Gå til innhold

Tips til sydentur i jula!

Lillelotta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt an på budsjett. Men hvis dere vil holde dere i Europa må dere nok til en av Kanariøyene for å finne noe sommervarme. Der er det typisk 20-25 grader da. Ellers kan jeg anbefale området rundt Krabi, Thailand. Norwegian har startet flygninger dit med Dreamliner. Det er høysesong der da, og ikke regntid. Vi skal fly til Krabi og bo på Koh Lanta og en mindre øy, Koh Ngai i starten av desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kitcat skrev:

Kommer helt an på budsjett. Men hvis dere vil holde dere i Europa må dere nok til en av Kanariøyene for å finne noe sommervarme. Der er det typisk 20-25 grader da. Ellers kan jeg anbefale området rundt Krabi, Thailand. Norwegian har startet flygninger dit med Dreamliner. Det er høysesong der da, og ikke regntid. Vi skal fly til Krabi og bo på Koh Lanta og en mindre øy, Koh Ngai i starten av desember. 

Vi har vurdert Thailand vi også (phuket). Har ikke noe budsjett, men kom gjerne med tips til både billige og dyre reiser, så har vi noe å velge i😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillelotta skrev:

Vi har vurdert Thailand vi også (phuket). Har ikke noe budsjett, men kom gjerne med tips til både billige og dyre reiser, så har vi noe å velge i😊 

Rett før jul i fjor var vi på Hard Rock Hotel Tenerife. Det var et utrolig kult hotell, rett og slett en fantastisk opplevelse. Du kan sjekke det ut på nett. Var ikke billig, men verdt pengene. Vi hadde halvpensjon og det var en god deal. Det er da 7 restauranter man kan velge hvor man vil spise. De har også egne områder for gjester over 18, men det var generelt en voksen atmosfære. Ligger litt utenfor det mest tettpakkede turistområdet, men hvis man vil ha en ukes avslapning i luksus er det perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dratt til Kapp Verde, synes det ser spennende ut. Ev Thailand/andre steder i sør-øst-Asia hvis dere har lang nok tid til det.

Anonymkode: c7ff3...faa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kitcat skrev:

Rett før jul i fjor var vi på Hard Rock Hotel Tenerife. Det var et utrolig kult hotell, rett og slett en fantastisk opplevelse. Du kan sjekke det ut på nett. Var ikke billig, men verdt pengene. Vi hadde halvpensjon og det var en god deal. Det er da 7 restauranter man kan velge hvor man vil spise. De har også egne områder for gjester over 18, men det var generelt en voksen atmosfære. Ligger litt utenfor det mest tettpakkede turistområdet, men hvis man vil ha en ukes avslapning i luksus er det perfekt. 

Var det varmt nok? Redd for at jeg ikke får den varmen og sydenfølelsen 😇😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenerife er flott på den tiden, da rundt Las Americas. Man ge greie hotel rundt i sentrum. Kapp verde er jo lengre sydover, å da sikkert litt varmere.

Anonymkode: aa110...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillelotta skrev:

Var det varmt nok? Redd for at jeg ikke får den varmen og sydenfølelsen 😇😂

Vi var der en uke, hadde 1 dag hvor det var litt kjølig på dagtid (16-17 grader). De andre dagene var det som en god norsk sommerdag, ligge på solseng og steike seg var ikke noe problem. Det var litt kjølig om kveldene, behov for langermet eller tynn jakke utenpå. Vil du ha tropevarme i desember må du lenger enn til Kanariøyene. Hører noen drar til Kapp Verde, men jeg synes det virker litt kjedelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst til å prøve Kapp Verde en stund. Er ikke så grusomt langt heller. 

Anonymkode: 0942a...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura og La Gomera.

Kapp Verde,  Madeira og Thailand om dere vil reise charter.

Lurer på om Tui har Mexico på listen . Det kan du sjekke ut.  De har Vietnam og Mauritius men det er i  januar og februar.

Eller så kan dere dra med Norwegian til Florida og ta noen dager der kombinert med et cruise rundt i Karibien.

Det går og cruise fra New York til Bahamas 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes Kanariøyene er for kaldt nov - feb. Er veldig kaldt på kvelden, orker feks ikke sitte på terrassen. Jeg ville satset på Karibien, Mexic, Thailand, Kapp Verde, Dubai e.l. Alt rundt Europa er for kaldt. Men ps, hvis dere vurderer Florida bør dere dra til Miami eller sydover, Orlando har nesten ikke badevær i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syden: Tenerife er veldig fint i feb/mars.

Ellers: Thailand er supert i julen. Ikke Phuket dog. Ville reist et annet sted. Vietnam er også fint. 

Anonymkode: 710f6...9ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syden: Tenerife er veldig fint i feb/mars.

Ellers: Thailand er supert i julen. Ikke Phuket dog. Ville reist et annet sted. Vietnam er også fint. 

Hvorfor ville du ikke ha dratt til phuket? 😊  er det ikke så fint som jeg ser for meg?🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp verde er 8 timer med fly, da ville jeg heller reist til Thailand (som er ca. 10 timer), hvor det er mye billigere, finere, og mer å se :-)

Anonymkode: 878a1...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, Lillelotta skrev:

Hvorfor ville du ikke ha dratt til phuket? 😊  er det ikke så fint som jeg ser for meg?🙈 

Er bare at hvis du først skal til Thailand er ikke Phuket det fineste stedet.

Det var der jeg likte meg minst hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare at hvis du først skal til Thailand er ikke Phuket det fineste stedet.

Det var der jeg likte meg minst hvertfall.

Hvor i Thailand vil du anbefale videre?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 20.51, Lillelotta skrev:

Hvor i Thailand vil du anbefale videre?😊

Styr unna Hua Hin i hvertfall! Der er det forferdelig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2018 at 12:13 PM, Lillelotta said:

Har dere i det hele tatt råd til å reise, da?

Jeg ser at VG-nett bestandig har 4-5 reisereportasjer på nettsiden sin, for dyre reiser, samtidig som det reklameres for forbrukslån til reise fra Komplett. Det er ikke helt bra.

Anonymkode: 759de...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...