Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med sauer mener jeg at de følger de vanlige valgene man tar i livet. Man følger det andre gjør.
Så har vi de som tør å gå mot strømmen, som noen ganger blir kjendiser, presidenter eller et bevis på at ting går ann. Eller jeg mener sterke personligheter. For er ikke det slike som aldri lar seg påvirke noe særlig? de driter i om ting er provoserende for andre (da uten at de gjør andre vondt) 

Det kan kanskje se ut som jeg prøver å provosere her, men det er ikke hensikten. Men stort sett, så gir folk råd de selv har fått eller ser et svar ut ifra hva som er vanlig. Mener mange en ting, så mener de andre dette også uten at de egentlig har en egen erfaring.

Anonymkode: e30a9...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at ja folk er sauer som trenger en med lederbjelle for å vite hvor de skal gå. 

Anonymkode: 5548d...2a4

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

I dagens kultur der selvrealisering og individualismen står høyt er for mange det å ikke være sau å nettopp si at "hei, jeg er helt tilfreds med å være helt vanlig A4". Jeg synes i mange tilfeller det å innrømme at man ikke ønsker å bli kjendis, president eller i det hele tatt spesiell er det som er sterkt og modig, og å gå mot strømmen. 

Det er helt greit å være sau. 

Skrevet

Sauer er bedre enn folk flest, det er helt sikkert. Se så vakker den gammelnorske spælsauen er. Det tenker man ikke på når man kaller folk for sauer nei. Bli kjent med sauen og du vil aldri bruke den som kallenavn igjen! Så det. Nemlig.

Image result for gammel norsk sau

Anonymkode: 682b0...e1e

• Liker 3
Skrevet

Enig med Rainstom. I dagens samfunn er "sauer" nærmest utdødd og herlig eksotiske.. Gud så trøtt jeg er av individualister=EGOISTER.

Anonymkode: f5469...ec9

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med Rainstom. I dagens samfunn er "sauer" nærmest utdødd og herlig eksotiske.. Gud så trøtt jeg er av individualister=EGOISTER.

hvem mener du er egoister?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utdødd? Poenget til Rainstorm er jo at det viser seg at de fleste er sauer uansett, og det viser seg jo at de fleste velger tradisjonelt når det kommer til stykket. 

Anonymkode: b6891...1ee

Skrevet

Mennesker er flokkdyr, ja. Det er vel ingen nyhet? 

Anonymkode: d3615...19a

Skrevet

Sauer er ålreite dyr. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med sauer mener jeg at de følger de vanlige valgene man tar i livet. Man følger det andre gjør.

Så har vi de som tør å gå mot strømmen, som noen ganger blir kjendiser, presidenter eller et bevis på at ting går ann. Eller jeg mener sterke personligheter. For er ikke det slike som aldri lar seg påvirke noe særlig? de driter i om ting er provoserende for andre (da uten at de gjør andre vondt) 

Det kan kanskje se ut som jeg prøver å provosere her, men det er ikke hensikten. Men stort sett, så gir folk råd de selv har fått eller ser et svar ut ifra hva som er vanlig. Mener mange en ting, så mener de andre dette også uten at de egentlig har en egen erfaring.

Skrevet

Bryr meg ikke om mennesker ønsker et "normalt" liv. Det er helt ok for meg. Det som plager meg er at folk tvholder på dårlige holdninger og avgjørelser selv når det er tydelig at de tar feil

Anonymkode: c343b...878

Skrevet

Vi lever i et av verdens mest konforme land, så ja... folk flest er sauer.

Anonymkode: 79805...e17

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det er ekstremt mange sauer. Noen går gjennom livet og tenker det er helt ok, mens andre ønsker nok i alderdommen at dem hadde turt å leve utifra hva de selv egentlig ønsket.

Jeg er ikke noen ledertype eller kjendis osv., men jeg ønsker å bruke MITT liv til å gjøre ting JEG liker og som gjør MEG glad. Jeg går ikke i klær som kanskje er forventet for min alder, jeg har rosa og blått hår når jeg føler det, jeg tar med ungene på reiser og har med skolebøkene.

Jeg spiser karbs og gluten ( 😱), huset mitt er ikke innredet med lysegrå vegger og skilt med "home...", jeg droppet ut av høyere utdanning fordi jeg følte det var bortkastet tid så jeg dro verden rundt i stedet med omtrent ikke en krone med meg.

Og for meg er ikke dette bare livet, det er å leve! Jeg passer ikke inn i saueflokken og det er helt ok for meg. Men jeg tenker at det må være et tragisk liv der man lever etter noen andres normer og regler og blir fanget i a4-fella, når man kun har dette ene livet.

Så ja - folk flest er sauer, men heldigvis er det noen unntak som har sett at det finnes noe mer utenfor flokken.

Anonymkode: 85ffd...5bf

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det er ekstremt mange sauer. Noen går gjennom livet og tenker det er helt ok, mens andre ønsker nok i alderdommen at dem hadde turt å leve utifra hva de selv egentlig ønsket.

Jeg er ikke noen ledertype eller kjendis osv., men jeg ønsker å bruke MITT liv til å gjøre ting JEG liker og som gjør MEG glad. Jeg går ikke i klær som kanskje er forventet for min alder, jeg har rosa og blått hår når jeg føler det, jeg tar med ungene på reiser og har med skolebøkene.

Jeg spiser karbs og gluten ( 😱), huset mitt er ikke innredet med lysegrå vegger og skilt med "home...", jeg droppet ut av høyere utdanning fordi jeg følte det var bortkastet tid

Kan du få en jobb du kan leve av da?

Anonymkode: 2e4e7...034

Skrevet

Jeg er ikke sau, aldri vært, kommer aldri til å bli. 

Anonymkode: 0f21b...3ab

Skrevet (endret)

Noe sånt.

Endret av superjon
Skrevet
On 8/10/2018 at 4:21 AM, AnonymBruker said:

Men samtidig blir jo da den individualistiske selvrealiseringsprosessen en del av saueflokken. Jeg mener ikke at sauementaliteten er utdødd, selv om man er i individualismens tidsalder. Mange tror de tar mer unike og originale valg enn det de gjør.

• Liker 1
Skrevet

Opplever at de som omtaler folk flest som "sauer" ofte er de som aller mest ukritisk kjøper informasjon de kommer over. Det er jo et begrep som gjerne brukes av klin gærne konspisrasjonsteoretikere som bare blir overbevist av dårligere "beviser" enn oss andre igjen.

Folk har sikkert for lett for å bare følge etter alle andre og ikke tenke selvstendig, men akkurat de som omtaler de fleste som "sauer" er gjerne enda mer sauete selv.

Anonymkode: 9ead3...d28

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du få en jobb du kan leve av da?

Anonymkode: 2e4e7...034

Jeg kjenner folk som valgte helt feil utdannelse som altså har måttet "ta til takke" med vanlige jobber siden de ikke ville jobbe innen sin utd. 
Hun har barn og klarer seg helt helt fint. Ja, det går an å klare seg på vanlige jobber.
Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ha det til at en må ha skyhøy utd for å klare seg. Det er nok bare det at nordmenn har blitt så bortskjemt med sine høye lønninger, at de mener at omtrent alt er fattig. 

Skrevet

Det er noe annet jeg tenker over. Hva er det med folk å det å henge seg på "den sterkeste"? 
Man kan jo ta kg som eksempel. De som gir usaklige, spydige svar er ofte de som får mest likes. Noen ganger virker det som at "nå skal vi mene det samme som den første, slik at vi får mer medhold". Slik har jeg sett irl og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...