Gå til innhold

Steketid laks i folie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere laks i folie i ovnen? :) Jeg lager bare til meg selv og pakker da én filet for seg selv. Jeg liker den akkurat gjennomstekt - ikke tørr! :) :) 

Anonymkode: 044a9...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra dypfrossen steker jeg laksen på 200 grader i litt over 30 min. Må rett og slett følge med og sjekke. Tykkelsen på filetene og hvordan akkurat din stekeovn steker er utslagsgivende. 

Anonymkode: 8f874...61f

Skrevet

Ca 15 minutt. Mindre om den er veldig liten. 

Anonymkode: 505ad...d2b

• Liker 2
Skrevet

20-25 min. 

Anonymkode: 9b763...451

Skrevet

15-17 minutter.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere laks i folie i ovnen? :) Jeg lager bare til meg selv og pakker da én filet for seg selv. Jeg liker den akkurat gjennomstekt - ikke tørr! :):)

Anonymkode: 044a9...b70

15-20 min. 

Anonymkode: 7d7fa...35d

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er et enkelt stykke av filet, eller flere stykker lagt med litt luft mellom pleier jeg å ha på 200 grader i 10-12 minutter. Da sjekker jeg om den er rå i midten, og eventuelt lar stå 5 minutter til. Jeg pleier å brette eventuelle tynne fliker innunder, så blir det jevnere varmebehandlet. Helst bruker jeg Salma, hvor stykkene er jevne. Jeg gjør det samme på grill med lokk, men da har jeg folien litt åpen for å få lett røyksmak på fisken. 

• Liker 1
Skrevet

Men du SER vel selv når den er ferdig? :ironi:

Det jo umuøig for å vite når fiskebiten din klar. Det kommer jo an på størrelsen og på ovnen. Du kommer sikkert til å steke den ihjæl uansett. 

Skrevet

Du ser det, men 12-15 min. Bruk en gaffel forsiktig, deler fisken seg er den ferdig. La den hvile i par minutter under folie. 

La være å snu den, det samme om du steker i panne. La det hvite piple opp. Da er den ferdig når den får hvilt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...