Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med negledesign og i går ringte det en mann. Han presenterte seg ikke. Heller ikke med noe firmanavn. Han fortalte at de var en gjeng investorer som baserte seg på å bli landets største innen neglepleie og negledesign. Han sa at de var inntressert i å kjøpe firmaet mitt. De betalte fra to hundre tusen til en million. Det innebar blant annet at jeg forpliktet meg til å ikke starte opp ny bedrift før det har gått ti år. Han ville møtes for å diskutere litt rundt dette og eventuelt skrive under på en kontrakt. Jeg sa jeg måtte tenke på det. Hva tror dere om dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøse henvendelser ville startet med at en person presenterte seg med navn, dette virker useriøst.  Driver du selvstendig?  Går dette under Konkurransetilsynets regelverk?

De vil kvitte seg med konkurrentene gjennom oppkjøp, og betale seg fri fra konkurranse i 10 år fremover?  Skeptisk!

Anonymkode: ff2ca...e42

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøse henvendelser ville startet med at en person presenterte seg med navn, dette virker useriøst.  Driver du selvstendig?  Går dette under Konkurransetilsynets regelverk?

De vil kvitte seg med konkurrentene gjennom oppkjøp, og betale seg fri fra konkurranse i 10 år fremover?  Skeptisk!

Ja, jeg tenkte også at det var useriøst. Jeg driver enkeltmannsforetak. Vil tro det går under konkurransetilsynets regelverk. 

• Liker 1
Skrevet

Uansett bryter de med god forretningsskikk, og det gjør meg skeptisk.  Hvis en avtale frister, ville jeg i det minste sørget for å la en god forretningsadvokat stå for forhandlingene.  

Men jeg ser ikke på dette som en god avtale heller.  I løpet av 10 år ville du uten problemer klart å bygge deg opp en stor kundekrets, og bedriften din kunne vokst til å gi mer avkastning enn 2 millioner i løpet av denne tiårsperioden.  Og når du kommer tilbake etter 10 år, og skal bygge deg opp en ny kundekrets, vil kanskje grunnlaget være borte, eller i det minste mye mindre.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du ts bør endre tittelen her til noe relevant, ellers kan de finne på å slette tråden. Tittelen må fortelle klart hva innholdet gjelder  i følge forumets regler. Ment som et godt råd. :) 

Anonymkode: 4a01d...157

• Liker 3
Skrevet

For meg høres det ut som svindel, når man ikke engang presenterer seg med navn og firmatilhørighet. Å kreve at man ikke starter nytt firma selv på 10 år, høres også ganske drøyt ut. Ville styrt unna. 

Anonymkode: e21c6...631

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man skal kunne gå inn i brreg.no å lese om bedriften. Sperr nummeret han ringte fra. Og å nevne noe med noe kontrakt i første samtale er naivt.

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...