Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av en venninne av meg skylder meg penger etter et utdrikningslag, og hun virker til å være veldig motvillig til å betale.. :( syns hele greia er veldig dum, da det skaper så mye ekstra. Nå har hun utsatt betalingen igjen, og det er ikke snakk om store summen..

Hva ville dere gjort om pengene ikke kommer, ville dere fortsatt å mase, kontaktet venninnen (bruden), mannen til hun som skylder penger, eller hva? Kjenner jeg blir helt matt av å ha dette hengende over meg, hadde jeg visst det ble sånn, så hadde jeg aldri lagt ut.... 

Anonymkode: 06b44...dbf

Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

De pengene kan du nok se langt etter, dessverre. Men la det være en lekse til neste gang ALDRI lån folk penger.

Skrevet

Aldri låne/legge ut mer penger enn en kan gi bort!

Anonymkode: b453a...bd7

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri låne/legge ut mer penger enn en kan gi bort!

Anonymkode: b453a...bd7

32 minutter siden, Stella Rose skrev:

De pengene kan du nok se langt etter, dessverre. Men la det være en lekse til neste gang ALDRI lån folk penger.

Problemet er egentlig ikke summen, problemet er vel heller skuffelsen.. Jeg syns det er dårlig å ikke gidde det for en god venninne liksom, hadde blitt utrolig flau og lei meg om det var min venninne. 

Skrevet

Uansett hva så synes jeg ikke du skal blande inn bruden.

Hvis dere har en felles kommunikasjonskanal for utdrikningslaget, for eksempel en facebookgruppe, gruppe epost, chatmelding eller noe kan du legge ut noe der a la : "Takk for hyggelig dag med dere! Har mottatt oppgjør fra de fleste, men mangler fortsatt  fra nnnn, fint om du Vippser meg snarest din andel. Har prøvd å nå deg på SMS, men ikke fått svar eller oppgjør."

• Liker 2
Skrevet

Her har jo Vipps fått en genial løsning.  Be om penger.  

Gjør det en gang i uka, helt til hun blir så lei at hun bare betaler.  Er du heldig, skjer det første gang. 

image.png.b877848cf3ada644e90be05ca97c2f12.png

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Kalevala skrev:

Her har jo Vipps fått en genial løsning.  Be om penger.  

Gjør det en gang i uka, helt til hun blir så lei at hun bare betaler.  Er du heldig, skjer det første gang. 

image.png.b877848cf3ada644e90be05ca97c2f12.png

Takk for tips, dette visste jeg ikke! :)

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, Kitcat skrev:

Uansett hva så synes jeg ikke du skal blande inn bruden.

Hvis dere har en felles kommunikasjonskanal for utdrikningslaget, for eksempel en facebookgruppe, gruppe epost, chatmelding eller noe kan du legge ut noe der a la : "Takk for hyggelig dag med dere! Har mottatt oppgjør fra de fleste, men mangler fortsatt  fra nnnn, fint om du Vippser meg snarest din andel. Har prøvd å nå deg på SMS, men ikke fått svar eller oppgjør."

Takk for tips :) ja, huff, jeg er liksom ikke så veldig for det å henge ut med navn og slikt heller, hadde vært enklest om det bare ble gjort opp.. 😕

Skrevet

Jeg ville vært litt bitch. Mast, og brukt Vipps. Men ikke slitt meg ut på det. Ville også mulig lagt ut på gruppen "tusen takk for en super kveld! Det er fortsatt xxx kr som ikke er betalt etter gjentatte purringer. Det er selvfølgelig veldig kjedelig når jeg og andre har lagt ut av egen lomme. Til alle dere andre, tusen takk!" Og er resten av gruppen oppegående mennesker vil de nok gi noen støttende kommentarer på dette. Mulig til og med tilby seg å dele "regningen". Straff nok for den som er kjip her å bli hengt ut litt... 

Men ikke nevn noe for bruden. La henne sitte igjen med gode følelser etter utrdrikningslaget. 

Anonymkode: b6edd...3dc

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skulle du kontakte mannen hennes? Det gir jo vibber tilbake til en tid vi forlengst er ferdig med, de fleste av oss.

Anonymkode: d2fab...d12

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du kontakte mannen hennes? Det gir jo vibber tilbake til en tid vi forlengst er ferdig med, de fleste av oss.

Anonymkode: d2fab...d12

Fordi jeg kjenner mannen hennes veldig godt, både han og brud er barndomskjente av meg. 

Skrevet

Send via "be om penger" på Vipps. Og aldri legg ut for henne igjen

Anonymkode: 8d7be...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...