Ayesh Skrevet 10. august 2018 #1 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Hei Jeg har likt stokke explory/trailz i mange mange år. Og endelig har den tiden kommet for å kjøpe barnevogn. Jeg så på babybanden at stokke trailz 2017 modell er på tilbud for 8000 kroner med sittedel og liggedel og man får kanskje med regntrekk og myggtrekk også. Hvis jeg velger 2018 modell da koster det rundt 12.000 tror jeg. Det jeg lurer på er: er det stor forskjell mellom 2017 og 2018 modell? Hvilken burde jeg kjøpe? Får jeg festet bilsete også på samme terrenghjul? Tar den mye plass i bilen? Kan man kun bruke bilsete på terrenghjul om vinteren også? Eller blir det for kaldt? Da tenker jeg at kanskje det ikke er plass til sovepose i bilsete, og det må man ha når man skal ut av bilen...? Hvor mange kilo klarer sittedelen å tåle?altså hvor gammelt må barnet være til man kan bruke sittedelen? Hva syns dere om fargen grey melange?jeg ville ha svart Er det noe annet jeg burde tenke over før jeg går for stokke trailz 2017? Takk for svar 🥀 Endret 10. august 2018 av Ayesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piruette Skrevet 10. august 2018 #2 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Jeg kjøpte Stokke i fjor. Det eneste jeg har savnet som jeg har sett de har på den nye er lengre kalesje. På både bag og sportsdel. Den jeg har er litt for kort og har vært helt avhengig av ekstra solskjerming. Ellers så ville jeg gjerne også hatt det sorte understellet, men det er jo ikke av praktiske grunner, hehe. Jeg har fargen grey melange og er veldig fornøyd med den. Ville ha noe annet enn sort, og kjekt at det ikke fort ser møkkete ut som feks den litt lysere gråe gjør. Usikker på spm om kilo, det kan du evnt Google. Jeg byttet til sportsdel når hun var 5 mnd, da hun er en overnysgjerrig liten jente som HATET bagdelen. Sportsdelen har et nyfødt innlegg som fyller «rumpa» i setet, slik at hun ligger flatt men med helling. Helt genialt! Bruker enda nyfødtinnlegget, hun er 6mnd nå. Jeg er kjempefornøyd med Stokke min! Hadde vært glad om de hadde den oppgraderte modellen i fjor, for jeg ga jo likevel fullpris. Men hadde jeg fått 4K avslag på 2017 nå i dag, så hadde jeg nok gjort det altså!😁 Og legger til: den tar litt plass i bilen ja, hvertfall med bagdelen. Ikke så galt nå som vi bruker sportsdel. Men vi har superb så jeg tenkte ikke over det da vi kjøpte vognen 😃 Endret 10. august 2018 av Piruette La til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) 2 timer siden, Piruette skrev: Jeg kjøpte Stokke i fjor. Det eneste jeg har savnet som jeg har sett de har på den nye er lengre kalesje. På både bag og sportsdel. Den jeg har er litt for kort og har vært helt avhengig av ekstra solskjerming. Ellers så ville jeg gjerne også hatt det sorte understellet, men det er jo ikke av praktiske grunner, hehe. Jeg har fargen grey melange og er veldig fornøyd med den. Ville ha noe annet enn sort, og kjekt at det ikke fort ser møkkete ut som feks den litt lysere gråe gjør. Usikker på spm om kilo, det kan du evnt Google. Jeg byttet til sportsdel når hun var 5 mnd, da hun er en overnysgjerrig liten jente som HATET bagdelen. Sportsdelen har et nyfødt innlegg som fyller «rumpa» i setet, slik at hun ligger flatt men med helling. Helt genialt! Bruker enda nyfødtinnlegget, hun er 6mnd nå. Jeg er kjempefornøyd med Stokke min! Hadde vært glad om de hadde den oppgraderte modellen i fjor, for jeg ga jo likevel fullpris. Men hadde jeg fått 4K avslag på 2017 nå i dag, så hadde jeg nok gjort det altså!😁 Og legger til: den tar litt plass i bilen ja, hvertfall med bagdelen. Ikke så galt nå som vi bruker sportsdel. Men vi har superb så jeg tenkte ikke over det da vi kjøpte vognen 😃 Tusen takk for at du svarte😊 Så du mener at grey melange er bedre enn svart når det gjelder flekker og sånt? Går det ann å ta av trekke for maskinvask? Jeg er ikke sikker på hvilken farge grey melange er...er den til høyre på bilde eller den til venstre? Ts Endret 10. august 2018 av Ayesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 10. august 2018 9 minutter siden, Ayesh skrev: Tusen takk for at du svarte😊 Så du mener at grey melange er bedre enn svart når det gjelder flekker og sånt? Går det ann å ta av trekke for maskinvask? Jeg er ikke sikker på hvilken farge grey melange er...er den til høyre på bilde eller den til venstre? Ts Jeg ser nå at det finnes i deep blue farge også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #5 Del Skrevet 10. august 2018 Anbefaler Black Melange (mørkere grå, til høyre i bildet) som farge, i stedenfor svart. Alt av flekker vises på svart!! Angrer sånn på at jeg tok svart sportsdel på min Stokke Trailz (i 2016). Har Black Melange på bagdelen, veldig fin! Men! Selve vognen er super, stort sett alt av trekket på vognen kan vaskes, den er flott å se på, romslig både inni og under, gode hjul og lun. Den tar litt plass i bilen, så du bør ha stasjonsvogn. Jeg har adapter til Maxicosi-bilstol og det funker fint. Vognen står nå vasket og klar til baby nr 2 som er ventet i disse dager! 😊 Anonymkode: 84dca...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler Black Melange (mørkere grå, til høyre i bildet) som farge, i stedenfor svart. Alt av flekker vises på svart!! Angrer sånn på at jeg tok svart sportsdel på min Stokke Trailz (i 2016). Har Black Melange på bagdelen, veldig fin! Men! Selve vognen er super, stort sett alt av trekket på vognen kan vaskes, den er flott å se på, romslig både inni og under, gode hjul og lun. Den tar litt plass i bilen, så du bør ha stasjonsvogn. Jeg har adapter til Maxicosi-bilstol og det funker fint. Vognen står nå vasket og klar til baby nr 2 som er ventet i disse dager! 😊 Anonymkode: 84dca...144 Takk for at du skrev. Lykke til med nr 2 ☺ Black melange finnes ikke i den kampanjen fra babybanden som jeg ser på 😣 hva syns du om deep blue? Vil flekkene være synlig på den også? Har ikke stasjonsvogn....foreløpig har vi en vanlig bil fra wolkswagen....passat fra 2008 modell. Vet ikke hva den heter men det er ikke stasjonsvogn. Vi har tenkt å gå over til EL bil som heter KIA Soul. Jeg vet ikke om vi får plass til vognen i den😐 Ts Endret 10. august 2018 av Ayesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #7 Del Skrevet 10. august 2018 49 minutter siden, Ayesh said: Takk for at du skrev. Lykke til med nr 2 ☺ Black melange finnes ikke i den kampanjen fra babybanden som jeg ser på 😣 hva syns du om deep blue? Vil flekkene være synlig på den også? Har ikke stasjonsvogn....foreløpig har vi en vanlig bil fra wolkswagen....passat fra 2008 modell. Vet ikke hva den heter men det er ikke stasjonsvogn. Vi har tenkt å gå over til EL bil som heter KIA Soul. Jeg vet ikke om vi får plass til vognen i den😐 Ts Blå er nok bedre enn svart, eventuelt den lysegrå er jo også fin. Alt av skitt, støv, fingermerker vises på svart! 😅 Vognen er i to deler, så det er en mulighet å ha bagdelen i passasjersetet bak og understellet i bagasjerommet. Uansett så kan du jo teste om du får plass i bilen før du kjøper. Dette pleier å gå greit på de fleste butikker. Om du skal på langtur, er det også mulig å gjøre bagdelen flatere, ved å ta ned "veggene". Dette er litt styrete å få til, så dette gjorde vi kun når vi skulle langt av sted og hadde bilen fullpakket. Anonymkode: 84dca...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 10. august 2018 #8 Del Skrevet 10. august 2018 Vi har Trailz fra 2016 og snakket akkurat om hvor fornøyd vi var med den! Syns den var i overkant dyr når vi kjøpte den, men har ikke angret et sekund. Vi har ikke bil heller, så den har blitt brukt mye! Den tar ganske stor plass i bil, blant annet fordi den er så brei. Men det er veldig enkelt å ta av og på hjulene og da blir den litt smalere. Det blir et par ekstra steg hver dag, så man må nesten vurdere selv om det er verdt det. Bagdelen er veldig god størrelse på, noe som var veldig deilig for oss med vinterbaby, da vi hadde god plass til dunpose, pledd og voksende baby. Sittedelen er veldig praktisk og elsker alt han kommer såpass høyt opp. Det er enkelt å ha øyekontakt og har vært god å ha når vi har vært på kafe da vi bare har kunnet sette den inntil bordet og så er han i riktig høyde. Det er god (!!) plass under, hjulene fungerer veldig bra på alt av terreng og føre, og den er veldig lett og enkel å trille. Alt i alt har vi vært veldig fornøyd med den. Vi byttet til sittedel når småen begynte å snu seg i bagen 😬 Rundt 5 mnd gammel, husker ikke hvor tung han var. Har alltid syntes atndet ser ut som han sitter veldig behagelig i sittedelen. Ville definitivt valgt Trailz over Xplory. Har Black Melange (den mørkeste grå helt til høyre i bildet du la ut). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #9 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) 42 minutter siden, netpuppy skrev: Vi har Trailz fra 2016 og snakket akkurat om hvor fornøyd vi var med den! Syns den var i overkant dyr når vi kjøpte den, men har ikke angret et sekund. Vi har ikke bil heller, så den har blitt brukt mye! Den tar ganske stor plass i bil, blant annet fordi den er så brei. Men det er veldig enkelt å ta av og på hjulene og da blir den litt smalere. Det blir et par ekstra steg hver dag, så man må nesten vurdere selv om det er verdt det. Bagdelen er veldig god størrelse på, noe som var veldig deilig for oss med vinterbaby, da vi hadde god plass til dunpose, pledd og voksende baby. Sittedelen er veldig praktisk og elsker alt han kommer såpass høyt opp. Det er enkelt å ha øyekontakt og har vært god å ha når vi har vært på kafe da vi bare har kunnet sette den inntil bordet og så er han i riktig høyde. Det er god (!!) plass under, hjulene fungerer veldig bra på alt av terreng og føre, og den er veldig lett og enkel å trille. Alt i alt har vi vært veldig fornøyd med den. Vi byttet til sittedel når småen begynte å snu seg i bagen 😬 Rundt 5 mnd gammel, husker ikke hvor tung han var. Har alltid syntes atndet ser ut som han sitter veldig behagelig i sittedelen. Ville definitivt valgt Trailz over Xplory. Har Black Melange (den mørkeste grå helt til høyre i bildet du la ut). Tusen takk netpuppy☺ Nå tenker jeg mest på det med baggasjerommet i bilen om jeg får plass til den eller ikke. Vi går jo over alt med bil så er veldig avhengig om den er lett å slå sammen eller om det er mange steg. Ser litt videoer på youtube også..ser litt slitsomt ut å ta av liggedelen/sittedelen hver gang vognen skal i bilen. Ts Endret 10. august 2018 av Ayesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #10 Del Skrevet 10. august 2018 4 timer siden, Ayesh skrev: Tusen takk for at du svarte😊 Så du mener at grey melange er bedre enn svart når det gjelder flekker og sånt? Går det ann å ta av trekke for maskinvask? Jeg er ikke sikker på hvilken farge grey melange er...er den til høyre på bilde eller den til venstre? Ts Du bør aldri ta av trekk/stoffet på kalesje og bagdel for å vaske dette på en barnevogn. En ting er at det kan bli for trangt å få på igjen, en langt viktigere ting er at stoffet er laget for å tåle vann og snø og vind. Disse egenskapene kan skades om du vasker på annen måte enn å tørke av med våt klut. Vær flink til å bruke beskyttelsestrekk på bagen når det er vått ute, så holder du den fin lengre. Anonymkode: e3ea8...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #11 Del Skrevet 10. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør aldri ta av trekk/stoffet på kalesje og bagdel for å vaske dette på en barnevogn. En ting er at det kan bli for trangt å få på igjen, en langt viktigere ting er at stoffet er laget for å tåle vann og snø og vind. Disse egenskapene kan skades om du vasker på annen måte enn å tørke av med våt klut. Vær flink til å bruke beskyttelsestrekk på bagen når det er vått ute, så holder du den fin lengre. Anonymkode: e3ea8...3f5 Null stress å vaske vogntrekket innimellom. Det tåler det helt fint! Har ikke merket noe skade i egenskaper..? Trekket på Trailz er laget for å vaskes.. Jeg har vasket det på skånsomt program og tatt på trekket igjen mens det har vært vått. (Det er nødvendig å vaske trekket på sportsdelen, da barnet sitter i vognen uten pose på vår/sommer, og sand og skitt og skive med leverpostei er en del av hverdagen i vognen). Anonymkode: 84dca...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 10. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør aldri ta av trekk/stoffet på kalesje og bagdel for å vaske dette på en barnevogn. En ting er at det kan bli for trangt å få på igjen, en langt viktigere ting er at stoffet er laget for å tåle vann og snø og vind. Disse egenskapene kan skades om du vasker på annen måte enn å tørke av med våt klut. Vær flink til å bruke beskyttelsestrekk på bagen når det er vått ute, så holder du den fin lengre. Anonymkode: e3ea8...3f5 Tusen takk for råd ☺ jeg tenkte også at den kan krympe hvis man vasker den Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #13 Del Skrevet 10. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Null stress å vaske vogntrekket innimellom. Det tåler det helt fint! Har ikke merket noe skade i egenskaper..? Trekket på Trailz er laget for å vaskes.. Jeg har vasket det på skånsomt program og tatt på trekket igjen mens det har vært vått. (Det er nødvendig å vaske trekket på sportsdelen, da barnet sitter i vognen uten pose på vår/sommer, og sand og skitt og skive med leverpostei er en del av hverdagen i vognen). Anonymkode: 84dca...144 Hmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
netpuppy Skrevet 10. august 2018 #14 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Jeg må bare si at jeg fortalte samboeren min om denne tråden og det tilbudet og han begynte å snakke om at vi kanskje bare kunne kjøpe en Trailz til siden det var så godt tilbud og vi venter en baby til 😂 Vi trenger ikke da, så tror jeg fikk han fra det. Btw, på finn selges de brukt til 6-8.000,- så det er et veldig godt tilbud. Endret 10. august 2018 av netpuppy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #15 Del Skrevet 10. august 2018 2 minutter siden, Ayesh said: Hmmmm Hmmm ja! Har hatt Trailz i tre år og har vasket trekket flere ganger! Fortsatt vannavvisende og fin i formen! Living on the edge! Anonymkode: 84dca...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. august 2018 Forfatter #16 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Takk til alle som svarer. Men nå trenger jeg råd og forslag om å ha trailz i baggasjerommet på bilen. Får man den i små biler? Ts Endret 10. august 2018 av Ayesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #17 Del Skrevet 10. august 2018 Tviler. Vi har Skoda Superb, som har stort bagasjerom, men den tar over halve. Får ikke plass til hundeburet ved siden av den... I vår gamle audi a4, stasjonsvogn, fikk vi ikke plass i det hele tatt. Døra gikk aklirat ikke igjen... Anonymkode: 0dc5a...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #18 Del Skrevet 10. august 2018 Det er mange butikker som kjører dette tilbudet nå, så kanskje en annen kjede har black melange til salgs? Sjekk vertfall de store: babycare, babybanden, barnashus, babyshop, jollyroom... Anonymkode: 843cf...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 11. august 2018 Forfatter #19 Del Skrevet 11. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler. Vi har Skoda Superb, som har stort bagasjerom, men den tar over halve. Får ikke plass til hundeburet ved siden av den... I vår gamle audi a4, stasjonsvogn, fikk vi ikke plass i det hele tatt. Døra gikk aklirat ikke igjen... Anonymkode: 0dc5a...9e5 Så kjipt...😣 Vi har planer om å kjøpe el bil. Det blir enten kia soul eller nissan leaf. Mannen min mener at vi vil få plass til stokke trailz men jeg er veldig veldig usikker nå😞😞 Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #20 Del Skrevet 11. august 2018 4 hours ago, Ayesh said: Så kjipt...😣 Vi har planer om å kjøpe el bil. Det blir enten kia soul eller nissan leaf. Mannen min mener at vi vil få plass til stokke trailz men jeg er veldig veldig usikker nå😞😞 Ts Den går ikke inn i Nissan Leaf, i allefall. (Vi har Leaf som bil nr 2). Anonymkode: 84dca...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå