Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

søkte om støtte for noen dager siden. På lånekassen står det "Søknaden er forventet å være behandlet innen 18.09.2018", det er jo lenge til! Håper ikke jeg må vente helt til da med å få noe  😮 

Anonymkode: 53bb6...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har betal semesteravgift 

Skrevet
3 timer siden, domimik skrev:

Når du har betal semesteravgift 

Nei, det gjelder ikke når søknaden ikke er behandlet enda. 

Anonymkode: 5d606...23e

Skrevet

Det står klart og tydelig på lånekassen sine sider at det er 6-8 ukers behandlingstid nå. 
Det kan hende den blir behandlet litt raskere, men ville ikke forventet det. 

Skrevet
På 10.8.2018 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjelder ikke når søknaden ikke er behandlet enda. 

Anonymkode: 5d606...23e

den er betalt og jeg er registrert som student

Skrevet
På 10.8.2018 den 13.01, _popcorn_ skrev:

Det står klart og tydelig på lånekassen sine sider at det er 6-8 ukers behandlingstid nå. 
Det kan hende den blir behandlet litt raskere, men ville ikke forventet det. 

Hmm, leste et sted at det kunne ta lengre tid  pga manglende dokumentasjon?  Ringte dem og de sa jeg måtte bare vente og at det ikke var noe mangler på søknaden min. Men vanligvis så tar det kortere tid. Ifjor fikk jeg det innvilget etter bare noen dager.  Men da er det bare lang ventetid uansett kanskje? 

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har behandlingsdato 28.08 og jeg søkte for rundt en måned siden. Jeg har også dokumentasjon som må sjekkes pga. utenlandsstudier. Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har ikke hørt et kvekk siden jeg søkte.

Skrevet

Anbefaler å søke så tidlig som mulig, istedenfor å vente til du trenger pengene. Pleier å søke i juli, for da kommer pengene nemlig første utbetalingsdag som er ca 5. Aug.

Anonymkode: e9a9c...a95

Gjest Linaria
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler å søke så tidlig som mulig, istedenfor å vente til du trenger pengene. Pleier å søke i juli, for da kommer pengene nemlig første utbetalingsdag som er ca 5. Aug.

Anonymkode: e9a9c...a95

Med mindre man har dokumentasjon de må se gjennom, da får man behandlingsdato en-to-tre måneder senere.

Skrevet

I fjor fikk jeg innvilget i slutten av september. Det var førsteåret og søkte rett etter jeg kom inn på universitetet. I år ble søknaden innvilget med en gang da jeg søkte når det åpnet for det i Lånekassen kg fikk pengene 3.august. 

Anonymkode: f4b16...f0b

Skrevet

Regner med at det er stor pågang nå, men at det jobbes med å behandle raskt så studentene skal slippe å vente unødvendig lenge.

Det er smart å søke tidlig for de som har mulighet til det og ikke har noe spesielt som gjør at søknaden må behandles av personer. Jeg betalte semesteravgift i juli (tok cirka én uke før den var registrert hos studiestedet) og søkte så Lånekassen. Den ble automatisk behandlet, kunne se at den var godkjent rett etter at jeg hadde sendt den. Måtte vente til neste dag før jeg fikk signere med bank-ID, og så kom vel pengene to dager etter det igjen. Men dette er ikke første året jeg søker, og jeg er folkeregistert et annet sted enn foreldrene mine, om det har noe å si for hvor raskt det gikk.

Anonymkode: f90e8...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...