Gå til innhold

Jeg er arbeidsledig og singel, og det er det eneste folk vil snakke med meg om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden arbeidsledig og singel og når jeg møter venner/familie/bekjente, så er det det eneste de spør meg om. Hvordan går det med jobbsøkinga? Vært på noen intevjuer? Hvordan går det med kjærligheten? Vært på noen dater i det siste? 

Jeg prøver å snu samtalen over på dem i steden, fordi jeg er så jævlig lei av disse spørsmålene. Er det virkelig ikke annet ved meg som er interessant enn arbeidsforhold og kjærlighetslivet?😡😡😡

Anonymkode: fc6b2...79b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du blir drittlei!

Anonymkode: fc427...8bf

• Liker 4
Skrevet

Kansje de har sine egne skjeletter som de vil gjemme i skapet?

Jeg har en venn som maser om hvor stort studielån jeg har. Da maser jeg om hvor stort huslån han ikke har. ( han vil kjøpe ) Da blir vi begge i dårlig humør.

Anonymkode: 0e4cb...1da

• Liker 3
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg var utbrent i flere år og utenfor arbeidslivet, og alt folk spurte om var hvordan det gikk og om jeg ikke snart skulle jobbe igjen. Det var utrolig kjipt å alltid svare at det ikke var noe nytt. 

Det er en litt norsk greie, at man er det man gjør. Det er det første man spør noen om, noe som egentlig er en uting, og det med kjærlighetslivet er jo privat...! 

Kanksje du kan si det, på en pen måte? "Joda, det er ikke så mye nytt siden sist, men jeg kommer til å si ifra når det er det" eller "Du, det er ganske vanskelig for meg at jeg ikke har fått jobb ennå, så jeg vil helst ikke snakke om det hver gang vi møtes". ?

Anonymkode: a2ffa...4f1

• Liker 2
Skrevet

Det er jo fordi de tror at du selv er opptatt av disse tingene. Jeg er psykisk syk og ikke i jobb. Det er gøy det, kan du tro... 

Anonymkode: 866a9...b1f

• Liker 1
Skrevet

Folk kunne jo drite i å spørre hele tiden. Man vil selvfølgelig annonsere det om man har fått jobb eller kjæreste. 

Anonymkode: fc427...8bf

• Liker 2
Skrevet

Folk flest er dårlig på smalltalk. Har du jobb spør de deg om hvordan det går på jobben. Hver gang. Dette er et small talk problem, ikke mer enn det. Neste gang du møter disse personene kan du jo forsøke ta mer initiativ i samtalen slik at dere snakker om andre ting. 

Anonymkode: 245f6...520

Skrevet

Jeg tror ikke de mener noe vondt med det. Det spør fordi de tror du er veldig opptatt av disse tingene. Og det er faktisk helt vanlige og normale ting å spørre om. 

Anonymkode: 51d7a...724

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg, jeg var ikke singel - men søkte jobb. Og hver bidige samtale handlet om det, jeg holdt på å bli sprø. Jeg sluttet helt å gå på sosiale sammenkomster med andre enn de aller næreste, og gruet meg til å gå ut døra.

Nå som je har fast jobb snakker jeg jo aldri om jobben, og blir sjeldent spurt. Om noen spør og jeg sier «neh, det vanlige» - så kommer ingen oppfølgingsspørsmål eller råd om hva man burde prøve/gjøre. 

Jeg er blitt ganske bevisst nå på å stille andre type spørsmål, og om noen sier de søker jobb så gir jeg INGEN råd. Jeg spør om andre ting, og snakker videre om det.

Anonymkode: 6c303...c9e

Skrevet

Også er det de som sliter med noe og opplever at ingen spør hvordan det går med den situasjonen så føler de seg ensomme eller sinte. Så folk spør vel for å vise deg at de bryr seg om deg.

Anonymkode: 1d8a2...df2

• Liker 1
Skrevet

Jeg var hjemmeværende i de årene da barna var underskolealder, og det var to spørsmål som gikk igjen:

1. "Du tenker ikke å komme deg ut i jobb snart, da? Må være kjedelig å bare gå hjemme?"

2. "Hva jobber egentlig mannen din med, siden du kan gå hjemme?"

Er vel bare nysgjerrighet, men jeg ble dritt lei av å få de samme spørsmålene hver eneste gang jeg møtte på bekjente. Spørsmål nr 1 var egentlig enkelt å svare på; jeg ønsket å være hjemme til barna begynte på skolen, og det stortrivdes jeg med. Spørsmål nr 2 er ubehagelig, for foll ville egentlig vite hvordan hans lønn kunne dekke at jeg kunne være hjemme. Privat økonomi er...privat.

Anonymkode: 901ff...21f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...