Gå til innhold

Trenger man papirer for å fly som gravid i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 trimester. Har jo ett helsekort men det er jo på norsk

Anonymkode: b7111...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal være i Europa btw

Anonymkode: b7111...cd1

Skrevet

Ville tatt med i tilfelle. Eg ble spurt på vei hjem fra Hellas i uke 26 om eg var gravid. Da begynte hun i skranken og ringe rundt for og sjekke om det var greit. 

Selv om flyselskapene sine sider gjerne skriver at du må ha bekreftelse siste 4 ukene eller noe sånt. Ta med i tilfelle. Litt kjipt vist du skal stå igjen fordi de ikke vet hvilke uke du er i og ikke vil ta sjansen. 

Skrevet

Les hva flyselskapet krever. Fløy med Thomas Cook i sommer, de krever legeerklæring på hvor langt jeg var kommet. Ikke at jeg måtte vise det, men better safe than sorry? Hadde også med helsekort osv. 

Skrevet

Jeg har flydd til utlandet med sas, Norwegian og apollo/novair i sommer. Tydelig gravid, men aldri blitt spurt om noe i forbindelse med graviditeten eller trengt å vise noe papirer. Men jeg hadde med helsekort og annet av papirer jeg hadde, pluss et skriv jeg fikk av jordmor. Det var et standardskriv hun bare skrev ut og underskrev, der det står på engelsk noe ala: "I hereby confirm xxx is a healthy pregnant woman. Her due date is xxx." Tenker det er lurt å ha med i tilfelle. 

En litt eldre dame som jobbet på en varm og stappfull flyplass i Hellas så at jeg var gravid og da fikk jeg gå foran heeele den lange bagasjekøen og rett inn sikkerhetskontrollen  😇😇  Så kan være lurt å holde seg litt til magen og se sliten ut i blant 😂

Anonymkode: 29cc4...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...