodd der et par år. Ser på det som mitt 2. Hjem. Flotte folk, med hode verdier. Og Islandske menn er barske! 😛 Anonymkode: f9a1f...810
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #17 Skrevet 11. august 2018 På 10.8.2018 den 19.35, AnonymBruker skrev: Flere islendere i den lille byen jeg bor i. De er veldig like nordmenn ja, også i utseende. Islandske jenter er helt ekstremt vakre. Men mange av de tilflyttede ser ut til å komme fra "livets harde skole", folk som er litt vanskeligere stilt. Jeg er alltid skeptisk på å flørte med noen som er tilflyttet fra et annet land, fordi jeg tenker at folk som ikke får livet til å gå rundt i sin egen by med sin egen indre sirkel ikke er oppegående. Selvfølgelig finnes det unntak, men min regel er at det er ugler i mosen. Forøvrig er det mye alkoholikere, unge mødre, sinte menn og svart arbeid hos islendingene som bor her... Anonymkode: 435fc...c46 Oii... Så alle som ikke bor i "sin egen by med sin egen lille sirkel" er ikke oppegående, mens de som blir boende i samme småbyen er det? Anonymkode: 315ac...b9c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #18 Skrevet 11. august 2018 Eksen min var islending og datet flere islendinger da jeg var yngre. Han var alkoholiker og veldig aggressiv og dømmende. Han var også veldig frekk. Glad jeg ble kvitt ham. Jeg har også studert islandsk på Island, og det er mange islendinger som ikke er sånn, men jeg har dårlig erfaring med mange av mennene jeg har truffet i Norge. Det er synd, for jeg er utrolig glad i landet og språket. Anonymkode: 83e0b...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #19 Skrevet 12. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er dømmende, men man dømmer for å beskytte seg selv. Jeg skrev at det finnes selvfølgelig unntak, da er det de som utdanner seg jeg tenker mest på. Anonymkode: 435fc...c46 Beskytt deg selv til en viss grad. Deretter er det kanskje lurt å utvide horisonten! Anonymkode: bee6f...a2c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #20 Skrevet 12. august 2018 På Friday, August 10, 2018 den 14.01, AnonymBruker skrev: Var gift med en i over 20 år. De er generelt sett akkurat som nordmenn. Anonymkode: 205f3...d84 De ER jo opprinnelig nordmenn. 😀 Anonymkode: 3c3fe...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå